Opgezette klieren in borst

Discussie in 'De lounge' gestart door Fruitje, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruitje

Fruitje Niet meer actief

Wie heeft dit ook?
    Ik heb dit nu bijna 2 jaar en ze zitten er nog steeds. Rondom mijn menstruatie doen ze ook pijn. Ik vind het erg moeilijk om te voelen of ze veranderen en wordt daar dus erg onzeker van.

2. liebrando

liebrando Niet meer actief

Wat voel je dan precies? en hoe weet je dat het opgezette klieren zijn dan?

3. Fruitje

Fruitje Niet meer actief

Ik heb er al een echo voor gehad anderhalf jaar geleden. Alleen was dan aan de andere kant van mijn borst.
    Het voelt onregelmatig en als ik het vastpak lijken het dikke melkklieren en uitstulpingen.

Ik voel het overigens niet als ik erop druk. Alleen als ik het ( met 2 vingers ) vastpak.

4. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    ik heb het ook gehad 3 jaar lang ofzo echt erg.
    net of ze onstoken waren best pijnlijk ook.
    kon er niet eens over wrijven

maar na de bevalling ofzo? is het helemaal weg nou.

5. Fruitje

Fruitje Niet meer actief

Ik kan er wel aan komen, dat doet geen pijn. Soms steekt het erdoor zonder dat ik eraan kom, een beetje een zeurderig gevoel ook. Vooral rond mijn menstruatie.

Ik heb het anderhalf jaar geleden gekregen toen ik ben gestopt met de pil. Heb tussendoor wel weer de pil gebruikt maar dat veranderde niets aan die plekjes.. Ik heb zelf het idee dat het door hormonen komt. Mijn hormonen zijn al een hele tijd op de hobbel heb ik zelf het idee.

Ben alleen benieuwd of er meer zijn die dit hebben. Het zijn net melkklieren die wat dikker zijn en enkele uitstulpingen.

6. Meara

Meara Niet meer actief

Is een vrij normale vrouwen kwaal. Het heeft ook een naam maar daar kom ik even niet op. De tweede weken voor je menstruatie zetten ze op en kunnen ze behoorlijk pijnlijk zijn.

mastopathie is de naam ervan. Hele gewone hormonale vrouwen kwaal helaas

7. Fruitje

Fruitje Niet meer actief

Maar moeten ze dan tussendoor niet verdwijnen?

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik heb het ook, de laatste tijd wat minder, maar het is ontzettend pijnlijk. HA vertelde me dat het Mastopathie is, soms worden er klieren operatief weggehaald. Hier is dat nog niet nodig, mocht het na een paar mnd nog aanwezig zijn dan moet ik terug komen

9. Fruitje

Fruitje Niet meer actief

Maar hebben jullie pijn als je eraan komt, of steekt het erdoor als je er niet aan zit. dat laatste heb ik.. maar alleen rond mijn menstruatie

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Het doet bij mij al zeer als je er bij wijze van al naar kijkt. Onzettend vervelend, helemaal op mijn werk.
    Ik dacht eerst dat het door de Mirena kwam, dus naar de HA gegaan. Die heeft een borstonderzoek gedaan en toen is Mastopathie geconstateerd.
    En nu mijn spiraal eruit is voelen ze hetzelfde, alleen na mijn ei zijn ze nog wat gevoeliger

11. mroos

mroos Niet meer actief

Ik heb het ook, en vooral rond mijn eisprong doet het het meest pijn. Heb gelukkig maar 1 heel gevoelig plekje dus het valt mee.
    Zolang het groter/kleiner wordt en pijn doet is er waarschijnlijk niks aan de hand zei de HA, maar vervelend is het wel..

12. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Kan niet zo goed op mijn buik liggen, dan voel ik mijn borsten ook.. wordt er enorm onzeker van.. maar voel verder geen gekke dingen ofzo..

13. Fruitje

Fruitje Niet meer actief

Ik heb dus hetzelfde als wat jullie omschrijven maar niet de pijn. Ik heb er wel steken in rond de menstruatie maar niet als ik eraan kom.

14. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    ik heb sinds 1 week ook een knobbel ondekt.precies achter me tepel zeg maar.
    Ik had de doktor al gebeld maar ze kwam maandag vn vakantie dan zouden ze afspraken maken vanaf maandag.
    Morgen maar weer ff bellen vind het ook eng bah.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yes eindelijk herkenbaarheid ! Heb dit dus ook. Is eigenlijk begonnen na/in mijn zwangerschap van Levi. Vooral tijdens mijn eisprong heb ik echt last van.
    Ook ik wordt er erg onzeker van. Steeds bang dat het iets ergs is, dus ben wel "blij" om te lezen dat er meerdere meiden zijn die hier last van hebben.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    blij om te lezen dat ik niet de enige ben. heb er al last van sinds de geboorte van nando en na de bv en een dubbele borstontsteking is het erger geworden. mijn linkerborst is erg pijnlijk, zeker bij aanraking. nu heb ik in mei ook nog een borstvergroting gehad en heb het idee dat de druk van de implantaat het alleen maar erger heeft gemaakt. vooral rond de menstruatie kan ik me arm niet een bewegen en doet zelfs een bh dragen pijn. heb nu 2wk terug met toeval een harde knobbel ondenkt in mijn rechterborst, iets langs mijn tepel. de pijn komt niet van de borstvergroting af want het daarvoor ook al maar de pijn is wel erger, vaker en langer. ben schoonmaakmedewerker en sommige dagen is goedwerk afleveren haast onmogelijk vanwegen de pijn

maandag is de huisarts terug en ga het dan even met haar bespreken.

17. Fruitje

Fruitje Niet meer actief

Heb jij er last avn als je eraan zit? Of steken en een zeurderig gevoel als je er niet aan zit?

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb er vooral last van als ik er niet aan zit.
    regelmatig steken, en op het moment dat ik mijn eisprong heb lijkt het soms wel stuwing. Zo'n raar pijn/drukkend gevoel

19. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Ik ben ook "blij" dit te lezen!!
    Ik heb het ook en kan er zooo onzeker van worden.
    Ben dan erg bang voor borstkanker.
    Maar mijn moeder heeft het ook en meerdere vrouwen lees ik.
    Dan wordt er gezegd: Je moet het in de gaten houden.
    Makkelijker gezegd dan gedaan, want wanneer voelt het anders?
    Ik ga nu wel bijhouden wanneer het het ergst is zeg maar.

20. Fruitje

Fruitje Niet meer actief

Fijn he om herkenning te lezen.
    Ik vind het ook lastig om verandering te voelen, het is al zo hobbellig ...

Deel Deze Pagina