Hallo. Helaas is mijn huidige werkgever failliet gegaan En ik heb op het moment nog bevallingsverlof tot 13 maart. Nu is er een grote kans dat we vanaf 1 maart worden overgenomen. Mag ik dan eerder beginnen met werken? En ontvang ik dan nog wel geld van de wazo uitkering terwijl ik ook loon ontvang? Of moet ik dit dan terug betalen (het gaat om anderhalve week)
Beste mamaworden, Je wilt weten of je eerder mag beginnen met werken. Je mag werken tijdens je verlof als je wilt. Het zwangerschaps- en bevallingsverlof geeft je recht op vrij rond je bevalling. Je bent niet verplicht om van dit recht gebruik te maken. Wanneer je eerder gaat werken, dan zal dat niet van invloed op de hoogte van de zwangerschaps- en bevallingsuitkering zijn. Die loopt gewoon door. Als je werkt tijdens het verlof, heb je dus een extra inkomen. Houd er wel rekening mee dat je tijdens een bepaalde periode van de Arbeidstijdenwet niet mag werken. Meer informatie hierover vind je op de website van de Rijksoverheid. Ik wens je nog een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Keja UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare