Oproep: maxi cosi rodi airprotect

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dogs84, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Hallo,

We hebben een zoontje van bijna 2 jaar. En zijn lengte is gemiddeld 90cm en gewicht gemiddeld 15kilo. Binnenkort mag hij naar t cb voor gewicht en cm. Toen hij was 18 maanden (afgelopen april) van 84cm en gewicht 13,6kilo. Een paar maanden geleden woog hij 14,5kilo.

We hebben 2e hands maxi cosi rodi airprotect gekocht. Deze mag vanaf 15kilo tot 36kilo gebruiken. Mijn goede vriendin bezorgt t wel want nu is beetje te vroeg. Wat vind je ervan? Of ik moet even wachten tot wanneer moet mijn zoontje naar het cb voor controle of als hij wordt 2,5jaar dan mag verplaatst van maxi cosi rodi airprotect?

Ik wil dat je mag een advies als mening.. Alvast bedankt!

2. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Past hij nog goed in de andere autostoel? Zo ja, dan zou ik hem nog niet overdoen. Qua gewicht maakt het misschien niet zoveel meer uit maar wel qua stevigheid bij het zitten. In de autostoel (tot 18 kilo) zit meer een kuip idee waardoor ze stabieler zitten.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het gewicht is hierbij minder belangrijk.

Ja het minimum gewicht is 15 kg, maar hierbij (net als van autostoel 0 naar autostoel 1) is het dus niet dat bij dat gewicht het direct aangeraden wordt om over te gaan.
    De overstap naar autostoel groep 2 is meer lengte en leeftijd afhankelijk, vanaf 3,5 jaar ongeveer.

Kwa lengte moet je kind zodanig lang zijn dat de autogordel op de juiste manier op de schouder valt. Als dit verkeerd valt kan het in de nek/keel snijden, zeker bij een keer hard remmen of ongeluk.
    Daarnaast moeten de botten etc ook de druk opvangen als de gordel spant.

De 15 kg minimum grens is er alleen omdat de gordelaanspanner bij een lichter gewicht niet reageert.

Onze jongste, 2,5 jaar oud, zit nog prima in zijn stoel nr 1 en blijft daar ook voorlopig ;)

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Maxi cosi zelf zegt over autostoelgroep1 (vanaf 9 tot 18 kg, vanaf 9 maanden tot circa 4 jaar);
    Laat die stoel nog maar zo'n 1,5 jaar op zolder staan.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mijn dochter is 3 en 96 cm maar die zit nog prima in haar maxi cosi tobi. Ik zie haar het eerste half jaar er nog niet uit gaan.

Qua gewicht kan het sowieso nog niet (13.5 kilo ofzo)

Ik zou pas doen als ze niet meer passen. Veel in mijn omgeving hebben hun kind al op alleen een verhoger gezet, qua gewicht zijn sommige wel wat zwaarder. Maar moet nog prima passen
    Sowieso als je al een steviger kind hebt koop je een bredere groep 1 stoel lijkt me. Ik word gewoon verdrietig dat die kinderen al uit de stoelen zijn en dan alleen op een verhoger zitten 😢

6. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    90 cm is (over het algemeen) te kort voor de MC Rodi.
    Je moet niet naar het gewicht kijken, maar vooral naar de lengte. ik weet niet welke stoel je nu hebt, wij hadden tot voor kort de Tobi nog voor dochter. Heb de vraag toen bij Maxi cosi zelf gesteld, of mijn dochter die zwaarder was dan 18kg er nog wel in mocht. Dat was geen probleem, de stoeltjes kunnen veel meer gewicht dragen. Het is een kwestie van gemiddelden. De meeste kinderen tussen de 12 en 48 maanden zijn ergens tussen de 9 en 18 kg. Vandaar dat dat er op staat.
    Zo lang je kindje qua lengte past in de huidige stoel, lekker laten zitten!!

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.673
    113
    Mijn dochter is ruim 3 jaar, 100 cm en 15 kg maar die gaat echt nog lang niet naar een groep 2/3 stoel met een gewone gordel hoor! Ik zou die Rodi stoel ook nog lekker twee jaar op zolder laten staan, tot dat de groep 1 stoel echt te klein wordt.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Nee joh die kan nog lang niet over. Hier zoontje met dezelfde afmetingen alleen veel lichter en die gaat er wel eens voor de grap in zitten (van zn zus) nou dat gaat nog lang niet. De oudste is wel klein maar die was 5 toen ze over ging.

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zoontje zat veel langer in tobi. tot bijna 4 jaar denk ik. air pro zit je ook niet zo vast als in tobi. ze zitten dan met de gordel van de auto zelf. dat is niks voor een 2 jarige. laat hem nog een jaar of 1,5 in tobi zitten met goede gordels van tobi.

10. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Nee ik zou het nog lang niet doen.

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Waarom WIL je hem eigenlijk overzetten?

De veiligste richtlijn is om een stoel net zo lang te gebruiken tot dat het echt niet past, en jouw zoontje past nog lang in de stoel nr 1. Gewicht is daar geen graadmeter is, min gewicht staat erbij puur omdat de gordel bij 14kg niet reageert.

Onze kinderen zijn overgegaan tussen 4 en 4,5jaar.
    En ze riepen het eerste half jaar nog dat de vorige stoel veel lekkerder zat.

12. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Mijn zoontje van 4 zit nog in zijn stoel, een Römer Multitecht die we tot een paar maand terug achterwaarts hebben gebruikt. Hij is nu bijna 17 kilo en moet vanaf 18 kilo naar een andere stoel. Mijn man krijgt binnenkort een andere auto en dan krijgt hij zijn nieuwe stoel.
    Voordeel van zo lang in deze stoel is voor mij echt de veiligheid. Wanneer je een ongeluk krijgt en je lichaam wordt opgevangen door het harnas (5 punts gordel) is de klap veel meer verdeeld dat wanneer je door de gewone gordel (in feite maar 2 stukken gordel over je lichaam) wordt opgevangen. Ik zou mijn kind zo lang mogelijk in zijn stoel houden.. Tuurlijk is de Rodi goedgekeurd vanaf 15 kilo maar dat zegt niet dat een groep 1 stoel een stuk veiliger is voor zo'n kleintje..

13. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Net zolang de maxicosi nummer 1 groep gebruiken tot de oren aan de bovenrand zitten.

Gewicht is ook erg belangrijk voor de groep 2 stoel want anders blokkeert de gordel niet als je een ongeluk krijgt :$

14. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Hallo allemaal,

Oke ik zal 'n autostoel maxi cose rodi airprotect bewaren bij 't zolder. Hij mag gewoon autostoel groep 0 gebruiken. Bedankt!

Groetjes van me.

Hier mag slot.

15. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij lijkt me echt nog veel te jong voor die stoel. Mijn dochter van 3,5 zit er net in, ze was net te zwaar voor de groep 1 stoel. Qua gewicht en lengte past je zoon nog prima in een groep 1-stoel, veel veiliger! Dus laat 'm daar nog lekker een jaar in!

Deel Deze Pagina