Ik vind het super dat er ideen verzonnen worden om hier (nog) meer aandacht voor te vragen op het forum, maar ik vraag me af of de modjes dit topic wel lezen zonder dat ze daarop gewezen worden....? Misschien is het handiger om Lotte een PB te sturen met de vraag die door TS gesteld wordt... Wel een superinitiatief!!
Ja...dat snap ik ook wel...ik heb zelf alle2 de keren mee gedaan en ook niet voor de mensen die af willen vallen. (ik hou niet zo van dikgedrukte zinnen, komt een beetje aggresief over, ik kan het zo ook wel lezen...) Maar wat ik bedoel te zeggen is dat de meiden die pregnyl nodig hebben (waar ik er één van ben/was) niet de dupe mogen worden van het feit dat pregnyl ook als afslankmiddel kan worden gebruikt. En om als zwangere vrouw dan maar te zeggen, ik doe niet mee, want het wordt als afslankmiddel gebruikt. Als iedereen dat dacht, dan is er geen pregnyl meer en kunnen veel vrouwen helemaal niet meer zwanger worden... En daar is Moeders voor Moeders ook niet voor...
Moeders voor Moeders is bij mij pas nog langs geweest en ze hebben mij er inderdaad op gewezen dat pregnyl in sommige gevallen ook misbruikt wordt, maar daar wordt de urine niet voor ingezameld. Artsen die pregnyl oneigenlijk voorschreven lopen ook een groot risico als ze dat doen. Bovendien werkt het niet als afslankmiddel, ja in combinatie met een 500 calorieen dieet. Daar valt iedereen vanaf, want dat is gewoon een crashdieet. Ik blijf lekker plassen voor het goede doel.
Ik ben helaas niet zwanger maar ik ga zeker meeplassen ( ) als het zover is. Ik hoop dat het verhaal van Aislyn hierboven waar is. Vind het ook niet leuk als de pregnyl gebruikt word voor mensen die willen afvallen.
Ik krijg een beetje het idee dat je bijna "verplicht" bent om mee te doen met MvM. Geloof me, ik vind het een super goed doel, maar ik doe niet mee. Dat is dan weer niet omdat het voor andere doeleinden ook gebruikt word, maar doordat ik niet de energie heb om ook nog eens elk plasje te gaan opvangen en de flessen zelf weg te brengen.
Vraag me af waar je het stukje verplicht vandaan haalt? Ik kan niet ontkennen dat ik het super vind als er veel vrouwen meedoen maar ik respecteer het ook als vrouwen dat niet doen. Je bent er vrij in en velen zien het als een kleine moeite om iemand anders te kunnen helpen. Doe je dit niet ook prima toch. Heb nog nergens gelezen dat vrouwen erop worden aangevallen als ze niet mee doen hoor? Mijn doel met het topic en ik denk ook het doel van dit topic is dat er misschien vrouwen zijn die niet van het bestaan afweten of die eerst niet mee wilde doen en na het lezen hiervan wel
Het stukje verplicht staat ook nergens letterlijk geschreven, maar ik zie gewoon op aantal topics dat er zo stellig word getikt dat er toch echt geplast moet worden... Dat ik af en toe een beetje het gevoel krijg dat je persé mee moet doen. Tuurlijk snap ik ook wel dat het iets heel goeds is, en als je het nodig hebt dat je erom staat te springen.
Het is inderdaad maar een kleine moeite om te doen, Je bent na die weken wel heel erg blij dat je weer normaal op de wc kan zitten. Ik had soms ook wel dat ik zo nodig moest s.nachts ofzo dat ik het wegspoelde, maar iedere druppel is er 1. Mocht ik ooit nog eens zwanger zijn dan doe ik het weer, zeker weten, ook al ben ik moe zwak en misselijk! Ik gun dat iedereen
Ik heb een best hoog HCG jammer dat ik een nederlander ben in het buitenland en niet mee kan doen, ik zou erg graag mee willen helpen meer mensen het intense geluk te verwezenlijken. Vind het echt heel jammer.
MvM heeft geen controle over dat afslankmiddel. Het bedrijf wat het HCG in medicijn maakt heeft de controle. Ze zei vandaag ook dat er een hele grote boete op staat als het medicijn uitgeschreven wordt voor afslankmiddel.
Plas je normaal nooit dan? Over het afslanken: daar gebruikt men veelal de 200 (of was het nou de 500 eenheden?) die men normaliter hoort te gebruiken bij jongentjes met problemen. Verderis Pregnyl te krijgen in een dosering van 5000 eenheden (om een eisprong op te wekken) en eentje in een 1500 eenheden om de fase tussen ei (of terugplaatsing) en nod te ondersteunen. Hoeveel artsen er zijn die pregnyl voorschrijven als afslankmiddel weet ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat als je met een te dikke komt bij je huisarts komt, hij zomaar pregnyl voorschrijft. Ik neem aan dat de conclusie getrokeken mag worden dat er slechts een klein gedeelte oneiegenlijk gebruikt wordt. Het grootste gedeelte wordtt dus gebruikt door vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen. Ik vind het betreurenswaardig dat er kansloze types zijn die vruchtbaarheidsmedicijnen gebruiken om te proberen af te vallen. Maar wat ik minstens zo ernstig te betreuren vind is dat er mensen weigeren mee te doen aan MvM omdat ze niet willen meewerken aan afvallen met dat middel. Snappen die vrouwen dan niet dat 'je' daarmee ons de kans afneemt op een kindje?? Ik heb heel wat Pregnyltjes in mn lichaam gespoten. Het is een heel gemeen medicijn. Het brandt als een malle in je buik. Maar dat branderige goedje zorgde er wel voor dat ik een kans op een kindje maakte. Mijn dochter is mede dankzij alle lieve vrouwen die voor MvM hebben geplast ontstaan. Mijn dank daarvoor is onvoorstelbaar groot!!! Zelf heb ik 10 weken met plezier meegedaan!! Ik durf hier wel toe te geven hoe ik in janken uitbarste toen die vrouw bij mij thuis haar praatje hield... Endelijk MOCHT ik meeplassen!!!
