Opruimen & organiseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113

    Wij hebben de Samla bakken van de IKEA voor al onze spullen. De grote hebben we voor mijn stof, de kleine plattere is voor onze zoon zijn knutsel spullen zo dat hij het makkelijk zelf kan pakken.
    De hogere is voor algemeen knutsel spullen.

    In de trapkast hebben we planken en de boel gesorteerd in de bakken. Ze zitten vast met klemmen en makkelijk te stapelen.
     
    rijo vindt dit leuk.
  2. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Net als @rijo heb ik veel speelgoed wat ik niet goed kwijt kan. Beneden staat 1 trofast kast met bakken, echter neemt de brio al 2 grote en 2 kleine bakken in. De Hotwheelsbaan neemt ook al 2 grote bakken en 1 kleine in. Lego staat nu op zijn kamer op een trofast kast dat scheelt al iets. Eigenlijk moet er nog een trofast kast bij om het echt opgeruimd te krijgen.

    Samla hebben we op zolder, alles fijn verdeeld en netjes gestapeld. Ik kan zo de doos met verjaardagsdecoratie pakken, of de Halloween/Sinterklaas/Carnavals versieringen.
     
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Die heb ik van ali. Ook de grotere bak en het messenblok.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Gewooniemand en Saartje33 vinden dit leuk.
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Bekijk bijlage 704408

    Ik wil gaan kijken naar zoiets, en dan mogen ze dus zoveel kleur en knutselspullen hebben als in deze bak past. Dan pak je het er hopelijk makkelijk bij en berg je het makkelijk weer op. Tis trouwens niet zo dat de kids dus moeite hebben met knutselspullen weg doen hoor.. :rolleyes: ze gebruiken het amper. Ik vind het vooral heel moeilijk.

    Goede tip van die 3 dozen in de garage! Ik ga meteen zo’n systeem maken. Nu staan de spullen die weg moeten overal en nergens!
     
    rijo vindt dit leuk.
  5. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.165
    113
    Vrouw
    Oooh dat is top zo!

    wij zijn met z’n 6en en hebben geen vaatwasser. Heb dus altijd de indruk dat we best veel bestek hebben om die reden.
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Op zich past er best wat bestek in. Maar lepels zijn wel wat lastiger. Dat moet in 2 rijen in elkaar vallen.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik ben bezig met de voorraadkast.
    Heb ‘m al helemaal leeg gehaald en ben flink aan het ruimen.
    Inmiddels zitten er al 2 volle vuilniszakken in de container, niet met etenswaren die over de datum zijn maar met allemaal zooi die in die kast was gestopt onder het mom van.. dat komt wel een keer :rolleyes:

    zal straks even een voor en na foto plaatsen.
     
    rijo en Luna86 vinden dit leuk.
  8. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb een behoorlijk goed georganiseerd en opgeruimd huis..
    ben daar ook heel erg van! Nu alleen een kleine pup en daar druk mee bezig; merk je toch dat je even minder tijd hebt!
    Maar zo ie zo iedere eerste maandag van de vakanties ruimen wij alles op in huis.. ik zit zelf ook in het onderwijs dus heb al die vakanties ook..
    de kinderen krijgen een vuilniszak en ruimen hun eigen kamers op; bureaulades, speelgoedjes etc.
    Ik gooi zo ie zo veel weg, ben niet van spullen houden..
    ik heb veel opbergdozen en daar zitten spullen in. Houdt het ook overzichtelijk.
    1x per jaar gaat de hele bergzolder er weer af en kijken we weer kritisch naar wat er ligt en eventueel toch nog weg kan.
     
  9. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Nog een tip wellicht; per kind heb ik 2 opbergdozen.
    1 met spullen vanaf hun geboorte (foto albums, zwemdiploma’s, eerste babypakje, eerste schoentjes etc.) en 1 bak met schoolspulletjes (knutselwerkjes, kleuterplakboek, rapporten, werkboekjes etc). Ik maak hierin wel een selectie; bewaar maar paar werkboekjes en ook niet alle knutsels..
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Onderstaande beelden kunnen door sommige kijkers als schokkend worden ervaren!
    voor::oops:
    58FC7FDA-FE4A-4FA3-8522-98D4E9A4B28F.jpeg FE154973-C72B-4A0E-AAA9-A4C4A621F2DE.jpeg
    bedenkt even erbij dat ik totaal niet tegen rommel kan dus die kast was echt een verschrikking.
    maar nu… Tadaaaaaa
    Na:
    BC4F7ED2-FB4D-4CA0-BFFA-E72F401A01B1.jpeg
    8A5EB69C-190D-4FE1-9270-623BB1458EA1.jpeg
     
    dreumesje, Mop81, Glitterhartje en 16 anderen vinden dit leuk.
  11. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    weggegooid, op de weggeefhoek en verkoophoek gezet (je ziet me straks wel langs komen :p)
    Maar vooral heel veel weggegooid :roflmao:
     
  13. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Wow wat een verschil! Dat voelt goed!

    Raak je de spullen ook makkelijk kwijt op de weggeefhoek?
     
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Meestal wel, maar als ik het zaterdag nog niet kwijt ben breng ik het naar de kringloop.
     
  15. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.668
    113
    Vrouw
    Bij limango hebben ze nu spullen van joseph joseph in de aanbieding ;)
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    In hout hebben ze zo iets bij de IKEA
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Vandaag 3 bakjes bij de action. Gekocht voor de la. Gelijk opgeruimd en nu ziet mijn la er weer netjes uit! 3 bakjes gesorteerd.

    Ik blijf lezen!
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  18. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Dat is nog mooier!
     
    owly vindt dit leuk.
  19. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Wauw @Lotion wat een verschil!! Goed bezig geweest hè!
     
  20. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Wij zijn 2,5 maand geleden verhuisd en ons nieuwe huis is volledig georganiseerd. Heerlijk! We hebben ook veel geminimaliseerd maar alles wat er nog is, is opgeruimd volgens een systeem.

    Kleding wat niet hangt is opgevouwen volgens de Marie Kondo methode. Al ons eten zit in doorzichtige bewaarwakken (dezelfde als op de foto van @Lotion, zijn van de Action) zodat je minder verpakkingsmateriaal in de kasten hebben --> meer overzicht. Verder gebruik ik Lazy Susans in de kasten. In de pannenkast heb ik organizers voor koekenpannen en ovenschalen. Speelgoed staat boven in hun eigen kamers, gesorteerd op soort. Wat niet in de kast staat zit in doorzichtige bakken van de Action. Wasmiddel etc zit ook in doorzichtige potten voor overzicht. Oppervlaktes zijn zo leeg mogelijk, geen losse troepjes op kasten of tafels, echt alles heeft een plekje. Groenten, fruit, aardappelen en dingen als uien staan in de voorraadkast in Risatorp manden van de Ikea (al zag ik pas dat Action nu iets soortgelijks heeft). Overige voorraad staat in Curver mandjes, gesorteerd op productgroep. Wij hebben zelf geen baby's meer maar mijn babyneefje is hier heel vaak en alles van hem zit in een mand (alleen zijn kinderstoel en bedje staan op zolder).
     
    rijo en Saartje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina