Opruimen & organiseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.641
    8.383
    113
    Vrouw
    Ik heb heel even naar onze verzorgingsspullen gekeken. Sinds we pompjes hebben hangen vul ik ze bij met dezelfde middeltjes. Make up heb ik niet echt. Ik kwam uit op 1 luchtje wat ik al te lang heb en dus maar weggegooid heb.

Mijn middelste loopt te stuiteren. Daarmee ga ik even kijken wat er nog past, wat doorgeschoven kan worden naar hem en wat bewaard/weggegooid wordt. Ik heb een flinke stapel nieuwe kleding binnen. Dat moet ik nog even netjes opbergen. Maar ik ben door de bakken voor te grote kleding heen. Dus dat moet ik allemaal even gaan beoordelen.

Luna86 vindt dit leuk.
  2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Lekker bezig allemaal!

Wij hebben net de kerstspullen opgeruimd. Alleen de verlichting buiten hangt nog, het regent nu, dus dat komt later op de dag of anders van de week wel. Wat compacter ingepakt, waardoor we een bak minder nodig hebben. :thumup:

Zomeren naar boven en de verzorgingsspullen en make up uitzoeken. Make up heb ik amper, dus dat is snel gedaan, verzorgingsspullen is wat meer werk. :)

Luna86 vindt dit leuk.
  3. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Hier ook de kerstspullen vanochtend opgeruimd. Van 4 dozen naar 3, deel kringloop/weggeefhoek en klein beetje bewaar ik om te verkopen. Toch weer een kwart weg!

@Zonnestralen pompjes? Klinkt interessant!

Ik ga straks de badkamer eens onderhanden nemen. 2 diepe laden die nu ook niet handig ingedeeld zijn. En een spiegelkastje dat ook net niet werkt. Als het leeg is dus gelijk de plankjes eens veranderen!

Luna86 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.641
    8.383
    113
    Vrouw
    @teenslipper Wij hebben deze in het zilver hangen: https://nl.aliexpress.com/item/4000105433599.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.27424c4dvw8QJh

Bij de eerste bestelling was er wat gebroken aangekomen en hebben we een tweede opgestuurd gekregen. Gelukkig was er genoeg goed om 4 pompjes op te hangen: douchegel (man), douchegel (vrouw), shampoo en conditioner. We hebben gelukkig allemaal hetzelfde haartype. Voor handzeep heb ik er nog twee hangen bij wasbakken. En nog 1 voor afwasmiddel. Die drie in het wit.

Voor mijn dikke haarbos is het niet helemaal ideaal. Maar iedereen weet van zichzelf hoeveel pompjes ze nodig hebben. Waardoor we nu nog een derde verbruiken.

OT. Ik ben maar begonnen met het passen van kleding met de oudste, bij de middelste beginnen was wat onlogisch. Nu is de kamer ontploft omdat ik alles moet gaan opvouwen en straks begin ik van vooraf aan met de middelste. Wat een karwij.

Luna86 en teenslipper vinden dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Weg qua verzorgingsproducten/andere dingen uit de badkamer:
    - twee van die ‘fluffy sponzen’
    - flesje van badolie
    - lege fles van schoonmaakmiddel (zat nog wat in, maar meteen maar even schoongemaakt met dat restje ;))
    - lege fles van navulling handzeep (wat er nog in zat in het zeeppompje gedaan)
    - twee van die irritante goedkope scheermesjes
    - cadeauverpakkingen van douchegel ed (inhoud in de la bij de andere producten gelegd)
    - vrijwel leeg flesje foundation (was al aan de volgende begonnen, omdat het pompje het niet goed meer deed, omdat ie bijna leeg was… :rolleyes:)
    - oude mascara en oude consealer
    - van die bruistabletten voor voetenbadjes ed die al tig jaar in de kast liggen, maar ik nooit gebruik
    - nog wat ‘troepjes’
    - tube uitknijpding (nieuw) naar de kringloop
    Op een ding na alles dus de prullenbak in. ;)

rijo en Luna86 vinden dit leuk.
  6. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Oh die zijn wel ideaal.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.874
    9.386
    113
    Gelderland
    Top bezig allemaal!!!

Vanochtend heb ik een start gemaakt met de grindbakken in onze voortuin. Het was koud maar droog dus echt even door kunnen pakken. Ik rij zo naar de Ikea om de stelpootjes van onze bij- keuken op te halen en daarna ga ik beginnen met de challenge van vandaag :)

8. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

#608 Gewooniemand, 8 jan 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2022
    Deze doe ik altijd wekelijks, deuren in zijn geheel 1x per mnd.

Snoeren: de opdracht aan mijn man gegeven:D
    Vriezer van de keuken (2,5 lade) volgende week in de planning, vorige week de grote vriezer 5,5 lades en een kleine vriezer 2,5 gedaan. (De kleine vriezer wordt 2 maanden per jaar gebruikt)

Afgelopen week: marktplaats advertenties aangevuld, kleding uitgezocht, oven schoongemaakt inclusief het deurtje.
    Maak weer een schema voor mezelf omdat ik meer wil gaan werken is dat fijner/rustiger voor mij.

Luna86 vindt dit leuk.
  9. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik koop shampoo, douche gel, Lactacyd, deo, enz allemaal in bulk. Dus ik heb overal ongeveer 6 tot 10 flessen op voorraad. Deze spiegel ik dan op een plank in m'n kast haha.
    Ook tandpasta heb ik in veelvoud op voorraad.

