Beste, Momenteel is dit nog niet het geval, maar ben wel eens benieuwd. Ik heb bijna 3 maanden in de WW gezeten. Had recht op 9 maanden WW, waarvan er nu nog 6 dus over zijn. Nu heb ik sinds 2 weken een baan, maar loopt gewoon niet echt lekker. Mijn directe leidinggevende is heel erg onredelijk tegen mij en word er best onzeker van. Dreigt ook van dit is wel je proeftijd he en ik kan je zo op straat zetten en blablabla. Echt heel rot. Ik ben bang dat ik niet door de proeftijd heen kom. Maar heb ik dan wel recht op WW? Aangezien ik neit aan één eis kom. Alvast bedankt, Met vriendelijke groet, Marijke Luitjes
Beste Marijke, Je vraagt of je recht hebt op een WW-uitkering als je in de proeftijd wordt ontslagen. Als je minder dan 26 weken hebt gewerkt, heb je nog geen nieuwe WW-rechten opgebouwd. Daarom kun je in dat geval de resterende 6 maanden van je oude uitkering laten herleven. Als je met een wijzigingsformulier de werkhervatting hebt doorgegeven, krijg je binnenkort een brief dat de WW is beëindigd. In deze brief staat ook binnen welke termijn de oude uitkering kan worden voortgezet. De herleving kun je telefonisch aanvragen via UWV Telefoon (0900 - 9294). Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare