1/8 deel pauze vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door lin2011, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Beste uwv

Ik las op de arbowebsite dat je als zwangere gebruik kan maken van 1/8 deel van je werktijd als pauze.

Dit zou dan in overleg moeten met je werkgever. Nogal een vaag begrip heb ik gemerkt.

Op mijn werk doen ze hier nogal moeilijk over. Pauze is bij ons geen pauze want je blijft lastig gevallen worden met werkzaamheden/telefoon etc. En er is zeker geen aparte rust ruimte aanwezig. Want je zit gewoon midden op de werkvloer aan een tafel met stoelen je broodje te eten.

Ik ben daarom van mening dat als pauze eigen tijd is je later zou kunnen beginnen of stoppen indien nodig. Mijn werkgever is dat niet.
    Kunnen jullie uitleggen hoe dit nu zit als dit allemaal niet goed geregeld is?

Ben wel benieuwd want ze leggen het uit als onderbreking van je werkzaamheden maar wat nou als die onderbreking er helemaal niet is.
    Zeker nu ik zwanger ben vind ik het belangrijk om even nieuwe energie op te kunnen doen.

Groetjes Lin.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lin2011,

Je beslist in overleg met je werkgever hoe de regels over extra pauze tijdens je zwangerschap wordt ingevuld.
    UWV is hierin geen partij.

Ik begrijp uit je verhaal dat je er samen met je werkgever niet uitkomt.
    Ik adviseer je om advies en informatie te vragen bij een vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket.

Ik wens je veel sterkte met het vinden van een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare.

Deel Deze Pagina