ik heb ook meegedaan met mvm , maar meer omdat ik me min of meer wat verplicht voelde om mee te doen omdat ik zelf die medicatie ook heb gebruikt. Maar leuk vond ik het niet , werd beroerd van die lucht uit die flessen en vond het vreselijk om die flessen weg te brengen (woon in een dorp) was blij dat het niet meer hoefde! tevens zou ik denk ik een volgende keer wel weer meedoen , al is het maar om een ander (of mezelf haha) te helpen.
Ik heb al mijn zwangerschappen meegedaan en ik ben 4 x zwanger geweest. Twee zwangerschappen zijn mis gegaan en zelfs bij die heb ik nog (eventjes) geplast voor MvM. Mijn miskramen, hoe vreselijk ook, zijn voor mij nooit een reden geweest om een volgende zwangerschap dan maar niet meer mee te doen. Ik heb de instelling dat ik het geluk heb dat ik 'zomaar' zwanger mag raken en ik help andere vrouwen die dat geluk niet hebben graag door mijn plas op te vangen. Ik begrijp ook echt niet zo goed dat er vrouwen zijn die er 'geen zin in hebben' of 'geen moeite voor willen doen'. Normaal plas je toch ook? Een paar weken opvangen is nu ook weer niet zo'n opgave. Mijn zoontje van 19 maanden gaat overigens rustig mee naar de wc hoor . En idd, meestal zit ik ook op de wc met de deur open *lol*. Ben nu alweer 2 weken klaar met het opvangen van m'n plas en als ik erop terugkijk gaat die tijd dat je het doet zo voorbij. Waarschijnlijk sta ik er anders in omdat ik met 1 been in de MMM heb gestaan voordat ik alsnog spontaan zwanger werd. Zwanger worden is voor mij niet vanzelfsprekend en door met m'n neus op de feiten te worden gedrukt is plassen voor medicijnen die ik zelf bijna ook nodig had 'peanuts'. Al heb ik er maar één vrouw mee geholpen, dan is dat het dubbel en dwars waard geweest!!
Als dat voor iemand een goede reden is dan is dat zo, daar heb jij niks mee te maken. Ze vraag toch niet aan je of je het dan wel goed vindt? Is ook totaal offtopic, het gaat over aandacht voor MVM. Ik heb niet meegedaan en doe nu ook niet mee. Wat mijn motivatie daarvoor is gaat niemand wat aan, dat zijn namelijk mijn keuzes. Waarschijnlijk had ik wel andere keuzes gemaakt als ik beter geinformeerd was, daar zou best nog wat aandacht naar uit kunnen gaan.
Het enige wat ik aan de discussie kan toevoegen is het volgende. Mensen die niet meedoen omdat ze het te veel moeite vinden hebben duidelijk nooit in de MMM gezeten. Dan weet je pas wat veel moeite moeten doen is. Veroordeel aub niemand die uit wanhoop vraagt je mee te doen, hoe stom het voor je ook klinkt, kijk eens naar wat het voor diegene betekend. Hoe zou jij het vinden om die die schoenen te moeten staan? Het is ieders eigen keuze om mee te doen of niet. Maar ik zie geen meerwaarde om hier te reageren met de mededeling dat je het te veel moeite vindt of dat de potten stinken... Ik vraag hier om aandacht voor het probleem en om dan mensen een soort van te gaan ontmoedigen om mee te doen omdat jij het zo vreselijk vindt schiet bij mij in het verkeerde keelgat hoor.
Mooi verwoord. De één doet niet mee omdat zij het lastig/ vervelend om op een pot te plassen, maar voor een ander betekent dat plasje de enige kans om moeder te worden. Dat bepaalt zeker de felheid van je standpunt. Ik heb zelf in ieder geval regelmatig meegedaan. Ook bij een aantal zwangerschappen die in een miskraam zijn geeindigd. Op deze manier hadden mijn miskramen in ieder geval nog enig nut.
