Hoi allemaal, Sinds een maand of 5 heb ik gezondheidsproblemen en mijn huisarts liet afgelopen vrijdag het woord burnout vallen hij adviseert dan ook rust en alles wat mij stress geeft van me af te zetten. Maar het grootste probleem en ook de grootste stress factor is mijn werk. Nu gaat het tegen mijn principes in om deze ziektewet in te gaan om zoiets maar erg Gezellig ben ik ook niet meer. Nu weet ik dat ik recht kan hebben op een zw uitkering mocht het toch niet meer gaan. Ik ben nu bijna 8 maanden in dienst. En werk standaard 18,5 uur. Bedankt alvast voor de reactie
Beste edelweiss, Wat rot dat je gezondheidsproblemen hebt. Het is mij echter niet duidelijk wat je concrete vraag voor mij is. Wil je graag weten wat je moet doen voor de ziekmelding? Hier kan ik je alvast informatie over geven. Mocht ik nog iets missen laat het dan gerust weten. Geef bij je werkgever aan dat je ziek bent. Als de werkgever geen loondoorbetalingsverplichting heeft dan kun je zelf een ziekmelding doen bij UWV. Schrijf een brief voor de ziekmelding en vermeld hierin het volgende: - je adres, telefoonnummer en BSN - de reden waarom je zelf de ziekmelding doet ( oproepkracht ) - de eerste ziektedag - indien van toepassing ook de datum van herstel - het rekeningnummer waarop je Ziektewet-uitkering gestort moet worden. Stuur ook de volgende bijlagen: - kopie arbeidsovereenkomst - kopie ontslagbrief (indien van toepassing) - kopie legitimatie (ID / paspoort) - alle overige zaken die met de ziekmelding samenhangen. Vergeet niet op je brief en op elke bijlage je BSN te vermelden. Je kunt deze stukken sturen naar: UWV, Uitvoering ZW Postbus 57015 1040 CT Amsterdam Binnen vier weken nadat je ziekmelding is ontvangen wordt er een beoordeling gedaan van je aanvraag. Actuele informatie over de ziekmelding bij een oproepcontract vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Mariƫl UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare