Oproep arbo

Discussion in 'Gezondheid' started by Minny, Feb 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Hallo, ik heb helemaal geen ervaring met arbodiensten, dus stel mijn vraag maar even hier.

Ik heb me tijdens mijn zwangerschap een aantal keer ziekgemeld. Ben erg snel moe en door de zwangerschap vatbaarder voor griep enzo. Ik moet nu nog 1 week werken voor ik met verlof kan. Nu heb ik me vorige week ziekgemeld omdat ik helemaal kapot was na 2 hele dagen werken. Nu heb ik ineens een oproep van de arboarts. Maar de datum voor het bezoek valt in mijn zwangerschapsverlof.

Hoe zit dit nou? Moet ik er nu wel heen? Vraag me af wat ik daar moet doen, als mijn klachten helder zijn.

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    bel m gewoon op met de vraag waarom je moet komen. Ze zien alleen dat je zwanger bent, hoelang je bent kijken ze ws niet naar. Ga je 6 weken van tevoren met verlof? Is t 4 of 5 zal ie daar ws even met je over willen praten. Zou gewoon even bellen

3. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Als de werkgever niet meldt dat ik zwanger ben weten ze dat bij de arbo toch ook niet.
    De keren dat ik ziek was heb ik niks over de zwangerschap gezegd, had toen bv keelpijn of grieperig. Maar het komt natuurlijk zo vaak door de zwangerschap en dacht dat ze dat op mijn werk ook wel begrijpen.
    Heb nu vanmorgen voor het eerst gemeld dat het door de zwangerschap komt.

Ik ga sowieso 6 weken vooraf met verlof. Dit is mijn laatste week werken. De afspraak valt dan in mijn zwangerschapsverof!

4. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    meestal zeggen ze gewoon dat t van de zwangerschap komt omdat de werkgever dan een vergoeding krijgt en als je gewoon ziek bent dan moet de werkgever dit zelf betalen.

Zou gewoon bellen en wie weet zeggen ze dat t niet nodig is en is t goed

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja ik zou ook maar gewoon bellen. Zeker omdat de afspraak is gepland wanneer jij inmiddels met verlof bent.

6. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    heb inmiddels gebeld en hoef niet te komen!!!

dit is dus mijn laatste week werken en heb me vandaag ziek gemeld omdat ik zo misselijk ben. wel balen zo'n laatste week!!

7. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    heerlijk, nou ondanks je misselijkheid geniet van je verlof! En bereid je lekker voor op t beebje!

8. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Dank je wel!

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Zie dat het al opgelost is, maar het kan ook nog zijn dat de ARBO wil kijken hoe ziek je bent en hoe vaak......als je echt niet meer kunt werken,MOET je 6 weken van tevoren verlof nemen.

10. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het zwangerschapsgerelateerd is dan altijd melden (vanaf begin zwangerschap), anders draait de werkgever onterecht voor die kosten op.

Share This Page