Bij mij was het extra ding vandaag weer op en neer rijden naar de stort nu met troep die achter de Schotten op zolder vandaan is gekomen en uit 1 kast op de overloop boven.
Oh ook goed bezig. Ik probeer het extra ding wel altijd klein te houden. Dus ik wil echt voorkomen dat ik een extra klus van een uur heb elke keer. Het extra klusje van morgen is een klein koofje in de badkamer bij lakken met verf. Donderdag doe ik dan de speeltafel van de jongens (opruimen en alle incomplete dingen gewoon weggooien) en vrijdag wil ik de buitendeur, bijkeukendeur en de brievenbus even afnemen. Gewoon een warm sopje met de stoffer (van een stoffer en blik) erin, zodat al het zand en de raggen weg zijn
Is een schuifdeur of vouwdeur daar niet een oplossing voor? Ik kan echt niet tegen open voorraadkasten. Boekenkasten dan weer wel, maar wat ik hier over een wand heen wil plaatsen is veel dichte deuren en dan selectief een paar open. Ik zat van de week naar vouwdeuren te kijken ivm een werkplek op zolder waar ook mijn werkplek voor klussen is. Ze zijn wel aardig wat uit t "campercamp" tijdperk weggekomen, niet meer te vergelijken met vroeger in elk geval.
Nou, ik heb bijna vakantie, dus als je het niet heel erg vindt, pas ik nog even Maar dat lijstje van de foto is echt wat voor mij! Ik hou van overzicht En waar het één niet (meer) gedaan hoeft te worden (zoals make-up, die ik laatst nog grotendeels weggegooid heb), doe ik iets anders gewoon twéé keer (zoals de administratie die never nooit in één dag af gaat zijn). Krijg de voorjaarsschoonmaakkriebels ervan, ook al is het zomer Maar nu eerst op vakantie!
Nee, helaas is dat geen optie! Maar opzich is het ook niet zo erg, maar ik vind t niet zo netjes haha. Staan bijvoorbeeld flessen en pakken drinken in. In een ander vak koffiemelk en houdbare melk, en nog wat verschillende vakken met bijvoorbeeld ontbijtkoek, crackers etc.
Het enige wat momenteel echt bijgehouden is is de kamer van de jongens. Al mag er wel weer wat speelgoed weg maar als de kamer opgeruimd is dan heeft alles een vaste plek zonder overvol over te komen. Ik heb ook al hun dvd's uitgezocht en alle playstation spellen (ook die van man en mij) en alles zit nu in hoesjes en die weer in a5 mappen. Ik heb meer dan 200 doosjes de deur uitgedaan. Onze films moet ik nog uitzoeken. Boxsets houden we wel zo, maar losse films gaan in hoesjes. Ook een paar spellen van speciale editie of steelbox hebben we zo gehouden maar het scheelt heel wat in ruimte zo. Al onze 'oudere' consoles passen nu ook in het kastje dat eerst helemaal gevuld was met dvd's en games. Mijn kleding en die van man is uitgezocht. Die van de jongens voor het grootste deel maar daar ga ik binnenkort weer eens door. Ze hebben na deze week nog een week school en dan kan er weer wat van het uniform weg.
Ik wil hier een mediaserver bouwen (met al mn wilde plannen wordt dat dus kopen) en alles daarop gooien en dan de originele veeeeeeer weg in een verhuisdoos ofzo. Maar we komen echt om in de films waar we niks meer mee doen, deel is al weg naar de kringloop.
Ja die media server is hier ook al ter sprake gekomen maar dat zit er niet meteen in. Dus nu maar even zo. En ik moet zeggen dat ik sommige dingen nog liever op een schijfje koop. Vaak zijn die toch nog iets goedkoper dan digitaal, vooral games dan. En aangezien we een uitgebreide console verzameling hebben (ps1, ps2, xbox, xbox360, gamecube, dreamcast en meer) kopen we ook nog spellen 2e hands. Vooral degene op cd/dvd gaan dan zeker in mapjes om plaats te besparen. We hebben hier trouwens ook draagbare dvd spelers in huis, kinderen zijn er dol op. Laptops doen we niet meer. De jongens hebben nu elk een goede pc. Een van de laptops heeft het zowat opgegeven en de andere gaat het ook niet lang meer volhouden maar die worden dus niet meer vervangen.
Nou de boekenkast van de 1e is leeg, uitgezocht en een deel naar zolder en een deel naar de kringloop... Stond vanmorgen op met al een vaag gevoel in mn bekken dus t wordt nu zaak tempo te gaan maken. Rotste klus eerst. Trap op met spullen voor naar boven, trap naar beneden wat van de zolder naar de babykamer moet. Zo efficient mogelijk maar...tempo tempo tempo.
Vanochtend samen met mijn man de zolder boven de garage aangepakt. Hoop weggegooid en een kofferbak vol naar de kringloop. Héérlijk! Mijn volgende project een ladekast uit de bijkeuken. Maar eerst morgen samen een stuk tuin aanpakken waar van de week een rat is gesignaleerd De bestrijding van de gemeente is vanmorgen al geweest en heeft vallen gezet.
Door dit topic kreeg ik ineens door dat opruimen en minimaliseren ook hier echt nodig is. Helemaal straks met een 3e kindje! Heb een boekje gekocht en een lange lijst gemaakt, met de kamers en daaronder wat er moet gebeuren. Vandaag onze slaapkamer aangepakt. Héél veel kleding uitgezocht en kan weg. Ook een sopje er doorheen gehaald. Heerlijk!
Inmiddels de rommelkamer deels opgeruimd. Staan dingen die niet weg kunnen, maar ik gooi daar de lege kartonnen dozen ook altijd in. Die zijn nu weer opgeruimd. Nu nog de airco naar mijn zwager, kastje naar mijn schoonouders, verkoop spullen even netjes in de doos doen (opvouwen) Wasmiddel de zolder op, lege flessen zijn al een deel ingeleverd nu het andere deel nog. Ben ik nog wel mee bezig.
We hebben besloten om ons hele huis opnieuw te witten. Ziet het er weer netter en minimalistischer uit!
Bekabeld netwerk aangelegd (deels, ben geen tovenaar). Dubbele cat6 lijn van onze kamer naar de zolder (straks werkruimte). Naar de kamer van mn dochter en zoon kan later wel, de gaten hebben we al laten boren. Weer twee puinzakken zooi armer, drie bananendozen vol aan karton Stofvoorraad (naaien) weer eens gefatsoeneerd. 1 persoons slaapbank in elkaar geschroefd die ik ineens bij de ikea vandaan trok. Daar OOK weer een lading karton en plastic van weggewerkt. Nu nog netwerk doortrekken van BG naar 1e verdieping. Werkplek verhuizen van aankomend babykamer naar de zolder. Babykamer behangen en optuigen. Dan de kleding van mn dochter marktplaats/kringloop, administratie, gereedschap ordenen en dan krijgen we zachtjes aan ruimte. Wat een kolere werk.