We zijn ons aan het orienteren, we willen namelijk graag een hond. En wel een australische lababradoodle ivm met allergie. Zowel mijn dochter als ik zijn flink allergisch en hebben om deze reden 4 jaar geleden ons hondje weg moeten doen Dat was een franse bull en ze heeft gelukkig het liefste huisje ooit gekregen We gaan komende tijd testen of een aus. labradoodle voor ons een optie is en zo ja, dan komen we op een wachtlijst voor een pup. Nou zijn we aan het bedenken of een hond een optie is ivm financien. Ik heb momenteel geen baan namelijk en we moeten even zuinig aan doen. De aanschaf kunnen we voor sparen, maar ik ben gewoon even helemaal kwijt wat de maandelijkse kosten ongeveer zijn.. We nemen ws geen verzekering, we hebben in principe een potje voor onvoorziene kosten. Dan nog de gewone dierenartskosten, ontwormen etc. En voer? Wat kost dat allemaal nog maar? Ik zit te kijken naar cavom, farmfood of net als bij onze bull carnibest of duck ofzo. Ligt er ook een beetje aan waar de hond goed op reageert natuurlijk. Ik denk dat de hond zo rond de 15 kilo gaat wegen, hoeveel voer heeft het dan nodig? Ik denk zelf dan we per maand gemiddeld rond de 60 euro kwijt zijn. Is dat een beetje realistisch?
Wij hebben voor onze hond een zak van Hills en dat kost per 3 maanden 60 euro. Verder af en toe een hondenkoekje per week 1 euro Dentasticks ongeveer 2 euro per week Dus per maand: 32 euro. Onze hond is 13 a 14 kilo
Wij hebben een zak eukanuba voor +/- 60 euro per 3 maanden Koekjes en dergelijke ongeveer 10 euro pm Vlooiendruppels 1 x per 4 à 6 weken van frontline dus ongeveer 10 euro pm. Per 3 kosten ze ongeveer 30 euro. Verzekering voor de hond 23 euro per maand. De dokterskosten kunnen nl behoorlijk oplopen anders. De inentingen 1 x pj incl ontwormingspilletjes voor een jaar is 80 euro. Kortom ongeveer 70 euro per maand. Hopelijk zijn jullie niet allergisch en baat alles door. Zo leuk een hond in huis.
Ik heb een hondje van vier kilo dus eet ook niet veel. Eten is hier zon 20 in de maand maar je moet ook zon 4 tot 6 euro p maand rekenen aan dieren arts kosten ene maand heb je die wel andere niet dus ja das niet te checken. Hier ook 5 in de maand aan koekjes voor na t wandelen. En hij is verwend en krijgt ook speeltjes elke keer en af en toe een nieuw kleedje. Ik reken zon 35,- in de maand voor mijn mini hondje.
Onze hond (pak hem beet 20 kilo) kan alleen maar echt vlees verdragen. Dit zijn ingevroren worsten dus niet wat zo in de winkel ligt. Kost per doos (20 stuks dus 20 dagen, wordt geheel afgemeten op gewicht) 17,50 dus dat is heel goed te doen. Dus ongeveer 25 per maand even snel geteld. Verder moet je natuurlijk de eerste maand extra tellen aangezien je ook een mandje/bench riem etc moet aanschaffen. En ik weet niet precies hoe dat bij dat ras zit of je er mee naar een trimmer moet gaan. En inderdaad dan nog de vlooien pipetten.
Wat betreft voer: carnibest is wel één van de duurdere merken kvv. Verder moet je hond er inderdaad maar net tegen kunnen. Hier hebben we vanalles geprobeerd: alaska, carnibest, haaksbarf (allemaal kvv) en een stuk of 9 verschillende soorten brokken. Dit was het allemaal niet door een voedselallergie. Nu stel ik helemaal zelf samen (barf)) en dat gaat goed. Verder zou ik ook nadenken over een verzekering. Mijn hondje heeft dus voedselallergie en ook een hartprobleem (een kneusje dus, maar wel heel lief ). Ik ben heel blij, dat ik haar verzekerd heb. Voor het geld dat ze tot nu toe aan dierenartskosten gekost heeft, zou ik nog wel een stuk of 7 dwergteckelpupjes gekocht kunnen hebben. Ze heeft 1x een operatie ondergaan, maar een onderzoek in een kliniek kost ook al gauw veel geld. Snoepjes en kluifjes droog ik allemaal zelf met een simpel droogmachientje. En met speeltjes: als het geen slopertje is, is een eenmalige aanschaf, net als riem en mand e.d. Kijk voor vlooienpipets en ontwormingstabletten ook op internet. Dat kan een hoop schelen. Veel plezier met de voorpret! Ik hoop dat het goed uitpakt met de allergie.
