Hoi! Sinds ong anderhalve week voel ik mijn kindje elke dag wel een x...Als het mij te lang duurt, ga ik er even "voor liggen" en concentreer ik me op mijn buik, leg mijn handen op mijn buik en binnen een paar minuten voel ik schopjes! Herkennen jullie dit?Zou je al zo`n band hebben met zo`n ukkie dat het zo sterk op je gevoel reageert? Wil niet zweverig doen hoor, maar vraag me af hoe jullie dat ervaren Liefs Emma!
Hallo Emma, Ik voel de kleine wel, maar hij reageert (nog) niet op mijn hand op mijn buik. Het is wel een manier om een band met je kind op te bouwen. Wat leuk dat jouw kleintje al op je hand reageert! Geniet er van! liefs, Cleo
hoi Ik voel me kleintje ook iedere dag flink schoppen. Maar heb nog niet het idee dat me baby reageert om men hand. Probeer het wel iedere keer. Groetjes kim
Ja, ik heb dat wel, maar ik ben dan ook een stukje verder. Ik kan de kleine eigenlijk altijd wel "wakker" maken als ik hem een tijdje niet gevoeld heb.
Ik heb het precies hetzelfde... Ik voel de kleine ook een paar keer per dag, en als ik het gevoel heb de kleine even niet gevoeld te hebben hoef ik maar te gaan liggen en de kleine te "pesten". Tot nu toe reageert de kleine er elke keer weer op! Dus ik herken het heel erg goed! Gr. Miranda
Mijn kleine mannetje deed dat ook toen ik ongeveer 16 weken zwanger was. Ik ging liggen op bed of op de bank, een hand op mijn buik en binnen een paar tellen zat hij tegen mijn hand. Kreeg schopjes of hij wreef heel zijn lijfje tegen mijn hand aan, echt grappig. En het leuke is, dat hij nu nog steeds op mijn hand reageerd. Als hij heel erg onrustig is en ik leg mijn hand tegen zijn gezichtje, wordt hij heeeeeeeeeel rustig en dan wrijft hij zijn bolletje tegen mijn hand Dus het is idd heel erg mogelijk hoor die band die je nu al hebt met het kindje in je buik! Veel knuffel plezier
Haptonomische zwangerschapsbegeleiding is hier met name op gericht: het bouwen van een band met je kindje al voor het geboren is. Niet alleen voor de moeder, maar ook voor de vader. Leuk om te horen dat jouw kindje nu het geboren is rustig wordt van jouw hand, een bevestiging dat het echt werkt Cleo
ik herken dit helemaal ik had ook vanaf 15 weken echt leven en vanaf 16 weken voelde ik echt schopjes mn vriend heeft t ongeveer vanaf17 weken voor het eerst gevoeld . en ik voelde mhem vnaaf adie tijd ook dagelijks en vanaf17 weken ook echt naar mn hand toe echt heel grappig. minder is t als hij op mn blaaas staat t trampoline springen je staat bij de kassa hihihi.
Sinds een week of twee reageert ons kleintje ook op handen op mijn buik. De kleine reageert vooral de hand van mijn man, die heeft meestal lekker warme handen, misschien voelt ie dat. Ook als ik zachtjes op mijn buik klop, krijg ik meestal wel een paar schopjes of klopjes als antwoord. Of nadat ik mijn bed heb ingesmeerd en dus een beetje gemasseerd. En ons kindje reageert heel sterk op geluid, bij harde geluiden friemelt en schopt het (bijvoorbeeld toen het brandalarm op mijn werk vorige week afging). Groetjes, Wendy
Ik heb dat ook hoor! ik denk wel eens dat mijn kindje wel heel gevoelig is want hij doet het ook als mijn man zijn hand op mijn buik legt, al duurt het dan wel iets langer! Gisteren lag mijn hond met haar koppie tegen mijn buik en op een gegeven moment ging de kleine ook onwijs tekeer, precies op die plek! Kan natuurlijk toeval zijn, maar geloof toch graag dat mijn knulletje op de warmte reageerd!