Opruimen & organiseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Oepsiee!! Maar wel gelijk een goed excuus ;) Om die reden ben ik ook altijd zooooooo onwijs (niet) blij met onze bijna witte vloer waar je alles op ziet liggen. Je laat het wel uit je hoofd om niet te stofzuigen zo :roflmao:

2. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Agenda ligt in het karretje in de keuken, daar staat ook een blikje met pennen. Ook de laptop ed ligt daar. Een pen zit in de ringband van mijn agenda, dus altijd bij de hand.

Post gaat in een doosje op de plank boven de deur. en 1x in de zoveel tijd kijken wat er weg kan en gaat het andere in de mapjes. De papieren van de kinderen gaan in de tvkast.

Huiswerk (nu af en toe een topo toets) van de oudste hangt naast de keukendeur, waar ik het kan vastklemmen. Het schoolwerk van de lockdowns lag ook in het karretje in de keuken.

Bijgevoegde bestanden:

Neuzeke vindt dit leuk.
  3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb gisteren eens een 2-tal afleveringen van Marie Kondo zitten kijken op Netflix. Sommigen waren daar zo enthousiast over. Nou echt, ik kan er niets mee. Mij te zweverig. De manier van opruimen zou mijn ding niet zijn. Bv alle boeken uit het hele huis verzamelen en dan kijken waar je blij van wordt. Of alle kleding op 1 grote stapel. Ik werk liever ruimte voor ruimte. Te meer ook omdat iedereen in huis toch zijn eigen spulletjes heeft en misschien wel blij wordt van andere dingen als ik. Iemand hier die er wel iets mee doet?

Gewooniemand, rijo en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Neh ook niks voor mij. Dat rare opgevouwen propje.. heb alles liever plat en strak opgevouwen in de kast.
    Plus dat ik alles al wegdoe waar ik iet blij van word.
    Én ik hou van nieuwe spullen. Ik minimaliseer op mijn eigen manier :oops: koop een nieuwe lamp, de oude gaat weg. Om de zoveel tijd heb ik zo'n bui en nu ik zwanger ben een GROTE bui.
    Ik gooi overigens niks weg, ik geef het weg of verkoop het voor een klein prijsje.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Dat is ook wat Marie Kondo zegt, hè, alleen je eigen spullen doen, niet die van een ander. ;) Ik vind het boek overigens vele malen beter dan de Netflix serie. Ik doe lang niet alles, maar het principe van ‘word je er blij van’ werkt voor mij heel goed (met mijn eigen spullen dus ;)). En het idee van alle spullen bij elkaar en dan uitzoeken ook, omdat je dan opeens ziet hoeveel je soms van iets hebt. Opruimen doe ik dan soms wel weer op verschillende plekken, omdat ik dat soms handiger vind. Ik haal er dus uit waar ik wat mee kan en de rest vind ik gewoon grappig om te zien hoe een ander dat heel anders doet, denk ook wel passend bij een bepaalde cultuur, zeg maar. :)

@bijnamama1988: Dat weg doen/alleen houden waar je blij van wordt, is toch juist passend bij Marie Kondo? En ze is ook niet tegen het kopen van nieuwe spullen gelukkig. :D :)

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  6. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Ik heb zo'n 2500 boeken in mijn studeerkamer staan, dochter een paar honderd boeken op haar kamer en overloop op zolder en zoontje ook 2 kasten op zijn kamer. En dan man nog 1 kast op zijn werkkamer. No way dat ik die allemaal uit de kasten ga halen :roflmao:

Zeebra, Lief of Stoer en toch3 vinden dit leuk.
  7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.395
    10.334
    113
    National Geographic Junior is leuk! Onze zoon is bijna 8 en heeft die en wild van Freek.
    Overigens als je ING hebt kun je voor rentepunten een jaarabonnement voor 50% korting kopen. :)

Spoetnik vindt dit leuk.
  8. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Quest junior hebben we ook gehad en was ook leuk :)
    We hebben ook kidsweek gehad, vonden ze ook leuk. Is wel wat anders dan zo zit dat/nat geo/quest jr, die zijn meer in deZelfse hoek

owly vindt dit leuk.
  9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.395
    10.334
    113
    Modeweek is zo ver ik weet toch meer gericht op nieuws uit binnen en buitenland?
    De laatste keer in de lockdown waren ze van modeweek in een online programma.

Hij kreeg veel nieuws dingen op school en dan gaan wij liever voor dier en natuur. :)

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  10. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ja kidsweek is een soort krant. Soort jeugdjournaal op papier

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.839
    9.346
    113
    Gelderland
    Ik moest gister onverwachts werken ivm zieken en vandaag en morgen verjaardag van onze oudste. Maandag deel ik de laatste dagen :D

rijo vindt dit leuk.
  12. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Gefeliciteerd!

13. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik heb vh weekend allemaal nieuw ondergoed en sokken gekocht voor zoon, dochter en mezelf.
    Aangezien het niet tot nauwelijks slijt, vooral te klein spul.

Tas vol sokken en ondergoed gaat naar een gezin die het goed kan gebruiken!

Mijn eigen klerenkast ook nog een keer bij langs, gaat naar Dorcas.
    Ik kan ook niet wachten om alle zwangerschapskleren eruit te doen!!!

RobinBird vindt dit leuk.
  14. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Oh ja en ik heb nieuwe handdoeken en washandjes gekocht, vorige week bij de Blokker 1+1 gratis.
    Wat zacht en lekker dik!!!

De oude waren van de Action. Nog prima te gebruiken, alleen wat dunner en harder. Kunnen de poezen op liggen in het hok :thumup:

15. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.094
    1.083
    113
    Hoe krijg je dat voor elkaar, dat sokken te klein zijn in plaats van kapot?! Mijn kinderen slijten sokken echt bij de vleet :|

Dubbelgeluk en owly vinden dit leuk.
  16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.395
    10.334
    113
    Moet je een kind hebben die veel op blote voeten loopt en heel hard groeit. Hier ook alleen sokken die te klein zijn. Heb alleen geen doel. Misschien maar in de kleding bak. Willen ze die ook?

17. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Misschien naar de juf van je kind. Ik ben kleuterjuf en als iemand een ongelukje heeft worden vaak de sokken ook nat. En we hebben nooit sokken. Want, net als onderbroeken, komen die bijna nooit terug als we een kind nieuwe kleren aantrekken…
    Vaak krijgen we wel wat broeken van ouders, dus dat hebben we, maar omderbroeken en sokken lijkt wel wegwerpmateriaal…

18. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Bij de daklozenopvang zijn sokken het hardste nodig maar het minst gedoneerd.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.395
    10.334
    113
    Ik ben bang dat de sokken van onze zoon niet passen bij de kleuters. Ik zal kijken of er nog wat kleinere bij zitten. Welke maat schoenen heeft een kleuter?

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.395
    10.334
    113
    Wat een goeie tip! Ik snap wel dat ze dat niet snel doneren. Volwassen hebben toch eerder een gat in de sok dan dat ze te klein zijn.

Deel Deze Pagina