Opruimen & organiseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ik ben weer bezig! Mijn grote werktas geleegd en opgeruimd. Heel veel leespapieren, merendeel weg en een aantal die ik na wil lezen heb ik in een mapje gedaan. Tig bonnetjes en notitieblaadjes weg gedaan. Nu is de tas weer bruikbaar.

Carnavals spullen zijn weer netjes opgeruimd.

Zonnebril ben ik nog steeds kwijt...

Vero0504 en Luna86 vinden dit leuk.
  2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    In principe gaan die weg. Of er moet een kast bij. Maar soms gaan er ook dingen in plastic bakken (Samla), inderdaad vanwege die ranzige visjes.:|

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.001
    15.035
    113
    Ik zoek nog een tas met survival gear...opgeruimd tijdens zwangerschap. Nou dan kan ik dus de hele zolder over...:|

De helft al gehad, dat is gelijk lekker opgeruimd (en gedocumenteerd). :thumup:

Maar waar die tas is. o_O
    Someeeewhere faaaaar beyond....:roflmao:

Lelie137 vindt dit leuk.
  4. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Hahah herkenbaar! Wij hebben zolder recent opgeruimd en dus ook gelijk in categorien/groepen ingedeeld. O.a. alles voor baby/kind, 1 deel kers, 1 deel speelgoed, 1deel huishouden (onderdelen van aparaten/nieuwe handdoeken/nieuwe pannen voor inductie straks). Zo kun je wat gerichter zoeken en opruimen dus :thumup:

5. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    De zolder wàs opgeruimd op dezelfde manier als @teenslipper . Ideaal! Alles lag op zijn plek en was eenvoudig terug te vinden.
    Helaas heeft de ander alles door elkaar gezet en doorzocht waardoor ik weer opnieuw kan beginnen.

Ik heb geen idee waar ik mijn zonnebril kan vinden. Niet in de kast waar hij normaal ligt. Ook niet in de grote werktas. Raadsel... hopelijk vind ik hem wel, vorig jaar nieuw gekocht.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.001
    15.035
    113
    Zo zoekt mn moeder nog steeds dr bril. Al weken bezig met zoeken. Ervaring leert, wanneer je een nieuwe hebt en de oude niet meer nodig, dan vind je m.

We hebben hier de proef op de som genomen en een drogisterij brilletje gegeven op de goede sterkte, we wachten nog even af. :roflmao:

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.001
    15.035
    113
    Was ff aan t zoeken op naai ideetjes. Probleem hier is dat ik daadwerkelijk een idee had om wat te gaan maken, patroon en al gereed. Kink in de kabel en tegen de tijd dat je er dan weer tijd voor hebt om rustig er voor te gaan zitten heb je al weer een grotere maat nodig, zit je in een ander seizoen etc...

Ben nu aan t opruimen DOOR te naaien. :roflmao:

Twee zwangerschaps t-shirts, die onwijs lekker stoffie zijn en amper gedragen (want altijd ijskoud gevoeld als zwangere) omgebouwd naar t-shirts.

Heb een oud bandshirt van mn man omgebouwd naar kussenhoes. Paar andere oude band vesten/shirts worden zorgvuldig uitgeknipt en wordt een metal sprei. (we hebben dezelfde smaak in muziek)

Wat ingezet kan worden voor mn zoontje, vernaai ik alsnog daarvoor (verjaardagen liggen 2 weken uit elkaar dus ongeveer dezelfde maten in de seizoenen) en wat ik overhoud zonder doel of inzetbaarheid wordt gesplitst.

Ik kan nog poppenkleding maken en van dat vrolijke fludder katoenspul (die lapjes bij de action niveau) hou ik apart voor mn dochter, die heeft ook een naaimachientje.

Het is een ding waar ik op heb leren naaien en gaat niet zo snel, maar hij maakt met een echte naald toch echt een kettingsteek. Ze vindt t fantastisch om te doen en is lekker bezig met knikkerzakken en poppen slaapzakjes en versierde dekentjes maken.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  8. emmen88

emmen88 Actief lid

1 sep 2014
    364
    469
    63
    Wat leuk dat jouw dochter ook al maakt! Hoe oud was ze toen ze daarmee begon? En hoe doe je dat met het voetpedaal, kan ze daar bij op de grond? Mijn dochter van net 4 wil steeds zo graag meedoen als ik ga naaien maar meer dan het spoelklosje vullen en speldjes terugprikken kan ik haar voor m'n gevoel nog niet laten doen..

9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.699
    31.256
    113
    Vrouw
    Ben hier eindelijk begonnen. Al tijden stapelde de zooi zich op. En nooit tijd voor echt goed opruimen.
    Hoek in de garage opgeruimd en kastje voor gereedschap neergezet.
    Hoek in de keuken opgeruimd en ladenkast neergezet.
    Auto vol zooi naar kringloop en stort gebracht.
    Ondanks een ziek kind thuis zeer tevreden over de vorderingen.

