Papieren agenda en balpennen in de schuif die voorzien is voor zo spullen. Post in de schuif er onder Huiswerk is hier per dag, dus moet niet thuis bewaard worden. Van de oudste is er wel voorbereidingswerk dat thuis blijft en dat gaat in een brievenbak. Voorlopig staat dit nog in de kast in de woonkamer maar als alles af is boven, gaat dit naar de bureau.
Pasjes! Waar of hoe bewaren jullie alle pasjes? Ik heb net geteld, er zitten 21 pasjes in mijn portemonnee en die is daardoor zo dik dat hij niet meer goed sluit. Pasjeshouder?
Wij hebben geen papieren agenda. We hebben de app Klender op onze telefoons staan. Als ik daar iets in zet krijgt mijn man een melding. Zet hij er iets in krijg ik een melding. Afspraken van onze meiden staat er ook in. We hebben ieder een eigen kleur. Heel overzichtelijk. @Lelie137 ik heb Stocard op mijn telefoon. Daar zitten alle pasjes in. Portemonnee is nagenoeg leeg zelfs de pasjes van het ziekenhuis zitten in Stocard.
Daarom heb ik zo'n oma... euh huishoudportemonnee Dan lukt het me wel. 4x bank, 6x id, 6x ziekenhuis, 6x zorgverzekering, rijbewijs, containerpasje, zwemles. Dat is al 25. En dan nog paar van winkels.
Vandaag een klein stukje kledingkast gedaan. Rondje ikea voor 2 ladekastjes (en zoveel meer). Komen we er thuis achter dat het tweede kastje niet in de kast past door de schuifdeur.... daar moet nu dus eerst een stukje af.
Sjouw je dit allemaal mee aan pasjes? Ik heb mijn rijbewijs, bonuskaart, pinpas, pas van werk en anwb bij me. Containers ligt in een muurzakje bij de achterdeur, zwemles geen pas, ziekenhuis in portemonnee in lade, samen met de ID van mij en de kinderen. Rijbewijs is ook ID dus geen extra bij me (anders zou ik elke dag mij paspoort mee moeten sjouwen). Ziekenhuis enzo ligt ook allemaal thuis in aparte portemonnee. Waarom in vredesnaam 4 bankpassen mee???
Ik had wat klapkratjes gekocht. Ons beddengoed ipv los op de plank in 2 kratjes gedaan. Mijn stoffen uitgezocht en in 2 kratjes gedaan. En voor bolletjes wol kleinere kratjes en dat ook uitgezocht en er in gedaan ipv een kapotte kartonnen doos en los in de kast. Nu heb ik een ikea Ivar kastje leeg, omdat het netjes bij elkaar zit en niet los in de kast slingert!
Nadeel van veel pasjes bij elkaar is dat de alarmpoortjes er nog wel eens op af willen gaan. Had ik tenminste toen ik zo’n mapje met pasjes had. Bij het Kruidvat kwamen ze dat dat de reden zou zijn dat het alarm af ging, hadden ze vaker meegemaakt. Ben er dus weer mee gestopt en sindsdien geen last meer van alarmen die af gaan. Ik heb toen ook Stocard geïnstalleerd voor alle pasjes die ik amper gebruik, maar waarvan het wel handigheid ze bij me te hebben. Al gaan steeds meer winkels over op pasjes en systeem, dus dan kunnen ze gewoon op postcode opzoeken in het systeem. Jumbo extra is een app en bonuskaart heb ik aan mijn sleutels. Rijbewijs (ook als id), bankpas, ANWB-pas, zorgverzekeringspasje en biebpas zitten in mijn jaszak. Ziekenhuispasjes en paspoorten liggen thuis opgeborgen. Heb alleen nog geen oplossing voor stempelkaarten (paar winkels die die nog gebruiken).
Wij hebben een app met allemaal streepjescodes. Maar we bewaren ze in dezelfde lade als alle reservesleutels en ik heb er per categorie een geeltje/postit op geplakt zodat ik snel bij de goede categorie ben. Ga me geen breuk sjouwen aan pasjes
Omdat we vaak in het buitenland komen zijn sommige pasjes gewoon handig om standaard bij te hebben. En dat dan van mezelf + 5 kinderen... ik weet dat ik ze anders vaak ga vergeten. En 4 bankpassen omdat het verschillende rekeningen zijn (oa 1 van oudste zoon. Na de zomer gaat die in z'n eigen portemonnee met zijn andere pasjes). Kan natuurlijk daarna via internet weer regelen dat het klopt maar dit werkt ook. Zwemles zou ik ook vaak vergeten, zijn zwemtas heeft helaas geen pasvakje. Ziekenhuis en container zouden eruit kunnen al was het 1,5 jaar geleden tijdens de vakantie wel erg makkelijk dat ik ze bij had toen we onverwachts met 1 naar het ziekenhuis moesten. Anders hadden ze ook wel geholpen (verdenking blindedarmontsteking) maar nu scheelde het hoop gedoe en geregel. Als we geen schippers waren had ik er ook stuk minder standaard mee denk ik. Voor nu is het de meest praktische weg om alles in 1 portemonnee te hebben
Mijn voorraadkast is te klein gezin groeit dus meer per maaltijd nodig dus meer op voorraad. En nu staat hij ramvol. Ik zou kunnen leeg eten maar ik hou niet van weinig voorraad. Komt denk ik ook omdat ik vanaf dat ik zelf verantwoordelijk werd aan boord zat en daardoor niet dagelijks, soms geeneens elke week, boodschappen kon doen dus voorraad was belangrijk. Als ik nu een half lege kast heb krijg ik stress, dan moet ik boodschappen doen. Vriendin van me had dat ook. Stress want kast bijna leeg, uiteindelijk kon ze pas na ruim en week en hadden ze nog goed kunnen eten. Al waren sommige combinaties wel apart Dus nu is het "stressss we kunnen nog maar 1 week eten" Maar goed, ik krijg de kast dus ook niet echt netjes nu. Smalle planken dus bakken kan ik ook niet lekker kwijt. Liefst haal ik heel het hok leeg en dan nieuwe kasten en kapstokken etc (cv hangt er ook, denk 2,5x1,2m, bij de achterdeur, geen raam dus prima inloopkast)
Mijn man wees mij er laatst op dat ik nooit pasjes bij me heb. Ik neem altijd alleen mijn telefoon mee en in dat hoesje zit geen ruimte voor pasjes. Nu dus een pasjes houder op mijn aankoop lijstje gezet even kijken of ik wacht tot mijn verjaardag want dan kies ik de duurdere optie of dat ik het eerder nodig heb en dan koop ik de goedkopere
~dag24~ tijdschriften: van jezelf en van je huisgenoten. Controleer ook even de abonnementen; zijn ze bijv al stopgezet? Sommige hadden de tijdschriften al meegepakt toen we de boeken gedaan hebben. Als vervanging (of als extra) kun je alle prullenbakken in huis legen en extra goed schoonmaken! Succes vandaag!
Ik zoek eigenlijk nog een leuk proef-abo'tje voor zoon. Iemand ideeen? Zoon is 8 jr. Donald Duck, Zo zit dat en Freek Vonk hebben we al eens kortstondig gehad.
Voor mijn jongens 10&11 heb ik 3 mnd de kidsweek gehad en nu nog de goal (tegenwoordig Panna geloof ik) mijn oudste vind de goal leuker en de jongste de kidsweek.
Ik heb mijn chaosbord zo goed als leeg gehaald. Ik kon niks meer kwijt... Straks ga ik even de recepten opschrijven die ik had hangen. Daar heb ik een leuk boekje voor gevonden wat ergens lag te verstoffen. Gisteren heb ik alle fietsen, step en fietskar even wat aandacht gegeven. De banden opgepompt en twee lichten gerepareerd. De trappers van een fiets had ik vorige week al vervangen. Als het goed is kunnen ze er nu weer een tijdje tegenaan. De tassen met speelgoed die ik had liggen zijn weer het huis in gezeurd. Maar aangezien ze het erover bleven hebben is het wel iets wat ze echt graag willen houden. Gelukkig heb ik er een plekje voor weten te vinden. Wat er nog klaar ligt is zo weinig dat ik het nog even opspaar voor ik er weer een ritje voor inplan.