Make up draag ik amper, wat op is gooi ik gelijk weg.
    Parfum heb ik ongeveer 8 flesjes, ik draag elke dag een andere, anders ruik ik het niet meer.

Ik zal na ons weekendje weg even in de twee 'troep' mandjes kijken wat er nog weg kan, maar denk vrij weinig.

Luna86 vindt dit leuk.
  10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Net beneden ook nog het eea aan verzorgingsproducten uitgezocht; bus haarlak en haarschuim weg, twee restjes zonnebrandcreme (die vlekken maakt in kleding…) en de rest van de zonnebrandcreme gaat straks naar boven, bij wat daar al lag.

Luna86 vindt dit leuk.
  11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.874
    9.386
    113
    Gelderland
    Ik heb 13 spullen uit de kast gehaald.
    - gezichtrolller
    - handcreme nieuw
    - the ordinary vit c serum nieuw
    - wimperkrultang
    - 3 potjes oogschaduw
    - oogpotlood
    - armband van Pandora (moet gemaakt worden maar lag tussen de make-up)
    - leeg bakje
    - opfrisdoekjes
    - nagelvijl

het meeste is weg gegooid, de nieuwe crème geef ik weg en de armband ga ik maken. Ook heb ik wat proefverpakkingen van shampoo en wasgel in de douche gezet. Die mogen de kids opmaken :D
    Mijn man moet alleen nog even zijn haarproducten nakijken, de kapper zal jaloers zijn op de hoeveelheid :rolleyes:

Alles weer netjes en schoon in de kast gezet! Staat meteen weer een stuk opgeruimder.

Zonnestralen en NiekeKris vinden dit leuk.
  12. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.964
    6.028
    113
    Vrouw
    Ik heb nooit iets op voorraad. In de badkamer staat: tandpasta. 3 soorten vanwege de leeftijden van de kinderen. 1 fles shampoo van de kinderen, een zeepbakje met daarop de shampoobar en conditioner bar van ons. 2 potjes smeerbare deo. Scheerschuim in een potje van man. We gebruiken verder niks in ons haar of make up.
    Potje handcreme beneden en een grote fles handzeep waar ik de dispensers mee bijvul. Die staat in de trapkast.

RobinBird vindt dit leuk.
  13. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.096
    1.085
    113
    Nooit iets op voorraad? Wat doe je dan als vrijdagavond de tandpasta op is? Ik vind het juist ideaal om basisproducten standaard in de kast te hebben staan...

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.964
    6.028
    113
    Vrouw
    Als iets echt bijna op is gaat het op de boodschappenlijst, dan staat het misschien Max 3 dagen “op voorraad” (=op de vensterbank in de badkamer) Vind ik toch anders dan een rij op een plank.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Oh hier van alles voorraad. Ongeveer 10 flessen shampoo, 15 tubes tandpasta, 10 flessen douchespul enz.
    Heerlijk om spul op voorraad te hebben. Ik grijp op deze manier nooit mis en hoef niet last minute naar de winkel.
    Ik koop het groot in met korting. Vaak 1+1 gratis. Hetzelfde met eten en met wasmiddel.
    Voorraad verzorgingsmiddelen in inbouwkast slaapkamer.
    Rest van voedsel en schoonmaak in de trapkast.

GossipGirlxoxo en Spoetnik vinden dit leuk.
  16. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.964
    6.028
    113
    Vrouw
    Moet zeggen, we grijpen ook nooit mis. Dus misschien dat ik daarom niks op voorraad heb. Ik weet heel goed wat er in huis is en bijna op is. Sowieso heb ik het idee dat we, ondanks dat we met 6 zijn, minder kopen/in huis hebben dan veel andere mensen. Toch heb ik nooit het idee dat we missen

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    En in het geval dat, van een keer met andere tandpasta poetsen ofzo krijgt ook niemand iets. ;) Scheelt een hoop ruimte, niets/weinig op voorraad. :thumup:

Hier wel voorraad, ik koop vaak in de aanbieding meerdere stuks (1 + 1, tweede halve prijs, zoveel stuks voor zoveel euro, dat soort dingen) en ook omdat met name de oudste soms opeens dingen op maakt en ik dan wel mis zou grijpen als ik geen extra fles shampoo ofzo zou hebben (bars heb ik geprobeerd, maar vond ik niets). Zo heeft iedereen een manier die voor hem/haar werkt, denk ik. :)

Saartje33 en TotalBella vinden dit leuk.
  18. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Herkenbaar. Wij hebben ook weinig tot niks op voorraad wat dit soort producten betreft, ik koop pas iets nieuws als het bijna op is. We gebruiken, net als jullie, ook maar weinig verschillende soorten verzorgingsproducten en dat bevalt heel goed. Goed voor het lichaam, het milieu en de portemonnee. Jij bent ook van het minimaliseren toch?

Ik was vrij snel klaar met de challenge voor vandaag.. Ik heb 1 nagelvijl weggedaan :oops:

RobinBird, owly, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Hier ook geen voorraad hoor. Geen grote iig, ik koop wel alles in de aanbieding, maar alleen als de shampoo ofzo bijna op is. Alles wat wij gebruiken is elke maand wel een keer in de aanbieidng. Dan ga ik niet m’n kasten volstoppen. Dus we hebben wel eens 3 flessen shampoo staan, maar nooit meer.

Saartje33 en rijo vinden dit leuk.
  20. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Hier exact hetzelfde hoor. Idd, gespiegeld in de kast en korting in de gaten houden.

Deel Deze Pagina