hoe geplastificeerde kast schoon krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sandana, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hoihoi,

ik neem aan dat jullie het ook wel kennen... zwarte strepen en andere vlekken op een geplastificeerde kast. Bijvoorbeeld de leggers in keukenkastjes en voor mij nu dus de commode.

Hoe krijg je het er af? Of gaat dat niet...

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stoomreiniger is een uitvinding! Veel kun je ermee weghalen

3. minon

minon Niet meer actief

Wat bedoel je met geplastificeerd? Spaanplaat met fineer erop? Een stoomreiniger is dan echt niet de oplossing want dan worden je planken twee keer zo dik vooral bij de naden en het fineer gaat bobbelen. Mijn planken van de keukenkastjes de zwarte strepen van pannen enzo maak ik schoon met een microvezel doekje en mr muscle keuken reiniger (die oranje spuitflessen) of gewoon met een goed uitgewrongen doek met wat dreft.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Pure schoonmaakmiddel op een doekje, flinke hoeveelheid op de kast smeren en dan even laten inwerken. Na een poosje eraf vegen, desnoods even flink schrobben en een aantal keer herhalen. Hiermee krijg je het meeste wel schoon.

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ja dat fineer idd op spaanplaat. Heb nooit anders geplastificeerd spul gezien overigens.

Zal eens kijken met flink schoonmaakmiddel....

6. minon

minon Niet meer actief

Pas wel op met schuursponsjes want niet iedere fineer is van even goede kwaliteit. Ik dacht toen wij ons huis kochten ook ons badmeubel te bewerken. Fineer eraf geschuurd :(
    Kleine lekkage gehad van de boiler in de keuken binnen een dag stond de plank zo bol als iets was echt maar heel weinig water. Dus zou het echt niet te nat maken.
    Kon zijn dat je je planken had beplakt met van dat plakfolie :)

Deel Deze Pagina