Pfff, ik ben net zwanger en heb zooooveel vragen Ik vroeg me af wanneer er bij jullie in huis niet meer gerookt werd. Gelijk vanaf de posi test, later in de zwangerschap of pas bij de geboorte van het kindje? Ik wil wel dat er binnenkort niet meer gerookt wordt, maar als ik het nu al tegen visite zeg weten ze gelijk hoelaat het is denk ik. Zowiezo vinden mn zwagers me denk ik al een zeikerd want ik heb de 'regel': als er meer dan 2 rokers zijn, in de keuken of buiten roken. Omdat ik geen zin heb ik 1 grote rookwolk en stinkhok in mn woonkamer... maar goed, vanaf wanneer wordt/werd er bij jullie niet meer gerookt?
Wij roken allebei niet dus bij ons wordt er gewoon niet gerookt.dus helaas kan je niet echt helpen. Succes en gefeliciteerd. Xxx joyce
De eerste paar weken heeft iedereen hier gewoon gerookt tot ik misselijk werd van de lucht. Toen rookte mijn man heel soms nog laat op de avond een sigaret binnen, maar dat was heel soms en weken voor de bevalling al niet meer.
hier wordt al een jaar niet meer in huis gerookt, langer zelfs en er zal ook nooit meer in gerookt worden. ook al rook je zelf, je merkt het echt goed hoor, kome nu nog nicotineplekke tege bij wijze van spreken en buiten roken is snel gewend.
haha oke, thnx voor de reacties... Mn vriend werkt veel thuis en heeft zn kantoor op zolder, dus hij wil daar dan gaan roken. En voor de rest idd buiten En hoe zit dat als jullie bv bij ouders op visite gaan? Roken die dan ook niet? Bij mijn schoonouders is het nl echt 1 groot rookhok
Ja dat snap ik... Maar stel je bent hoogzwanger dan vind ik het best raar als je eigen (schoon)ouders fam met zn allen gaan zitten paffen in jou bijzijn... Of denk ik dan raar?
wij roken allebei niet. Bij onze eerste zwangerschap stikte mijn vader in zn sigaartje toen wij het blijde nieuws vertelden...daarna niet meer gerookt met onze dochter erbij, dus vanzelfsprekend ook niet bij mij als zwangere.
bij mijn schoonouders is het ook een rookhok. mijn vriend rookt ook en ik ookte ook. er wordt meteen daar een sigaret opgestoken en veel gerookt. niemand vraagt mij of ik er last van heb. maar vind dat zij in hun huis mogen doen wat ze willen. maar gaan ze dadelijk oppassen wil ik wel dat ze niet roken terwijl ze oppassen. hier rookt mijn vriend buiten. ook bezoek moet buiten roken. dit is vanaf denk wk 8 zo.
ja ik denk dat ik er ook nog maar een paar weken mee wacht... Maar idd als het kindje er eenmaal is, wil ik niet dat er gerookt wordt in de buurt. Dat moeten (schoon)ouders wel kunnen begrijpen neem ik aan. Ben zo benieuwd hoe dat straks allemaal gaat! Het zijn nogal laconieke mensen mn schoonouders. Mn zwagers zitten allebei aan de drugs en ze vinden het wel best. Tja ze zijn immers volwassen zeggen ze dan...
Wij roken allebei, maar niet binnen! Na mijn eerste zwangerschal hebben we geschilderd en dus meteen die regel! Bij mijn schoonouders wordt niet gerookt als de kleinkids jn dezelfde ruimte zijn, en verder wordt er bij al onze vrienden en familie altijd al buiten gerookt! Maar mijn schoonouders vonden het onzin om niet bij ons kind te roken toen ik voor het eerst zwanger was, maar dat ging mis, hun dochter werd zwanger en toen zij bevallen was, wilden z ehet ineens wel, dus mooi meegebomen yoen ik daarna weer beviel!
Bij ons in huis wordt binnen vrijwel niet gerookt, rokers mogen lekker in de (grote) schuur staan als ze willen roken.
Ik stopte natuurlijk meteen, m'n vriend rookte nog een paar weekjes buiten maar hij is al gauw ook gestopt. We vonden dat we wel meteen allebei een goede start moesten maken, stoppen en dus ook van plan nooit meer te beginnen! Bezoek liet ik nog eventjes roken maar ik vertelde ze dat sinds ik gestopt was, ik niet meer tegen rooklucht kon (is ook zo!). Ze rookten dan gewoon bij de tuindeur of buiten.
de familie die nog binnen rookt heb ik gevraagd vanaf dat ik zwanger was van mijn dochter of ze buiten wilde roken, was geen probleem. ik vind dat erg normaal om te vragen omdat je weet dat het niet goed is. in bijzijn van mijn dochter wordt dus niet gerookt en nu ook al 20 weken niet meer in die van mij (binnen dan)..Mijn nichtjes vinden het soms wel raar dat papa en mama wel bij hun roken maar niet als mijn dochter er is, ach ja......leg dat dan maar eens uit
Wij hadden het heel slim aangepakt. Wij wilde al minderen ivm met toekomstige zwangerschap en hebben mede daarom onze woonkamer gewit. En dat als reden gebruikt waarom het niet mocht!
Bij ons mocht al nooit binnen gerookt worden dus dat probleem hadden we niet toen ik zwanger bleek. Het huis van mijn schoonvader is echter 1 groot rokershol, zodra hij wist dat ik zwanger was heeft hij niet meer in mijn bijzijn gerookt, hij ging uitzich zelf al in zijn eigen tuin roken. Als hij ook weet dat wij komen rookt hij die hele dag niet in huis en laat hij het lekker luchten door de ramen en deuren open te zetten. Niet dat het helpt want het blijft stinken maar vind het wel heel lief van hem. Ook rookt hij trouwens nooit in de buurt van mijn zoontje. Heb hem nooit wat hoeven vragen dat ging vanzelf.
Ik rook al lang niet meer. Bij ons thuis mocht het tot voor mn zwangerschap onder de afzuigkap of buiten. Als ik ergens kom en ze willen voor mij niet ergens anders roken tijdens mn zwangerschap, ben ik weg. Ook al is het niet mijn huis!
Bij ons in huis is er nog nooit gerookt, en dat zal ook nooit gebeuren. Gatver! En eerlijk gezegd wist ik niet dat dit bij anderen in huis nog gebeurt! Bij al onze familie en vrienden wordt buiten gerookt, maar er rookt zelden iemand. Op een verjaardag misschien één persoon, en die gaat dan in zijn eentje buiten staan. Als ik zwanger zou zijn zou ik echt niet in één ruimte willen zijn met rokers. Stel sat mijn schoonouders zouden roken, dan heb ik een goed excuus om er niet meer naar toe te gaan haha.
Helaas paft schoonvader onwijs veel, en daar zijn we nogal Vaak ..zolang t bij ons maar niet gebeurd !
Hoi, Ik rook zelf ook, manlief niet, schoonouders/mijn ouders roken ook. Maar als ze bij ons op bezoek komen, en der zijn meerdere mensen dan wil ik niet dat er binnen gerookt word, of bij het raam. Maar dan moet er wel een windje staan dat er frisse lucht in huis komt, zelf als ik alleen ben dan rook ik gewoon binnen. Als ik zwanger zou zijn dan is dat ten strengste verboden! Mijn schoonmoeder heeft al gezegd, als je stopt met roken en je komt bij me op bezoek dan rook ik gewoon buiten. Het is wel fijn, aangezien mensen al denken dat ik aan het stoppen ben. Dus dan zouden ze het niet écht opmerken als ik zwanger zou zijn. Succes!