Dat is maar net hoe je het bekijkt naar mijn idee, als je het namelijk doortrekt in de geschiedenis was hetgeen wat verzetstrijders deden dan ook respectloos, zij kwamen immers ook in verzet tegen hetgeen hen opgelegd werd. Volgens mij hebben we allemaal bij geschiedenis geleerd dat dit vaak niet al te zachtzinnig gebeurde.
Vergelijk je verzetstrijders die in een BEZET land zònder (eerlijk) functionerend rechtssysteem nu echt met F-side aso's die mensen af willen tuigen? Wow...
Zoals ik al schreef @tupp het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. En laten we het na november vooral niet hebben over een eerlijk functionerend rechtssysteem, als dat eerlijk was geweest had deze oproep er namelijk niet kunnen zijn. Hadden beide kanten vervolgd voor verkeersstops en hadden beide kanten mogen demonstreren. Dit keer wel geluisterd naar voor wie er kransen werden gelegd of dit keer ook niet de moeite voor genomen?
Deze vraag snap ik in het geheel niet. Ik herdenk jaarlijks en weet heel goed door wie en voor wie de kransen worden gelegd. Ik ben het, zoals ik van begin af aan heb gezegd, ook absoluut niet eens met de oproep om lawaai te maken tijdens de herdenking. Ik ben dan ook heel blij dat dit door de rechter verboden is en dat de stoorzenders door de politie zijn opgepakt. Precies zoals het hoort!
Maar vind jij dat de rechter op het moment dat hij zijn uitspraak deed en die debielen zeggen "maar we doen het lekker toch ondanks deze uitspraak" ze niet bij voorhand al had vast moeten zetten? Zodat ze de kans niet eens kregen om voor onrust te zorgen!
Idd. Ik snap ergens de gedachten gang wel dat ze daar ook aandacht voor willen. (Al vind ik het ronduit belachelijk dit op 4 mei te doen) maar in de geschiedenis is er zo veel ellende geweest. Elk volk is wel een keer slachtoffer en dader geweest. Als we dat allemaal bij geschiedenis moeten leren moet de middelbareschooltijd wel flink verlengd worden. Op mijn school hebben wij overigens wel uitvoerig de koloniale tijd gehad. En met name de rol die nederland had.
Wie zegt dat diegene die zijn opgepakt ook bij die groep hoorde? En niet alleen geïnspireerd waren door de mensen de rechtzaak hadden aangespannen?