oproepje mbt ontwerp geboortekaartje

Discussie in 'De lounge' gestart door Musty, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
  2. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Je hebt wel gelijk. Je mag iets alleen voor eigen gebruik in huis gebruiken, bijv. iets aan de muur hangen. Je mag het niet aan derden geven. Dat gebeurt dus wel bij een geboortekaartje. Tenzij de ontwerper langer dan 70 jaar overleden is, dan zijn de beelden vrij te gebruiken.

Maar de ervaring leert dat er niet zoveel aan te doen is, ik ben zelf kaartontwerper... Alleen als mensen mijn illustraties gaan verkopen zeg ik er wat van.

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    goeimorgen, we hebben inmiddels wat bijeen weten te verzamelen na oproepjes,

betreft copyright... wees ook daar voorzichtig mee ;) ik ben lid van een groep die onderling foto's plaatjes van onszelf uitwisselen en onderling vrij gebruik van mogen maken

enfin :D ik verheug me er alweer op, wordt zoiezo tekenspullen erbij pakken want er is geen 1 plaatje met hondje en 2 katjes over de wieg heen kijkend ect. ik heb nu iig super voorbeelden waar ik wat mee kan

@maedra... dat is idd ook een goed idee thnx!

4. Nikaya

Nikaya Actief lid

27 mrt 2013
    428
    0
    0
    Gelderland
    Ik weet dat de oude poëzie plaatjes ook wel overeen komen met waar de topic starter naar zoekt. Geen idee waar je die zou kunnen vinden op goede kwaliteit maar ik zie ze regelmatig bij verschillende materialen gebruikt worden, buttons, textiel etc, bij verschillende webwinkels/kaartensites dus er is vast wel ergens een site voor waar je ze kan kopen lijkt mij. Dan koop je rechten voor dat plaatje bijvoorbeeld.

ik ontwerp zelf ook geboortekaartjes vandaar dat ik zo reageer :) Uiteraard valt er tegen eigen gebruik in huis dus aan de muur ofzo niets te doen, je komt het waarschijnlijk dan niet eens onder ogen. Maar inderdaad in geval van geboortekaartjes worden ze verspreid. En dan zijn er vast mensen die denken oh maar ik stuur het maar naar 50 mensen dus de originele ontwerper zal het niet merken, maar niets is minder waar tegenwoordig met het internet :cool:

Ik ben er bijvoorbeeld een aantal jaar geleden achter gekomen dat een geboortekaartjes verzamelaarster het geboortekaartje van mij (dus van mijn eigen geboorte 27 jaar geleden) in bezit heeft, en zij zat met mijn moeder samen in de ouderraad bij mijn broer zijn middelbare school. Maar voor die tijd konden zij elkaar niet. Wereld is ontzettend klein.

5. Nikaya

Nikaya Actief lid

27 mrt 2013
    428
    0
    0
    Gelderland
    ideetjes op doen aan de hand van plaatjes is natuurlijk geen enkel probleem. Vele plezier met ontwerpen :)

Deel Deze Pagina