Lijkt me lastigte controleren, zodra je arts bent mag je elk medicijn voorschrijven. De enige manier om dit aan banden te leggen is door vast te leggen dat alleen kinderartsen, urologen en gynaecologen en fertiliteitsartsen dit middel mogen uitschrijven. Ik hoop dat die dag ooit zal komen.
ik ben het helemaal met je eens ik voel me ook bijna verplicht om mee te doen en als ik niet mee doe dan doe ik te kort aan een vrouw die zwanger probeert te worden.. Door alle forums en topics en fb en hyves word je ermee dood gegooid. Ik doe zelf ook niet mee dit keer. ook vanwege verleden met miskramen en de laksheid van mvm daarmee doe ik niet meer mee
Kippenvel. Ik ben ook zo'n vrouw die er afhankelijk van is, en straks mijn donor. Vind het erg jammer om vrij negatieve berichten hierover te lezen. Oa dat het een verplichting zou zijn. Kom op zeg, niemand dwingt je hiertoe. Maar wat is het nu voor moeite om even dat plasje op te vangen, dat snap ik echt niet. Als ik zwanger raak dan plas ik met alle liefde al die kannen vol. Desnoods met een wasknijper op mn neus. Tja, dat het als afslankmiddel gebruikt wordt is jammer, maar dat weegt niet op tegen het feit hoe blij een mmmmeisje is als ze er door zwanger raakt.
het is een grote moeite als jij veel kinderen heb rondlopen en eigenlijks niet lang naar de wc kan gaan anders word de tent afgebroken.. Daarnaast doe ik niet mee omdat laatste keer dat ik meedeed ik een miskraam heb gehad en na herhaaldelijk af te melden kwamen ze 3 weken later nog met flessen voor de deur... neee leuk als je net 2 kinderen kwijt bent.. iedereen heeft zo ze redenen om mee te doen en om niet mee te doen en voor beide keuzes heb ik respect
Dit vind ik een erg vreemde reden om niet mee te doen,sorry.Dan moet je je kinderen beter opvoeden als dat gebeurd als je alleen maar naar het toilet gaat. Je andere reden kan ik goed begrijpen! Ik denk dat mvm veel meer gepromoot moet worden.Ik denk dat hierbij een grote rol bij de verloskundigen ligt.Die moeten duidelijker aangeven hoe belangrijk het wel niet is en niet alleen maar een folder meegeven ofzo. Ik ben zelf zwanger geraakt met medewerking van pregnyl en wilde toen ik zelf pril zwanger was zelf ook heel graag meedoen.Dit kon toen echter niet waar ik woon.Je kon het zelfs niet zelf weg brengen.Dit vond ik echt een misser. Ik probeer nu weer zwanger te raken(dm ivf)en nu kan het wel bij ons in de buurt.Ik hoop dan ook dat ik binnenkort ook mee mag doen. Ik heb afgelopen week eerst stad en land af moeten lopen om een vervanging voor de pregnyl te vinden(synthetische variant erop),want pregnyl is niet meer leverbaar momenteel en door de run op het vervangende medicijn dat medicijn ook zo goed als niet. je zal maar net met je ivf behandeling begonnen zijn en hem af moeten breken om die reden.....
Bij mijn weten wordt bij heel veel verloskundigenpraktijken al meteen bij de intake gevraagd of je mee wel doen aan MvM. Het is mij meerdere malen gevraagd en ook door alle folder en voorlichtingsdingen die je meekrijgt van onder andere de verloskundigen wordt er best veel publiciteit aan gegeven. Of je nu meedoet of niet, en om wat voor reden wel of niet is volgens mij nog niet eens zo heel belangrijk. Het moet niet zo zijn dat je je tegenover 'vreemden' moet gaan verdedigen waarom je een bepaalde keus maakt. Belangrijker is -in mijn ogen- dat MvM ervoor gaat zorgen dat hun imago beter wordt en het HcG-voor-afslankmiddelen-verhaal een keer goed wordt aangepakt en dat dát in de publiciteit komt. Naar mijn idee kunnen ze daar veel meer vrouwen mee motiveren om mee te doen.
Dit vind ik een erg vreemde reden om niet mee te doen,sorry.Dan moet je je kinderen beter opvoeden als dat gebeurd als je alleen maar naar het toilet gaat. Pardon? Mijn 2 jongste worden prima opgevoed probleem is alleen ze zijn 16 maanden en 26 maanden dus ja die klimmen en klouteren als ze de kans krijgen... Maar zeggen dat ik ze beter moet opvoeden PARDON? en net zoals hier in een berichtje boven mij gezet word... ik heb niet eens een reden nodig om niet mee te doen..laat staan mezelf te verdedigen.