Oproep moeders voor moeders

Discussie in 'Over deze site' gestart door Wachtende, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ongelofelijk wat een idiote reactie :$
    Ik kan mij er iets bij indenken wat THea zegt. Als ik hier naar de wc ga, komt de jongste er ook de hele tijd bij. Voor tot voor kort moest ze zelfs nog huilen als ik naar de wc ging en dus uit haar zicht was. Heeft dat met opvoeding te maken??! Ik kan me indenken dat iemand onder deze omstandigheden dus ook niet nog plas gaat verzamelen en zo snel mogelijk de wc weer af wil zijn.

Ik kon destijds geen plas geven aan mvm in verband met vele bloedingen. Maar het is toch van de zotte, dat als iemand het niet wil zich dan zo moet verdedigen???
    Een ieder mag zijn eigen keuze hierin maken toch?

2. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Ik geef je groot gelijk hoor Thea! Niemand hoeft jou te vertellen hoe je je kinderen opvoed.

@zara75 Nee, niemand dwingt je ertoe, dat zeg je goed.. maar door er gelijk aan toe te voegen dat het toch een kleine moeite is komt het wel weer als verplichting over. En klinkt het alsof het een schande is als je niet meedoet.
    Ik denk dat er genoeg dames zijn die niet mee doen, maar het niet eens durven te zeggen. Bang om veroordeeld te worden. Beetje jammer...

Nog steeds vind ik het een goed doel, maar laat ieder in haar waarde en respecteer de keus of ze wel of niet meedoet.

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mee eens....

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mvm zit niet verkeerd, dat zijn de artsen. Vrouwen die lopen te zeuren over het afvallen: lees mijn stukje van gisteren nog een keer.

Mvm verzameld plas van en VOOR vrouwen!!
    Om vruchtbaarheidsmedicijnen te kunnen maken.
    Niet om mensen van een dikke kont af te helpen.

Wie dit niet wil geloven en daarom hun plas weggooien ipv 'ons' ermee te helpen: ik vind het pure egoisme, helemaal om het op het afvallen te gooien. Als die dames die hier dat het hardste roepen ff op onderzoek waren uitgegaan hadden ze dezelfde conclusie kunnen trekken. Maar nee, plas wegspoelen en vooral verder niet nadenken is wel zo lekker makkelijk.

Wat trouwens ook makkelijk is, is kannetje losdraaien, broek los, boven de kan plassen en overgieten. Broek aan, en weer verder met je leven.

Dat mensen dat te veel moeite vinden en dan zich achter kun kinderen schuilen... Ik neem aan dat die dames ook wel eens moeten poepen. Ben je volgens mij nog langer op de wc. Of dragen deze dames die hun kinderen niet ff dertig seconden alleen kunnen laten een luier zodat ze niet naar de wc hoeven??

Dat zou pas lekker makkelijk zijn.

;)

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    :$ Sorry hier valt mijn mond van open..
    Ga je haar nu lopen vertellen dat ze haar kinderen niet (goed) opvoed? Tjonge, moet niet gekker worden.. Lekker makkelijk van achter een schermpje..

Maar goed, zal on topic gaan..
    Hier bij de eerste niet meegedaan.. Heb me een aantal keren aangemeld via internet en er vervolgens achteraan gebeld.. Zou elke keer worden teruggebeld en ze moet nu nog bellen, zijn al 3 jaar verder;)

Bij de jongste nogmaals gebeld en weer hetzelfde verhaal.. Daarnaast komen ze het hier niet ophalen, maar moest het dan wegbrengen.. Maar wel 25 minuten heenrijden, flessen neerzetten en weer 25 minuten terugrijden.. Tja, en als er maar niemand belt om een afspraak te maken, houd het snel op..

Het is een ontzettend goed doel en ik had beide keren graag meegedaan, maar wacht nu nog op een belletje..

6. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    (ik pies en schijt hier trouwens standaard met de deur open....tenzij mn man thuis is of er visite is natuurlijk... :cool:)

hahahaha... :D

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dus is elke zwangere (degene die niet in aanmerking komen daargelaten) toch verplicht om mee te doen..

8. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ga geheel off topic., sorry:
    maar wat mij vorige zwangerschap WEL erg irriteerde is dat vriendin niet meedeed omdat ze het (citeer) TE veel moeite vond.....
    (ok haar mening)....

maar vervolgens wel... via, via... het mvm boek en kalendertje had gekregen....en op tafel had staan. ;)

kreeg toen wel een dubbel gevoel, zeg maar......

heb hier trouwens met mijn twee "gewone zwangerschappen" wel meegedaan.... en met mn "bijzondere zwangerschappen" (1 en 4) niet....
    Begrijp dus ook best dat er echte redenen zijn om niet mee te doen....

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wettelijk verplicht? Nee dat niet.
    Maar als je gezond verstand en empatisch vermogen zou hebben, zou je er m.i. niet eens lang over na denken en gewoon mee doen.

Maar als iemand niet mee wil doen, wees dan eerlijk en ga niet lulsmoesen bedenken en onzin uitkramen dat je niet mee doet omdat de kinderen miet ff dertig seconden zonder je kunnen.

Laatst had ik trouwens een aanvalletje van ehh diarree. Was de hele dag alleen thuis met mijn dochter. Continue zat ik op de wc. Toen heb ik op een gegeven moment mijn dochter maar in de kinderstoel op de gang neer gezet en ben ik op de wc gaan zitten, met de deur open... Oke, arme dochter, in mijn walm ;) maar volgens mij is overal wel een oplossing voor te bedenken.

10. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Zo komt het op mij ook idd over... en dan nog beweren dat niemand iets verplicht. uhuh! :$

Dames, laat ieder lekker voor zich beslissen. En ja het is verrot voor degene die het spul nodig hebben, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat iemand die er voor kiest niet mee te plassen een slappeling is en al het commentaar over zich heen krijgt?

Er is in ieder geval genoeg aandacht voor, kom het hier op de site bijna op elke pagina tegen en de VK heeft mij ook ingelicht. Dus om nu te zeggen dat er te weinig aandacht aan besteed word, nee niet echt.

11. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Ik vind niet eens dat iemand een reden hoeft op te geven om niet mee te doen.
    Ik heb zeer zeker gezond verstand en empatisch vermogen genoeg, maar toch heb ik er voor gekozen niet mee te doen.

En hoe jij je kind opvoed bemoeien wij ons toch ook niet mee? Neem haar lekker mee naar de wc, maar als iemand anders dat niet wil doen, prima toch?? Haar leven, haar keuzes...

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Maar als iemand niet wil (om wat voor reden dan ook) dan houd het toch op? Je kan iemand toch niet verplichten om mee te doen..
    En dan uitmaken voor egoïst(e)

13. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    hier sluit ik me bij aan!

bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook mee gedaan helaas maar voor korte duur want kreeg een miskraam met 5 weken 6 dagen ( dit was al weer me 2 miskramen in 7 maanden ). kwam er achter dat het niet goed zat doordat de test van mvm bijna niet zichtbaar was.
    daarom deze keer bewust gekozen om pas mee te doen na me echo van 10 weken 6 dagen dat ik zeker wist dat het goed ging , op de echo bleek alleen dat ik al veel verder was en dus niet meer mee kon doen !

helaas voor mvm maar heel erg fijn voor mijn !
    ik vind dus ook dat je iedereen in zijn of haar waarden moet laten , mensen maken keuze,s die voor hun logisch lijken en daar kunnen wij een andere mening over hebben maar blijf wel respect voor elkaar houden !

14. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Meiden. weet iemand hoe het zit met het nu wel of niet mogen meedoen na een bloedtransfusie? Volgens mij heb ik namelijk op het forum hier gelezen dat een meid daarom niet mee mocht doen.
    Kijk dan wil ik wel, maar mag het niet.

15. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Verplichten kan zeer zeker niet...... en inderdaad iedereen leeft zijn/haar eigen leven.....
    MAAR ik vind het wel belangrijk dat duidelijk is, dat de keuze die JIJ (of ik) maakt een grote invloed kan zijn op andermans leven.....

(in dit geval een leven MET of ZONDER kinderen).....

Mijn eerste vk heeft trouwens nooit 1 woord gesproken over mvm.... en veel intakes zijn pas na enkele weken.....

Het grote besef van mvm kwam trouwens pas toen ik hier op zw.pagina kwam en las ze "niet bij iedereen er zomaar inwaaien"..... en toen de consulente op bezoek kwam en duidelijk werd "hoeveel urine er wel niet nodig is voor het beetje "goud" en dus HOOP wat anderen nodig hebben......

nogmaals ik begrijp best dat er redenen zijn om niet mee te kunnen/willen doen...... maar ik besef me ook dat met een beetje tegenslag "moeder natuur" me aan de andere kant van de weegschaal had neergezet.....

Zo wil ik bijvoorbeeld ook bloed en beenmerg gaan geven.... (als ik dat kan) want zou toch vervelend zijn als ik na mn bevalling bloed tekort kom.... en dat ze dan zeggen:
    "helaas mevrouw.... bloed is op, volgende maand wellicht beter".... ;)

nouja vaak kom je er pas achter als je dingen van "dichtbij" ziet....

16. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    mag je idd niet meedoen....

(vind het trouwens ook raar dat mvm de vragenlijst niet op hun site zet... is het gelijk duidelijk)

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Maar dan zou iedereen ook 'verplicht' moeten zijn om lid te worden van elk goed doel.. Stel er overkomt je iets en dan? 'Sorry mevrouw, geld is op.'
    Rare vergelijking is misschien raar, maar zo werkt het natuurlijk niet..

En dan daarbij, ik doe sowieso niks waar ik niet achter sta..

Maar goed, ik wilde wel, maar kreeg maar geen afspraak;) Misschien moeten ze daar ook iets aan doen, want zo laten ze zelf hormonen liggen..

18. flowerpower50

Ok, dat is dan duidelijk, het is inderdaad best verwarrend dat ze niet een aantal belangrijke punten op hun site noteren -of de vragenlijst inderdaad- wanneer je niet mee mag doen.
    Heb na mijn bevalling een bloedtransfusie gehad dus dan gaat het helaas over. :(

19. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee hoor....
    geen rare vergelijking....

Bloed, beenmerg.... laat leven bestaan... en HCG kan leven doen ontstaan....
    natuurproducten die we zelf (als het goed is) in overvloede aanmaken.... en anders toch maar "weggooien" of doen afbreken.....

(na jaartje Daniel den hoedt kliniek ook zat mensen zien "opvrolijken"... van een zak bloed...of letterlijk zien opleven van beenmerg)

geld is materieel..... door de mens "in het leven geroepen"....

De organisatie laat in sommige gevallen idd te wensen over....

20. flowerpower50

Ben ook heel dankbaar met het bloed (3 zakken) van mijn bloeddonor, anders had ik hier nu niet meer gezeten. Daarom zou ik ook graag mijn bijdrage, waar dan ook doen bijstaan.

Deel Deze Pagina