in beroep tegen uitspraak van uwv, heeft het zin?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ikke1978, 3 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1978

ikke1978 Niet meer actief

Hallo,

Ik zit momenteel thuis met een postpartum depressie. Het uwv heeft ook die diagnose gesteld, nadat ik bezwaar had gemaakt omdat ze het in eerste instantie afwezen.
    Echter, zeggen ze dat het niet komt door mijn bevalling. Er is geen causaal verband staat in de brief.
    Dat vind ik uiteraard vreemd, omdat ik van mening ben, dat als ik niet bevallen was en geen stress en trauma had meegemaakt tijdens de bevalling en daarna met ons zoontje, dat ik niet depressief zou zijn geweest.
    Nu kan ik nog in beroep gaan, maar ik vraag me af of het wel zin heeft.
    Hebben jullie enig idee?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ikke1978,

Je vraagt of het zin heeft om in beroep te gaan tegen de beslissing van de afdeling bezwaar van UWV.

Ik kan deze vraag eigenlijk niet beantwoorden. UWV Webcare Team is niet opgeleid om juridisch advies te geven. Daarnaast vergt jouw zaak ook een medisch oordeel.

Ik adviseer je in overleg te gaan over jouw vraag met je vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket. Zij kunnen jou wellicht aan de hand van eerdere uitspraken van de rechtbank vertellen of een beroepszaak tot een voor jou positief besluit kan leiden.

Actuele informatie over een beroepsprocedure vind je hier.

Ik wens je veel sterkte en een voorspoedig herstel.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina