Serieus een bericht waarbij ik 2x de titel moet lezen om te weten of er echt staat wat ik denk dat ik lees... Moeder laat twee kinderen achter na winkeldiefstal Schiedam https://nu.nl/binnenland/5248352/moeder-laat-twee-kinderen-achter-winkeldiefstal-schiedam.html (via @NUnl) Een moeder heeft dinsdag twee kinderen achtergelaten in winkelcentrum De Nieuwe Passage in Schiedam. Winkelpersoneel betrapte de vrouw op diefstal, waarna ze probeerde te vluchten. Bij het vluchten liet ze een baby achter, schrijft RTV Rijnmond. De oma van het kind, die zelf weg probeerde te komen samen met een peuter, was ook aanwezig. De moeder is aangehouden door de politie. De politie heeft de kinderen op het bureau opgevangen. De baby werd daar verschoond en kreeg de fles. Tegelijkertijd moest de peuter beziggehouden worden, zegt een wijkagent op Twitter. De politie heeft jeugdzorg ingeschakeld.
Dat je diefstal pleegt, snap ik al niet maar hoe haal je het in je hoofd om dat te doen met je kinderen erbij? Arme kinderen..
Ik vind dit echt heel erg.. Die kindjes... Je besluit dus zelf om iets te gaan jatten en als je dan betrapt wordt vind je het belangrijker dat je zelf niet gepakt wordt en laat je je kleine, onschuldige kindjes gewoon achter?? Serieus.. onbegrijpelijk.
Maar is het niet en beetje een sensatie kop? (Los van dat t afschuwelijk is). Maar ze laat die kindjes toch bij de oma achter? Of lees ik dat verkeerd? (En nee ik vind het ook echt niet te begrijpen dat je gaat jatten wat ook je kinderen nog eens bij zijn.)
Zo als ik het begreep ging mams er vandoor, heeft oma peuter nog op sleeptouw mee proberen te nemen, wat niet lukte aangezien ze in de kraag gegrepen is; en bleef de kinderwagen met baby erin hopeloos alleen achter... Hopelijk zijn de kinderen nu samen ergens veilig waar ze diefstal ect niet met de paplepel ingegoten krijgen zodat ze niet opgroeien voor rat en galg.
Soms heb je dagen dat je twijfelt over jezelf. Of je wel een goed genoege moeder bent, wel goed genoeg voor ze zorgt, ze veilig genoeg laat zijn, enz, enz. En dan komt zo'n bericht langs en dan val ik hartstikke mee. Mijn hemel, liever je kind achterlaten dan opgepakt worden, wat gaat er dan door je heen???
Enorm stom natuurlijk om met 2 kleine kinderen de crimineel te gaan uithangen. Maar dat achterlaten zal wel een paniek reaktie zijn geweest. Tja, als ze nou met haar fikken van andermans spullen was afgebleven, had ze ook niet in paniek hoeven te raken toen ze betrapt werd.
In en in triest. Ik vraag mij eerder af wat er op een dag gebeurd zou zijn als ze niet haar baby had laten staan.
We weten natuurlijk niet waarom deze moeder besloot iets te stelen. Wie weet was het een wanhoopsdaad. Heeft ze geen geld meer en probeert ze zo misschien aan spullen te komen.