Hier twee 'grote' honden van 20 en 32 kilo. Ze eten samen zo'n 540 gram brokken per dag. Ik koop Intratuin eigen merk brokken, de duurste variant van 38,95 per 15 kilo. Anti vlo pipetten koop ik 2x 2 doosjes per jaar, zitten er 4 in een pak daar betaal ik per keer zo'n 47 voor. Entingen 1x per jaar zo'n 120. Dus per maand ben ik voor mijn twee honden zo'n 60,- kwijt. Snoepjes koop ik eigenlijk maar zelden voor ze, ze krijgen altijd met Sinterklaas een zeeer goed gevulde snackbox van 'oma', daar doen ze bijna een heel jaar mee.
Hier een hondje van ongeveer 10 kilo, we zijn ongeveer 15 p/m kwijt aan eten.10 euro p/m kwijt aan hondenbelasting. Plus nog ongeveer 5 aan bijkomende dingetjes. Dus ongeveer 30 in totaal.
Wij hebben een chihuahua Gemiddeld 5 per maand kwijt aan voer, verder niks Ja en 1x per jaar hondenbelasting
Wij hebben een yorkie. Kost ons 10 per maand aan eten. 35 per kwartaal aan trimsalon en daarnaast nog inentingen en vlooien druppels.
Hier 2 hondjes, een Mops en een Cavaliertje. Allebei iets minder dan 10 kilo. Ze krijgen versvlees te eten van Rodi. Kosten 89 cent per dag. (ieder 2 plakjes) Verder krijgen ze na het uitlaten 4x per dag een half rundvleesstaafje of een droog hondenkoekje. Kost iets van 2 dubbeltjes per dag. En soms verwen ik ze met gekookte kippenhartjes of wat anders lekkers. Vind het niet echt prijzig maar je kan het zo gek maken als je wil. Want je hebt ook veel duurder vlees. En als je hond naar de DA moet dan kan je ook je portemonee gereed houden Wij hebben onze hondjes wel verzekerd. Ook dat is een afweging die je moet maken..
Ik heb een boerboel van 85 kg (ja, echt waar). Hij krijgt Royal Canin Giant brokken en betaal voor een zak van 18 kg rond de 50,- in de maand. En dan de standaard vlooiendruppels nog.
Bedankt voor zover Een verzekering twijfelen we nog steeds wel over.. Het is zonde van het geld als de hond gezond is en niks mee gebeurt maar als er wel wat is... En dekt een verzekering wel alles? Nouja, dat is nog even uitzoeken dus. We hadden al bedacht dat als er hoge kosten komen, we dan maar een jaar vakantie overslaan ofzo. Wat voer betreft is het ook nog even afwachten. De labradoodle schijnt best gevoelig te zijn voor allergieen (leuk, een 'allergene' hond) dus kan best dat het speciaal voer moet hebben. Hoeft niet persé duurder te zijn op zich. Kosten voor de trimmer ben ik vergeten idd.. De hond heeft behoorlijk veel vachtverzorging nodig dus 3 a 4 keer per jaar naar de trimmer is wel nodig. Of ik moet het zelf leren, dat is ook nog een optie. De eenmalige kosten houden we wel rekening mee. Sowieso de aanschaf van de hond, de spullen (bench, mand, speeltjes, riem etc.) en gezien de vacht moet het ook een speciale borstel hebben en misschien een waterdroger. Al met al wel zo'n 2500 euro (hond zelf kost behoorlijk wat). Ook sterilisatie hou ik rekening mee. Poeh heej, je moet er wat voor over hebben Hoop ook zooo ontzettend dat we niet allergisch zijn.. We gaan komende maanden testen bij fokkers..
Oh ja ik vergeet ook de ontworming/ontvlooiing en de jaarlijkse coctail-prik. De coctail kost 61 euro hier per hond. Wormkuurtje 5 euro per hond per jaar. En dan Advantage ontvlooiing (preventief) 32 euro per jaar.
Ik heb een ambull van 37 kg. Ze eet vers vlees voor ongeveer 120 euro per maand. Dan elke dag glucosamine en visolie erbij 40 euro per maand. Geen verzekering wel potje onvoorziene kosten voor haar. Laten we zeggen ongeveer 175 tot 200 max. (Ruim genomen)
Een verzekering is idd. een afweging die je moet maken. Want als je bijvoorbeeld een hond met lekkende hartklepjes krijgt (ik noem maar wat) dan kost je dat veel geld! Een paarpotje is dan snel op. Maar je hond kan ook 17 jaar worden zonder ziektes en dat weet je dus niet.. Trimmen kost je zo'n 50 euro per keer. Zelf doen is een optie maar koop dan een hele goede trimmer (Van Wahl bijvoorbeeld) bespaar er niet op. Ik heb er diverse nu gehad en goedkoop is duurkoop. De spulletjes kan je ook zelf zo gek maken als je wil, wil je een leren riem dan betaal je meer dan voor een Nylon riem. Een bench kan je erg makkelijk 2e hands aan komen voor weinig. Het is toch niet iets blijvends.