Domeinnaam&e-mail&website, paar vragen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamootje, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Hoi dames,

Is er iemand die mij kan helpen?
    Mijn man is voor zichzelf begonnen, nu moeten we een domeinnaam aanmaken, een zakelijke e-mail en een website.
    Heeft iemand wat tips voor een website waar ik dit het beste af kan sluiten? prijs/kwaliteit verhouding?

Is hostnet.nl wat?

Domeinnaam en e-mail, zover kom ik nog wel, maar een website 'hosting' daar snap ik weer niks van.

En als je een hosting afsluit, heb je geen aparte bundel meer nodig voor een e-mail, of wel? Die zit toch in het hosting pakket?
    Want als ik hosting en e-mail samen in het winkelmandje doe, knikkert hij er een van de twee uit.

Ik zie door de bomen het bos niet meer:(

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wij hebben het via starthosting. Werkt op zich prima. We hebben wel een simpele website, die ik zelf kon maken, dus ik heb niet echt een idee of je daar hoogstandjes van kunt verwachten. Bij ons zit wel alles in 1, dus de website, mail en hosting..

3. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Ja een simpele website is voldoende.
    Mag ik vragen wat jij kwijt bent per maand?
    En wat houdt ´hosting´ nou precies in dan? Gewoon het programma om de website op te stellen toch?

4. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Bij mijndomeinpuntnl heb je voor 29 euro per jaar een eigen domein plus hosting, en natuurlijk zitten daar ook emailfunctie bij die je zelf aan kunt maken.

5. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    #5 MamaR, 11 aug 2013
    Laatst bewerkt: 11 aug 2013
    Ja dat mag je vragen ;) Moet ik heel even een factuur zoeken, weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Ja het is, bij ons, gewoon een standaard lay-out die je naar eigen smaak en wens kunt invullen. Extra tabbladen toevoegen, ander kleurtje, foto's/plaatjes invoegen, tekst schrijven enz.. Gewoon heel simpel, zonder codes en rare formules. Alhoewel dat volgens mij ook wel kan, maar dat snap ik toch niet.

Edit; We betalen € 44,- inclusief BTW per jaar.

6. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Dank je!
    Dat vind ik echt wel meevallen qua kosten!
    Ik ben al wat wijzer:D

7. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Dank je voor je reactie

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je maakt de website ergens online of je installeert een programma op je computer waarmee je een site kunt maken.
    Als je de site online aanmaakt is het vaak makkelijker, maar heb je over het algemeen ook minder mogelijkheden wat betreft de lay-out.
    Wil je het offline maken dan zou je gebruik kunnen maken van Frontpage. Dat programma is van Microsoft Office dus het heeft veel dezelfde knoppen als Word. Vrij makkelijk in gebruik dus. (Hoewel het ook wat nadelen heeft, maar voor een beginnen is het prima.) Een gratis alternatief is NVU.

Als je een site hebt gemaakt, moet die ook ergens online gezet worden. Als je hem alleen op je eigen computer laat staan, kan een ander hem niet bekijken.
    Alle websites staan op groter servers. Dat zijn ook gewoon een soort computers. Alleen kan jouw eigen computer niet zomaar server zijn. Waant iedere bezoeker van een site maakt contact met die server en dat zou je eigen computer niet goed kunnen verwerken. Daarom betaal je dus voor webhosting.

Ik heb zelf Sohosted als webhost en daar ben ik erg tevreden over. Ze hebben een goede helpdesk.
    Het goedkoopste pakket is bij hun € 1,50 per maand. (Dat betaal je trouwens in 1x per jaar.) Bij het kleinste pakket krijg je minder ruimte op de server om bestanden (bijvoorbeeld internetpagina's, foto's e.d.) op te slaan dan bij een groot pakket. En bij een klein pakket mag je bovendien minder dataverkeer hebben. Het dataverkeer is een soort sommetje van hoe 'groot' de pagina is en hoeveel bezoekers je krijgt. Een pagina met veel afbeeldingen of bijvoorbeeld filmpjes is groter dan een pagina met (bijna) alleen maar tekst.

Ik ben zelf met een klein pakket begonnen bij Sohosted. Maar als ik teveel dataverkeer had, kreeg ik gewoon een mailtje. Dat kan een keer gebeuren, doen ze niet moeilijk over. Maar als het echt vrijwel iedere maand raak is, moet je overstappen op een groter pakket.

Verder betaal je nog voor de domeinnaam (dat is het internetadres). In Nederland wordt dat geregeld door SIDN. Maar dat adres kun je gewoon via je webhost aanvragen. Zo'n internetadres kost (als je een .nl adres neemt) ongeveer een tientje per jaar, als het het voor meerdere jaren vastlegt. Anders is het ongeveer 15 euro per jaar. Die rekening krijg je dan ook via je webhost.

Als je een internetsite maakt met een eigen domeinnaam, hoort daar een emailadres bij. Meerdere zelfs. Stel dat jouw adres wordt Hallo Management B.V. dan kun je (volgens mij onbeperkt) emailadressen aanmaken. Je bepaalt zelf wat er voor het @ staat. Achter het @ staat dan altijd hallo.nl Dus je kunt info@hallo.nl en mail@hallo.nl en pietjepuk@hallo.nl aanmaken.
    Hoe dit moet, zal per webhost verschillen. Maar die informatie krijg je wel als je een domein en hostingpakket bestelt.

Deel Deze Pagina