Opzich hebben wij een heel tevreden mannetje maar op het moment dat we hem in de maxi cosi zetten is het mis. Hij huilt onderweg nonstop. Ik moet 1x pw mijn dochter naar mijn schoonouders brengen (die passen dan op) en dat is een half uur rijden. Dan huilt hij zowel de heen als de terug weg. Een uur dus. Natuurlijk stop ik regelmatig want ik vind het zo zielig, hij is direct stil wanneer ik hem oppak. Afgelopen week had ik een ritje van een uur en toen heeft hij dus ook alleen maar gehuild. Mijn dochter viel altijd in slaap in de auto. ... Heeft iemand hier ervaring of tips voor?
Hier ook, meneer vond de maxi cosi niks meer. de ene keer kan ik hem er vrolijk inzetten, de andere keer is het brullen. ( maar door het eerste weet ik dat het geen pijn is. Ik steeds als bijrijder mijn pink erin. Speen er in. Maar brullen als speen uitviel. Maar pas was man alleen op pad en hij kon niks, na een kwartier hield zoon op met huilen, viel in slaap. Terugweg na tien minuten. Wij merkten dat het hem onnodig onrustig maakte tussendoor te troosten. Alsof hij dan helemaal niet meer wist wat nou de bedoeling was. Nu is het de ene keer wel 5 min huilen, maar niet meer zo lang en steeds vaker helemaal niet. Wat gebeurt er als je hem even laat?
Ojee. Ik weet natuurlijk niet wat voor jou werkt, maar: - speentje? -speeltje? -muziek aan? Hier was het wondermiddel het weghalen van de hoofdverkleiner en voetenzak. Het arme schaap had het gewoon veel te warm.... Succes, hoop dat je een oplossing vindt!
Geen ervaring mee maar weet wel dat als ze in de verkleiner gaat ze niet zo lekker vind. Mischien is dat het?
Misschien heeft hij last van wagenziekte? Mijn jongste dochter is een hele vrolijke meid en in de auto ook altijd gezellig, behalve wanneer mn man weer eens "te sportief" rijdt . Ik moet hem er steeds bij bochten, rotondes en stoplichten aan helpen herinneren. Wanneer mn dochter bij mn zwager in de auto zit, die permanent rijdt alsof hij op het circuit in Zandvoort zit, huilt ze eigenlijk non-stop. Zit ze in de auto bij iemand die rijdt als een bejaarde dan is alles goed. Ik weet niet hoe sportief je rijdt, maar als er ruimte is voor rustiger rijden zou je dit eens kunnen proberen. Ik weet verder niet of er voor baby's al medcijnen tegen wagenziekte zijn, maar anders dat eens proberen om te kijken of het verschil maakt?
Bij ons kwam het door de reflux, mijn zoontje huilde ook altijd in de maxi cosi. De verkleiners eruit halen scheelde al wel wat, toen kon hij 15 minuten zonder huilen (zat hij minder voorover gebogen). Maar pas bij de overstap naar de volgende stoel werd het beter hier. Daar slaapt hij zelfs in!!
Mijn zoontje huilde ook in de maxi cosi als die hem alleen al zag was het gillen. Wij hebben ook snel in een ander stoeltje gezet zodra zijn lengte en gewicht het toe liet, want het was niet te doen. Maar wat bleek meneertje zag niks en vond dat niet leuk🙄 Uiteindelijk helemaal goed gekomen, Nu is een autoritje 1 groot feest🎉🎊 en geen tijd om te slapen want er is Veels te veel te zien😁
Onze zoon had dit ook. Ik vermoedde wagenziek van het achterste voren rijden. Alleen maar huilen in de maxi cosi zodra we gingen rijden (was ook alleen in de auto) Met 6 maanden hebben wij hem in een opvolgstoel gedaan en het was vanaf de eerste seconde over.
Mijn zoon had dit vanaf 8 weken ook. Wat hier hielp was zoonlief met easybase en maxicosi op de voorstoel plaatsen (airbag uit). Hij vond het kennelijk lastig om alleen te zijn achterin. Uiteindelijk heeft hij wel weer een tijdje achterin gezeten. Ook hier met 9 maanden over naar de vervolgstoel.
Hier ook! Altijd brullen ook al was het 5 min rijden . ondanks de medicatie voor verborgen reflux bleef hij huilen.. Eenmaal in de vervolgstoel was het over ( met rijrichting mee)en na 15/20 min rijden slaapt hij.hij gaat nu heel graag autorijden.
Onze zoon huilde ook alleen maar in de maxi cosi groep 0 stoel, niets hielp. Zoon kon qua lengte en gewicht vrij snel over op een vervolgstoel, probleem meteen opgelost. Hij vind het ook nu nog heerlijk om auto te rijden. Ook naar bijv oostenrijk en Italië horen wij hem niet, zelfs niet als wij het autorijden zelf al zat zijn. Hier trouwens ook een baby met verborgen reflux. .
Mijn dochter vind autorijden ook niet leuk, elk ritje eindigde in een krijsbui. Ik ben sowieso gestopt met haar warm aankleden, geen voetenzak oid (in de auto is de temperatuur prima) maar alleen kleertjes en als het heel koud is een dun jasje of dekentje. Nu hebben we op aanraden van de fysio een opgevouwen hydrofiel onder haar billen gedaan en dat gaat beter, maar nogsteeds is ze het snel zat. Ik leg me er maar bij neer dat ze niet álles leuk hoeft te vinden en dat het hopelijk over is als ze in een andere stoel mag
Kindje van een vriendin had dit ook. Zij heeft toen een ( goedgekeurd!!!) reiswiegje gehuurd waarin de kleine gewoon kon liggen in de auto. Daarmee ging het meteen een stuk beter.
Misschien de verkleiners eruit halen? Kan hij niet op de bijrijders stoel zodat hij je kan zien? Wel de airbag uit zetten dan.. Hier begint mn zoon ook steeds meer te brullen maar die is 1 jaar dus hij kan binnenkort naar een grote stoel (wat hij veel leuker vindt, lekker naar buiten kijken)
Onze jongste vindt de maxi-cosi ook niet fijn, ze moet vaak huilen als ze erin gezet wordt. Gelukkig valt ze tijdens het autorijden meestal wel in slaap. En anders helpt een speentje. Maar ik heb ook het idee dat die verkleiner niet zo lekker zit, misschien moet die er maar snel uit.
Dat huilen ging hier pas over een paar maanden geleden bij het overgaan naar een voorwaartse stoel. Slapen doet ze nog steeds amper in de auto, zelfs niet met een reis van 1,5. Maar ze is in elk geval dan stil.
Misschien een hydrofieldoek over de maxi cosi heen, mijn dochter viel dan altijd meteen in slaap. En stoppen tussendoor zou ik niet meer doen, dat maakt het denk ik alleen maar erger.
Mijn zoontje had dat ook heel erg, ik had echt alles geprobeerd, de hele maxi-cosi binnenstebuiten gekeerd, niets hielp. Uiteindelijk heb ik de airbag uitgezet en hem op de voorstoel gezet. Het was gelijk over. Vandaag had ik een vriendin opgepikt en had ik mijn zoontje even achterin gezet. Hij heeft weer de hele weg alleen maar gehuild. Voorin is hier dus echt de oplossing.