Hallo , ik heb een vraagje.. Helaas is mijn contract ontbonden.. en zit er over na te denken om me om te scholen naar gastouder.. nu is mijn vraag.. ga ik hier erg achteruit op mijn oude salaris... ik ben verzorgende IG van me beroep.. tuurlijk ga ik achteruit maar kom ik in de buurt... en wat moet ik allemaal halen om het te kunnen worden.. ik zit zelf in de WSNP en kan dus niet veel zelf missen.... ik hoop op een spoedig antwoord groetjes joanita
Beste Joanita, Ik kan helaas niet beoordelen hoe hoog je verdiensten zijn als gastouder en wat je moet doen om gastouder te worden. Ik begrijp dat je contract is ontbonden. Mogelijk heb je recht op een werkloosheidsuitkering (WW). Je kunt je inschrijven als werkzoekend en de WW-uitkering aanvragen op: www.werk.nl. Je krijgt dan een werkcoach toegewezen bij het UWV werkbedrijf. Je werkcoach is dan je aanspreekpunt op het gebied van re-integratie en begeleiding bij het vinden van werk. Samen met je werkcoach kun je de mogelijkheid tot omscholing tot gastouder bespreken. Actuele informatie over de WW-uitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
rene bedankt ik heb me gister gelijk in geschreven via werk.nl en ik heb ww al aangevraagd.. denk kan niet snel genoeg daar mee zijn