hondenvoer slecht voor een kat?

Discussie in 'De lounge' gestart door San79, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik kom er net achter dat al het kattenvoer op is... :oops: Hondenvoer heb ik nog wel (droge brokken lam/rijst) zou dat kwaad kunnen voor een nachtje?
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Sterker nog...je woefenbeest kan ook een nachtje zonder (nou niet link worden :-D).

    Hoe vaak eten die beesten elkaars eten niet?
    Ik denk dat dat prima kan.
     
  3. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    kheb kat gehad die alle hondebrokjes opvrat elke dag.. en loopt nog steeds rond :)

    omgekeerd is het slechter.. dus 1 keer kan wel
     
  4. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    nou als het slecht was hadden die 2 van mij hier niet gelopen die eten hun eigen eten en dat van mijn hondn ze krijgen noiet te weinig maar de pupy brokjes zijn zo lekker en de frolic ook al:)
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.986
    1.805
    113
    Provincie Groningen
    Geen idee, denk het niet.
    Onze hond at ook regelmatig kattenbrokken

    Maar ken je niemand in de buurt die katten heeft, en waar je eventueel een beetje voer van kunt krijgen?
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.593
    3.483
    113
    Onze hond had speciaal nierdieetvoer en is helaas een aantal maanden geleden overleden. Ik had nog heel veel van dat nierdieetvoer over en meng dat nu nog steeds door het gewone voer van de kat. Zonde om weg te gooien en met de kat gaat het prima hoor!
     
  7. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Nooit. De hond komt niet boven, de katten niet beneden. 't Is een logeerhondje ;)

    Ik heb 2 katten waarvan er 1 een erg gevoelig gestel heeft. Madame is op z'n zachtst gezegd kieskeurig en gevoelig... oftewel: gemaakt van poppenstront :) Vandaar dat ik niet zomaar de gok wilde nemen. Een hele nacht niet eten vind ik ook weer zielig, hihi.
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.593
    3.483
    113
    Och, en anders heb je toch nog wel een stukje kaas of worst in huis of raakt zijn darmenstelsel daarvan van slag?
     
  9. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    nou zet het neer hebben zehonger eten ze echt wel hoor
     
  10. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Kaas en worst zorgt idd voor dusdanig braken dat het niet leuk meer is, dus dat geef ik niet.

    Blusvrouw: daar gaat het niet om. Ik heb met mijn ene kat al meerdere malen bij de dierenarts gezeten ivm maagproblemen.
     
  11. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    nou het kan geen kwaad omdat het niet zout is katten voer is zouter
     
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Een beest met orgaan (nier) problemen is uiteraard een ander verhaal.

    Ik had het volgens mij ook verkeerd om begrepen ;) (t wordt al laat).

    Nou ja, het harig beestje heeft gegeten inmiddels?

    Elmo
     
  13. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.593
    3.483
    113
    Ik zou dan die lam/rijst hondenbrokjes toch geven, een beetje dan, lam en rijst is makkelijk verteerbaar en ik denk niet dat zijn maagje daar zo snel van van slag zal raken.
     
  14. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Mij werd vroeger altijd verteld dat honden wel kattenvoer mogen, maar dat katten geen hondenvoer mogen eten.

    Ach, ik denk dat het voor een keertje geen kwaad kan. Als ze het niet lekker vindt dan eet ze het toch niet op.
     
  15. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    nou dat is andersom geef een hond kattenvoer en de hond raak dus danig aan de diaree dat ze lopent poepen zo dun is het.dit is omdat katten voer veel zoeter is. (ik heb me neef gesproken die zegt dat het geen kwaad kan hij is dierenarts)
     
  16. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Niet allemaal 8) (diarre dan).
    Die kleinste van ons kan overal tegen, zelfs 2 tubes Bepanthen :-D
     
  17. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Hoop dat die neef er dan bij gezegd heeft dat als je katten altijd hondenvoer geeft t wel degelijk kwaad kan. Dan worden ze nml langzaam aan blind (in kattenvoer zitten bepaalde bestand delen voor de speciale nacht oogjes van katten)
    Maar voor 1 nachtje is er echt geen probleem hoor.
    Heb hier altijd katten gehad en n bouvier en dat at als t ff kon elkaars eten ook op (was niet de bedoeling dus verhuisde t kattenvoer maar naar de eerste etage). Eten van n ander is altijd lekkerder natuurlijk. Zelfs al heb je zoals nu met mn 2 honden allebei dezelfde brokjes :rolleyes:
     
  18. Tennes

    Tennes Niet meer actief

    De samenstelling van honden- en kattenvoer is qua voedingswaarden en bouwstoffen totaal anders en speciaal aangepast aan de behoefte van de kat (een echte carnivoor) en de hond (meer een omnivoor met sterke carnivoor trekken).

    Als je dus een kat alleen hondenvoer gaat geven dan mist hij bepaalde stoffen en gaat hij dus tekorten oplopen, terwijl hij andere stoffen binnen krijgt die hij niet binnen mag krijgen. Dit is op de lange termijn zeer schadelijk voor de kat. Voor een kittentje dat nog in de groei is kan het zelfs dodelijk zijn om alleen hondenvoer te eten, aangezien hij dan niet de juiste bouwstoffen binnenkrijgt.

    Voor een hond is het overigens niet schadelijk om kattenvoer te eten, ook al is het natuurlijk beter om dit niet te doen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.


    Maar voor een nachtje is het niet erg!
     
  19. Dbm21

    Dbm21 Actief lid

    25 jan 2007
    375
    0
    0
    Het schijnt dat katten wel hondenvoer mogen (Niet altijd natuurlijk ;) ) maar andersom niet..
    nou is mijn hond sneaky en stond af en toe stiekem op de trap kattenbrokjes te eten..en niets raars gemerkt..het kattenvoer nu wel ergens anders hoog gezet :)
     
  20. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    O joh, voor een nachtje kan dat echt wel hoor! Ik betrapte onze kat pas in de keuken terwijl 'ie meloenpitjes zat te verorberen... Ik wil gewoon ook helemaal niet weten wat hij allemaal nog meer naar binnen werkt.
     

Deel Deze Pagina