Wacht ff hoor "wachtende" Wij mogen de uit wanhoop vragende dames niet veroordelen?? Maar hun mogen dat bij ons wél doen, omdat wij niet meedoen?? Dat is toch meten met 2 maten, of ben ik nu zo achterlijk? Zoals je later aangeeft, het is ieders eigen keuze om mee te doen. Respecteer dat dan!! En we ontmoedigen mensen niet, want er word niet door de dames gezegd dat niemand het moet doen, omdat hun het zelf niet doen. Beetje jammer, dat je raar word aangekeken op iets dat niet verplicht is, maar wel verplicht word gemaakt door dames die het wel nodig hebben. Weinig respect hier dus op zo'n forum. Maar je aandacht voor MvM heb je in ieder geval wel weer
Zijn we nou serieus aan het rellen over MvM??? DE stichting die ervoor zorgt dat zoveel vrouwen TOCH moeder worden terwijl ze dat anders nooit zouden worden?? Zijn er hier nou serieus moeders MET kinderen die dit niet over hebben voor een ander??? Wat nou als je zelf afhankelijk was geweest?? Je gunt toch iedereen het geluk van een kindje krijgen? Zeker als je het zelf hebt mogen ervaren...Ik kan daar met mn kop niet bij. Al lever je maar 1 kannetje in de week omdat je weinig gelegenheid hebt, of gewoon niet zoveel hoeft te plassen. Als doe je maar 3 weken mee...Dat maakt toch niet uit?? Je helpt er een ander mee, en misschien wel meerdere anderen. En misschien voor sommigen onbegrijpelijk, maar mijn vorige zwangerschap, mijn kleine Mylan*. Hij mocht niet bij ons komen, maar zijn aanwezigheid is waarschijnlijk niet voor niks geweest. Omdat hij 17 weken bij ons was, heeft misschien een ander stel een gezond kindje op komst nu! Ik vind het ronduit egoistisch als je niet meedoet omdat je er geen zin in hebt, het vind stinken of het teveel moeite vind. Dat getuigd van niks anders dan luiheid en alleen maar aan jezelf denken. Lieve dames in de MMM, ik pies me suf voor jullie!!! En daar ga ik de komende 5 weken nog lekker mee door! Want voor mijn STELT HET NIKS VOOR, en voor jullie is het misschien wel DE KANS op dat zo gewenste kindje.
Ik heb bij beide kids niet mee gedaan aan Mvm, bij de eerste wist ik niet eens dat het bestond, en nee het is me ook niet verteld op de intake bij de VK. Bij de tweede ook geen urine afgegeven omdat ik bij de eerste bloed transfusie heb gehad en dan mag je het niet geven. Als ik bij de eerste had geweten dat het bestond dan had ik mee geholpen, de tweede keer had ik ook mee willen doen maar het is helaas de regel dat als je bloed transfusie hebt gehad dat je dan niet mee mag doen, dit is me verteld door Mvm Ik vind het ook erg vreemde redenen om te zeggen dat je het niet doet omdat je het vind stinken, er zijn zoveel mensen die je er mee kan helpen, 'het is zo'n kleine moeite om ipv in de wc in een potje te piesen toch ? Waarom dan niet gewoon andere helpen ? Je gunt iedereen toch een kindje ?
Ik zie hier meerdere reacties van jou...je lijkt inderdaad even lekker te willen rellen. Ik vraag je begrip te hebben voor de mensen die misschien fel reageren omdat ze in een vreselijke positie zitten. Als je niet wilt meedoen prima...als je niet wilt meehelpen door het meer onder de mensen te brengen prima. Maar ga hier mensen niet nog even extra pijn te doen. Is nergens voor nodig. Ik vraag hier aandacht voor MvM...en zien mensen die hiervan afhankelijke zijn berichten van mensen die komen mededelen dat ze er om welke reden dan ook niet aan meedoen. Welk doel heeft zo'n bericht? Ik snap heel goed dat de vrouwen die hiervan afhankelijk zijn dit in het verkeerde keelgat schiet. Ik zeg trouwens nergens dat de mensen die pregnyl nodig hebben mensen mogen veroordelen die niet mee willen doen. Ik begrijp echter hun frustratie wel.
