Opruimen & organiseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Ik ben altijd in voor een challenge :)

Luna86 vindt dit leuk.
  2. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Tell me more :cool:

Luna86 vindt dit leuk.
  3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Wat zoek je en waar woon je?
    Ik ga heel veel babyspullen weg doen. Ik woon in de buurt van Utrecht

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.867
    9.380
    113
    Gelderland
    Oké leuk!

Ik ben al bezig wat ideeën op te doen en het zal een mix zijn van opruimen en schoonmaken. Geen mega klussen maar net die extra dingen die er nog wel eens bij inschieten.
    Vanaf zaterdag 1-1 zet ik elke ochtend een nieuwe taak online.

(Mocht er iemand zijn die het leuk vindt mee te denken over de invulling en lay-out van de teksten, mag je me wel ff privé benaderen)

RobinBird en rijo vinden dit leuk.
  5. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik woon in Friesland :D

6. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ja kom maar door!!! Op 1 januari graag de opdracht: overgebleven oliebollen opeten en het zakje weggooien :roflmao:

NiVa0230, toch3, owly en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Top, ik ben benieuwd! Zet je er ook 'vakantie fotoalbum maken' bij? :oops::roflmao:

Ik heb vandaag alle knutsels van de kids uitgezocht en hun plakboeken bijgewerkt. Morgen staan de keukenkastjes op de planning (opruimen + schoonmaken) en volgende week als de kinderen vrij zijn gaan we de slaapkamers uitmesten :thumup: Hebben jullie nog wat op de planning staan komend weekend?

Luna86 vindt dit leuk.
  8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Altijd leuk om weer even bij te lezen hier. Ik heb ruimte gemaakt in de spelletjeskast voor evt nieuwe spellen met kerst. De spellen die weg gingen zijn grotendeels verkocht. Ook bij de kerstspullen zat nog een set glazen ballen met slingers en een piek die we al jaren niet meer hebben gebruikt. Er was een meneer heel blij mee, want hij zocht precies die kleur. Hij betaalde er 30 euro voor. Ik wilde graag nog een notenkraker, dus die hebben we daar weer mee aangeschaft.
    Ook in de tuin zijn we nu even wekelijks aan het ruimen. Leuk hoor groen wonen, maar die bomen hebben ook heel veel blaadjes. Gelukkig zet de gemeente hier bladkorven voor neer, want dat past nooit allemaal in de GFT bak. We hebben ook een border leeggehaald en trekken daar komend voorjaar het gras door. Er staat daar een mooie appelboom die goed appels geeft en die heb ik op marktplaats aangeboden. Deze wordt zaterdag opgehaald in ruil voor een kratje bier :D (man ook weer blij).
    En verder is de Swiffer met verlengde steel momenteel echt mijn beste vriendje. Het is in tijden niet zo schoon geweest omdat ik het nu goed bijhoud en er veel minder stof is hierdoor. Vooral onder kasten, bedden, bovenop kasten, deurposten enz... Met dat ding is het een kleine moeite.

Luna86 vindt dit leuk.
  9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.867
    9.380
    113
    Gelderland
    hahhah, ik zal hem er speciaal voor jou bijzetten ;)
    misschien kan ik dan eindelijk beginnen aan de fotoalbums van allebei mijn kinderen :oops::eek: ze zijn 10 en bijna 12 :cool:
    De foto’s staan op een laptop die zo traag is en dus vervangen moet worden. Het is al 5 jaar onmogelijk om in dat programma te werken. Die computer komt volgend jaar en dan gaan we eindelijk beginnen ;)

Goed bezig geweest vandaag! Ik wil ook volgende week de slaapkamers aanpakken met de jongens. En ik haal alle Lego naar beneden in de hoop dat we wat kunnen gaan opbouwen en alles opnieuw kunnen sorteren.

10. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb niet het hele topic kunnen lezen maar zoek zelf goede sorteer/opruimtips voor de keuken.

Een keuken die achter de kastjes en in de kades ook strak en netjes is is mijn droom (maar het is nu in de status; ontplofte bende)

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.867
    9.380
    113
    Gelderland
    mijn tip; alle losse soorten kopjes/glazen/borden weg doen en vervangen voor hetzelfde soort. Als je dan een lade open trekt dan ziet het er meteen heel strak en netjes uit.

