Hysteroscopie en laprascopie gepland maar nog niet ongesteld!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Chan5, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chan5

Chan5 Lid

17 aug 2010
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik zit met een proleem, na lang wachten sta ik op de wachtlijst voor een hysteroscopie en laprascopie voor donderdag as. Nu is het zo dat ik waarschijnlijk een vmk heb gehad en daardoor nog niet ongesteld ben. Ik zou vorige week maandag (nu 8 dagen geleden) ongesteld moeten worden. De bloedtest is negatief.
    Ik heb ook Utrogestan (progesteron) gebruikt, daar afgelopen donderdag mee gestopt).

Er wordt aanbevolen dat je beide ingrepen in de eerste gedeelde van je cylclus mag doen. Ik durf het ziekenhuis hier nog niet van op de hoggte te stellen, denk dat het dan tot over aantal maanden wordt uitgesteld.
    Weet iemand waarom het niet in het tweede cyclus mag en als ik donderdag nog niet ongesteld ben en dus niet bloed, of ik die ingrepen wel mag ondergaan?
    Wie heeft hier zelf ook ervaring mee?

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Naar mijn idee mag het in het tweede deel van je cyclus niet omdat je dan zwanger kan zijn. Ik ben geopereerd tijdens de laatste dag van mijn menstruatie, maar dat was geen probleem. Heb toen ook een hysteropscopie gehad. Ze zeiden wel dat als ik echt veel bloed verloor (dus de ergste dagen van de menstruatie), ik de operatie moest uitstellen, een beetje bloedverlies was niet erg.
    Ik durf niet te zeggen wat ze doen als je donderdag helemaal nog niet ongesteld bent. Je zou nog eens bloed kunnen laten prikken, kunnen ze ook meteen andere bloedwaarden bekijken om te zien waarom je nog niet ongesteld bent. Misschien toch maar even het ziekenhuis bellen?

3. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik ben volgens mij op het einde van mijn cyclus geopereerd. Een week na de operatie werd ik ongi. Ik liep dan ook in het ziekenhuis ivm vruchtbaarheidsproblemen, dus ze wisten wel zeker dat ik niet zwanger was.

Hoe dat ik jouw geval loopt, weet ik niet. Veel succes iig.

Deel Deze Pagina