Wie kan me helpen, wie kent het?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ch11, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Wie kan mij helpen?

Sinds een dag of 2, heb ik last van mijn onderbuik.
    Vreselijk steken met een drukkerig gevoel.. en af en toe als ik gewoon zit drukt het af en toe op mijn vagina ( of dat lijkt zo ) dan moet af en toe wel even mijn kont omhoog, om de pijn weg te laten glippen.

Niet alles als ik beweeg heb ik die pijn in mijn buik.. maar ook als ik gewoon heerlijk ontspannen op de bank lig. Dan kan het zo ineens op komen zetten. Het is absoluut geen prettig gevoel, ik schrik er af en toe gewoon van, omdat het zo ineens uit het niets komt.
    Zo straks liep ik een stukje met mijn partner en had ik ineens een natterig gevoel tussen mijn benen, terwijl als ik voelde er helemaal niks zat ( misschien licht vochtig maar meer ook niet.. heel vreemd )

Zoals jullie aan mijn banner zien, ben ik morgen 23 weken.

Wie kan mij helpen, of vertellen wat dit kan zijn?
    Liefs.

2. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    Ik had dit ook vanaf de 25 weken ongeveer, mij werd verteld dat de kleine op een spier zat te drukken, wat erg pijnlijk kan zijn.

Idd, die druk erg op je vagina, alsof je het gevoel hebt... "nou, als ik nu op de wc ga zitten en ga persen komt de beeb eruit"... (zo zei de VK het tegen me)...

Weet het verder ook niet, lijkt me wat vroeg voor indalingsweeën...!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je je er zorgen over maakt zou ik gewoon morgenochtend even je VK bellen. Daar zijn ze voor. Zij kent ook jouw zwangerschapsverloop en kan je vast of geruststellen of verder helpen. Ik herken het zelf niet, maar ik schroomde bij mijn vorige zwangerschap nooit om te bellen als ik ergens over twijfelde, liever een keer teveel dan een keer te weinig.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik had rond 24 weken ook zo'n gevoel, veel drukkend gevoel en met name aan de onderkant van mn buik. Ik heb toen voor de zekerheid mn urine nog laten testen op een blaasontsteking omdat dit vaak voor komt tijdens de zwangerschap. Uiteindelijk was dit het niet en gooide de VK het gewoon op een groeispurt.
    Toevallig had ik dit tijdens mn eerste zwangerschap ook zo rond dat termijn ongeveer!

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik ben bijna 25 weken en heb dit gevoel ook. Vooral die druk op mijn vagina. Ik heb de vk zelfs gebeld omdat ik zou zweren dat de baby er ieder moment uit zou gaan vallen. Dat was ruim een week geleden. De vk verzekerde me dat dit niet zomaar gebeurde. Wel ook blaasontsteking laten controlerrn bij huisarts, was negatief. Sinds 2 dagen ligt de baby anders en is de druk een stuk minder. Ik moet zeggen dat ik het echt een eng gevoel vond.

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb dit ook ongeveer rond ongeveer dezelfde termijn gehad. Alleen geen vochtverlies. Ik heb ook mijn urine op blaasontsteking laten controleren. Dat was het niet, dus was de baby die druk uitoefende. Zodra die anders ging liggen was het weg.

7. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

kunnen het ook je bekken zijn?? het is idd een herkenbaar gevoel, maar bij mij komt het door de bekken.

8. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Dankjulliewel dames,

Het is wel een irritant eng gevoel inderdaad..
    Nee mijn urine zit geen blaasonsteking in.

Ik zal wel eens even lekker rustig aan gaan doen.

Misschien zijn het inderdaad de bekken, ik voel me nu ook regelmatig moe. Overdag, vroeg in de avond. Ik heb al wel last van mijn rug gehad maar dat is inmiddels al wat minder.

Bandenpijn heb ik af en toe wat last van.. maar voelt wel net wat anders.

9. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ja dan kan heel goed, volgens mijn vk was het vooral een vaak gehoorde klacht bij vrouwen met een zwakker bekken.

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik had het ook vanaf ongeveer die termijn... Kindje lag al heel vroeg met z'n koppie in mijn bekken en was ook met 28 al redelijk ingedaald, maar inderdaad, vaak met lopen of plassen is het net alsof dat kind er zo uit kan vallen :p

11. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ja inderdaad,

Ik stond vannacht ook op om even te plassen..
    Kreeg toch een aparte druk op mijn onderbuik, ik dacht nou ik weet niet of het nu wel een goed idee is om op de wc te gaan zitten.. ;)
    This goed gekomen haha.. maar het geeft wel een raar gevoel inderdaad!

Het zouden wel inderdaad mijn bekken zijn, of het kindje wat al mooi loopt te drukken daar.
    We hebben een druk beebje werd er gezegd bij de 20 wkn echo.. dus het zou zo maar is kunnen!

Deel Deze Pagina