Wat jammer zeg dat zo'n mooi opgezet topic zo uit de hand moet lopen. Dat je niet meedoet met MvM is prima maar dan hoef je daar toch niet zo duidelijk je mening over tegeven wetende dat dat bepaalde reacties uitlokt? En ja ze mogen het dan uit wanhoop vragen maar als er geen pregnyl op voorraad is en dat je enigste kans is op een kindje is dat misschien wel te begrijpen toch? Niemand verplicht het je hoor lees mn stukje hieronder nog maar eens na.
Dit bedoelde ik met bovenstaande dus! Stel je was nu zwanger zou je misschien wel mee gedaan hebben als je dit zou lezen super dus
Ik voel me trouwens ook verplicht om mee te doen, ook al gebruik ik zelf geen pregnyl. Ik weet wat de MMM met je doet en ik wens niemand de extra stress toe van het niet beschikbaar zijn van je medicatie. Alle behandelingen en onderzoeken zijn al slopend genoeg. Ik hoop dat ik ook ooit mijn steentje bij kan dragen. Ik weet ook wel dondersgoed dat mensen die gewoon onbezorgd zwanger zijn geworden geen enkel idee hebben hoe de MMM is. en wat het 10 weken in een bakje plassen voor anderen kan doen. Net als dat moeders altijd zeggen dat je pas weet wat het is als je het bent (moeder zijn)...is dit ook zo voor de MMM. Je weet pas echt wat het is als je het door moet maken. Maar als we zo veel mogelijk mensen attent kunnen maken op MvM bereiken we al zo veel meer. Er zijn zo veel mensen die wel mee zouden doen...maar het gewoon niet wisten. En wat is nou de moeite om even een berichtje op je social media te plaatsen of iets dergelijks?
Zeker weten, en als ik kon dan had ik ook bij de tweede mee gedaan, ik wist dus ook echt niet dat het niet mocht als je een transfusie hebt gehad, ik heb namelijk op het moment dat ik te horen kreeg dat ik zwanger was gelijk contact opgenomen met mvm en toen hoorde ik het helaas dat ik niet mocht doen. Ik snap gewoon niet dat er mensen zijn die letterlijk niet mee doen omdat ze het vinden stinken, ieder zijn mening natuurlijk maar ik vind het geen gegronde reden maar dat is mijn mening.
Ik denk dat het er meer om gaat (dan spreek ik even voor mezelf) is dat er hier geschreven word dat mensen egoïstisch zijn en geen empathisch vermogen bezitten als ze niet meedoen vanwege 'onzinnige' redenen.. En dat schiet mij in het verkeerde keelgat.. 'Wij' moeten ons inleven in anderen en rekening houden met anderen.. Maar waarom geen rekening houden en respect hebben voor vrouwen die niet mee willen doen..
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.. Nogmaals...als je niet aan MvM wilt meedoen zie ik het nut er niet van in om dat hier te vermelden. Dat is niet het doel van dit topic.
Ik vind het persoonlijk ( om eerlijk te zijn ) ook gelul om niet mee te doen aan Mvm omdat je bijvoorbeeld de potjes vind stinken of dat je er geen zin in hebt. Je moet zowieso plassen, wat is dan het probleem om even in een potje te plassen ? Dus ja ik vind je egoistische als je het om zo'n onbenullige reden niet wilt doen. Verplaats je eens in die mensen die het nodig hebben, zou jij het leuk vinden om te horen dat er mensen zijn die er geen zin in hebben om het te geven en jij het heel hard nodig hebt ??
Dames, Moeder voor Moeders is een heel goede en betrouwbare organisatie. Op Zwangerschapspagina.nl hebben ze een banner die bovenin meedraait, in de rechter kolom hebben ze een banner en helemaal onderaan de pagina een link bij de partners. Bij deze sluit ik dit topic. Lotte