een vraagje. ik werk normaal 3 dagen, maar nu 2 dagen en 1 dag is ouderschapsverlof. mijn werkgever houd dus ook een deel van mijn loon in. als ik nu belasting aangifte ga doen, wat voor papieren moet ik dan hebben. er gaat namelijk alleen een bedrag van mijn salaris af en er word nergens genoemd hoeveel uur dat vertegenwoordigd. en volgens mijn werkgever gaat dit ook niet op jaaropgave staan. ik heb ook geen ondertekende verklaring of iets. en dan nog een vraag. ik heb nu afgesproken dat ik tot november ouderschapsverlof opneem. stel dat ik dan weer gewoon ga werken en over een half jaar nog een keer ouderschapsverlof op wil nemen. kan dat?
Beste Vlindermoeder, De Belastingdienst kan je informeren welke papieren nodig zijn voor de belastingaangifte. Neem hiervoor contact op met de Belastingtelefoon 0800-0543. Het ouderschapsverlof wordt geregeld in overleg met je werkgever. UWV kan hierover geen advies geven. Overleg met je werkgever of je over een half jaar nog een keer ouderschapsverlof op mag nemen. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Mariƫlle UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare