van welke datum moeten we nu uitgaan????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur1, 3 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    We hebben al 2 echo's gehad. 1 met 5 weken en 1 met 9 weken.
    De gynecoloog zei dat de uitrekendatum 25 dec. is. Nu was ik bij de huisarts en zei zo heb een brief gehad van de gyn. leuk dat je met kerstavond bent uitgerekend (24 dec). Gisteren mijn eerste afspraak bij de verloskunden gehad en zei zei weer we gaan gewoon uit van de eerste dag van je laatste men dus 21 dec. rararararara welke datum moet ik overal gaan doorgeven?????

2. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    Met de termijn echo (ook al met 9 weken) geeft de grootte van je beeb aan wanneer je uitgerekend bent. Als er een datum op die echo staat, moet je daar vanuit gaan.

Maar... Ik ben 29 dec uitgerekend volgens mijn laatste menstruatie, en de echo gaf 28 december aan, en daarvan zei de vk dat ze dan toch gewoon 29 december aanhouden, omdat het zo'n minimaal verschil is. Zij zei: dat gebeurt heel vaak en dan gaan we toch gewoon van een cyclus van 28 dagen uit.

Over welke datum jij aan moet houden zou ik dan voorlopig toch maar van de vk uitgaan. Krijg je met 12 weken nog een echo? Dan weet je het dan zeker. Als die weer 24/25 dec zegt dan is dat waarschijnlijker dan de uitgerekende datum van de vk.

3. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    Ik zie dat er op die 2e echo inderdaad 24 december staat. Volgens mijn vk kun je daar al vanuit gaan, omdat de termijnecho met 12 weken hetzelfde zegt als een echo met 9 weken (qua groei). Als ik jou was zou ik dus zelf van de 24e uitgaan.

4. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    wat kay al zei: ik zou van 24 dec. uitgaan...
    dat je kindje ook werkelijk op die datum geboren zal worden is nihil :) hehehe !!

maar ik denk idd, dat je die datum het beste kan aanhouden

veel succes

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    kans dat het kindje op die datum komt is toch minimaal. en als de vk uitgaat van een andere datum, is het mischien handig om dat aan te houden. eventueel strippen e.d. doen ze na die datum.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Het zijn geen grote verschillen. We hebben zelf zoiets 25 dec. dat is de verste datum en als het eerder komt is dan niet anders.
    Of denk ik nu te simpel????

7. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Hoi Fleur,

Wij hebben deze week voor het eerst de echo gehad. wij gingen ervan uit dat ik die dag precies 11 weken was, dus dat ik 22 december uitgerekend ben, maar volgens de echo was ik op 31 mei 10 weken en 3 dagen en zou ik dus 26 december uitgerekend zijn. maar de verloskundige zei ook tegen mij: ga maar uit van 11 weken, het verschil is zo klein. Dus dat doen we dan maar.

groetjes, Bianca.

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb bij mijn vorige zwangerschappen dat ook gehad, dat mijn echos er 1 tot 2 weken naast zaten.
    vooral bij de eerste, had ik echt het gevoel dit kan niet ik ben echt verder.
    bij de geboorte bleek dat mijn zoontje dus behoorlijk over tijd was, en de placenta was verkalkt en er zaten gaten in.
    toen bij de 2de hetzelfde weer was met de echo, hebben ze de datum ook laten staan hoe ik dacht dat die was, en mijn dochter was netjes op tijd.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Dat is wel even schrikken als je dat meemaakt. Hopeijk gaat het nu bij de 3e net zo goed als bij de 2e.

10. Snoepie

Snoepie Lid

20 jan 2006
    32
    0
    0
    Je kunt je het beste niet vastpinnen op een datum, dat deed ik ook bij mijn dochter. Ik was op 4 juni uitgerekend en die datum ging gewoon voorbij. Sterker nog, ik heb nog tot 16 juni moeten wachten voordat ik mijn wereldwondertje in de armen mocht sluiten.

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Als er minder dan een week tussen de datums zit houden ze gewoon de eerste datum (termijnecho) aan.
    Dat had ik ook: volgens menstruatie zou ik 10 augustus uitgerekend zijn, volgens de echo bij de VK 8 augustus, volgens de echo in het ZH 6 augustus en volgens de laatste echt 4 augustus. Maar ze houden dus gewoon 8 augustus aan omdat er maar 4 dagen tussen zit.

Deel Deze Pagina