Ik heb bij de action opbergbakken gekocht en daar heb ik verschillende thema’s in gedaan. Oa thee, koffie, ehbo, dagelijkse spullen. Voor een diepe kast echt ideaal.
    Bekijk bijlage 710037

En natuurlijk een rondje online Ikea voor bewaardozen voor rijst, pasta en andere voedingsmiddelen. Op pinterest en Instagram staan heel veel voorbeelden!

mevrouwtje vindt dit leuk.
  12. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Hoe gaat het met het opruimen? Hier komt het wel in een versnelling dankzij de lockdown. Man heeft vakantie en ik (onderwijs) nu dus ook. Voorste helft van de zolder is zo goed als opgeruimd en gesorteerd achter de schotten.
    1 kant kerst en speelgoed en een beetje reserve huisraad (handdoeken en pannen bijvoorbeeld).
    1 kant wasmiddelen en kinderspul. Alle kleding uitgesorteerd en in bakken gedaan. Alle borstvoedings gerelateerde spullen in 1 doos. Baby speeltjes en verzorgingspullen moeten nog. En dan dat alles weer achter de schotten.
    Op de grote kamer ook achter 1 schot al veel opgeruimd. We moesten iets hebben en toen vond man dat dit en dat en dit en oh dat ook nog wel weg kon. Staat nu op de weggeefhoek en morgen worden de eerste dingen al opgehaald! Lekker gevoel! En heel fijn dat man de smaak nu ook te pakken heeft.

Zal eens kijken of het lukt op fotos te maken.

rijo en Zonnestralen vinden dit leuk.
  13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.641
    8.383
    113
    Vrouw
    Mijn vriend is komende week thuis. Dan gaat hij met een volle auto naar de voedselbank. Incl het ledikantje van de kinderen. Opruimen kan soms ook wel even lastig voelen. Afscheid nemen van dingen die je eigenlijk zeker niet op het korte termijn weer zou willen gebruiken. Maar toch een emotionele waarde hebben.

Onze middelste ging helaas niet zo goed om met de lego. Onze oudste en ik hebben alle sets etc die aan de tafel vast zaten uitgezocht. Daarna hebben mijn vriend en ik de tafel verplaatst naar een kamer die leeg is en op slot kan. Daarvoor moet een hoop kleinkinderspeelgoed wijken. Normaal vind ik opruimen rustgevend. Maar nu moet ik het even met mijn hoofd doen, want mijn hart denkt er totaal anders over. Er lag ook een stapel knuffels te verfstoffen. Daar heb ik er drie van uitgepikt, die voor mij de meeste waarde hadden. En heb ik met verhaal en al onder de kinderen verdeeld. De rest heb ik weggegooid.

rijo vindt dit leuk.
  14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Goed bezig zeg! Ik snap het @Zonnestralen, opruimen kan soms zeker lastig zijn, vooral als het dierbare spullen betreft. @teenslipper wat fijn dat jouw man de smaak nu ook te pakken heeft :D

Het opruimen staat hier even op een laag pitje. De kinderen zijn natuurlijk thuis en mijn man is gewoon aan het werk.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  15. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Ons kindje slaapt als een blok 's middags, en dan ook gerust 4u achter elkaar. Dus dan kunnen wij lekker doorwerken. Snap dat dat met wakkere kinderen in huis wel anders gaat

Idd zonnestralen, dat is een hele andere mindset tijdens het opruimen. Sterkte, hopelijk schiet t op dan heb je t snel achter de rug.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  16. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Ff testen of fotos plaatsen lukt. Het wasmiddel nu dus in een rekje dat we nog hadden staan. En alle speelgoed in bakken en kleding enzo ook. Achter de bakken staat uiteraard nog een rij bakken.... wel zo neergezet dat vooraan het spul staat dat als eerste gebruikt gaag worden.

Bijgevoegde bestanden:

NiVa0230 vindt dit leuk.
  17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Dat is een beetje ver weg.

18. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Netjes zo!
    Mag ik vragen waarom je zoveel wasmiddel hebt? Veel verschillende soorten ook?

19. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    So Clever heeft ook veel dingen.

En als je de serie je huis op orde kijkt zie je ook veel tips.

mevrouwtje vindt dit leuk.
  20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Groot deel van de wasbare luiers verkocht.

8 zakken/tassen kleding maat 80 t/m 98 is naar iemand toe om uit te zoeken. Hopelijk krijg ik weinig terug.

Stuk of 8 van haasteren puzzels verkocht

Nog een tas met kinder spellen/puzzels verkocht

En 2 vaasjes verkocht.

In het nieuwe jaar de kringloop eea laten ophalen.

Deel Deze Pagina