Voor
    20220307_093112.jpg 20220307_112024.jpg
    Na
    20220311_123459.jpg 20220307_124003.jpg

teenslipper, Luna86, Lelie137 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Hier ook laatst aan de slag geweest, keukenkasten opgeruimd. Ik heb weer alle voorraadpottennbijgevuld ipv uit geopende verpakkingen te leven (voelde net als uit de wasmand schone was je kleren uitzoeken telkens, nu ligt de gevouwen was eindelijk weer in de kast!)
    Daardoor veel meer overzocht gekregen in wat we hebben, ruimte gekomen in de kasten, dingen kunnen verplaatsen op meer logische plekken en daardoor lelijke aparatuur achter deuren kunnen zetten ipv in het zicht (en waar de kinderen bij kunnen!) (ok dat klinkt raar, het gaat om de tostiijzer die onbereikbaar hoog stond in de kast wat tot stunts leidde om het te pakken!)

Mamafiets, Lelie137 en Spoetnik vinden dit leuk.
  11. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Next steps: vriezer uitmesten!
    En dan nog alles babydomgen op een rij zettten maar dat is niet perse opruimen (lakentjes tellen en kijken wat waarop past, wassen, etc)

Spoetnik vindt dit leuk.
  12. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik wil graag voor de geboorte mijn eigen advies opvolgen en mijn naaikast gaan opruimen. Als ik dat nieg ju doe vrees ik dat het jarem gaat durem voordat ik het doe…
    Naaien gaat me niet meer lukken ivm bekken, maar ik kan de lapjes die ik niet meer hoef uitzoeken (ik weet ook een aantal uit mijn hoofd!!!) en dan de kast ernaast goed opruimen, nu hebben de jongens er wat in gerommeld, deels op mijn verzoek (kun je voor mij het doosje met de naalden halen uit mijn kast? Ja mam! En dan drie keer met het verkeerde doosje aankomen, tja, dan is de kast behoorlijk onoverzichtelijk opeens, logisch)
    Ik brei me wel een ongeluk maar heb daarvoor 2 bolletjes gebruikt die ik al had en 13 nieuwe gekocht :|:roflmao: maar die gaan op hoor, 10 zijn voor twee dekentjes en die maalmik gewoon op, ik brei door totdat het op, zo groot worden de dekentjes :) van de nieuwe bolletjes zamik met een halve bol blijven zitten, van een rompertje. En twee zijn weg, dus per saldo heb ik wel geminimaliseerd :roflmao:

Vero0504 en teenslipper vinden dit leuk.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.001
    15.035
    113
    Pwoeah breien, ik haal recht en averecht nog steeds door elkaar en ben zeer creatief met meerderen en minderen alleen is er geen patroon die daar bij past. :roflmao:

Vind t knap dat je t kan, maar heb je dán geen last van je bekken?

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.001
    15.035
    113
    Gewoon aan de koffietafel gaat prima. Net 4 is wel heel krap. maar als ze heel rustig kan zitten en werken (wat de mijne absoluut niet kan) en een machientje op batterijen nog een beetje te vroeg vindt zou je ook zo'n ouderwets hand singertje kunnen overwegen (met zo'n slinger).

In t begin, net 3/3.5 bladerden we samen door de patroonboeken en zocht zij een mooie jurk of shirt uit. Gingen we samen stof kopen op de markt (tip: sorteer zelf voor) en dan kwam ze bij me op de grond zitten als ik de patroondelen uitknipte. Pas toen ze 5 was geworden vond ik dr rustig genoeg (soms dan) om dr wat te laten naaien maar mijn machines en spullen zijn verboden terrein. Ze mag kijken, met dr billen op haar stoel en dr armen over elkaar.

Met je eigen machine: zet ook ALTIJD je naald naar beneden en je machine op spoelstand, ookal zet je de stroom uit! Schakelaar hebben ze snel genoeg gevonden, trappen ze pedaal in dan maakt ie genoeg herrie dat ze heel hard schrikken maar ze vergeten geheid de spoelstand.

emmen88 vindt dit leuk.
  15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.699
    31.256
    113
    Vrouw
    Vandaag meer zooi erin dan eruit.
    Ze zijn bezig het appartement van schoonvader leeg te maken. 2 kastjes deze kant op gekomen. 1 praktisch ladenkasten van ikea. Die staat nu naast de kast die ik al had. Past perfect, alleen andere kleur. Komt goed uit voor voorraad.
    De tweede is een oud secretariaat. Meer emotioneel dan praktische waarde. Man gaat daar de papieren en bewaardingrn in doen.

Verder nog een grote bloempot, stofzuiger (handig voor op zolder, hoef ik de trap niet steeds op te slepen), enorme spiegel en wat kleinigheidjes.

Morgen de voorraadkast uitmesten en opnieuw indelen.

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Ons medicijnkastje werd te klein. Ik heb best wel e.e.a. op voorraad. Gisteren heb ik deze gekocht en alles past nu weer. Dus alles weer op 1 plek i.p.v. meerdere.

Bijgevoegde bestanden:

teenslipper en Mamafiets vinden dit leuk.
  17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Deze week wordt de tuin opgeruimd. 30 jaar oude beplanting en een veel te groot geworden conifeer gaan er uit en worden afgevoerd. We trekken aan 1 kant het gras door en op de plek waar die grote conifeer weg gaat, komen nieuwe dennenboompjes die we gisteren uit de border van schoonzus hebben gehaald. Deze zijn goed bij te houden en nemen toch nog wat extra zicht weg door de heg heen.

Mamafiets vindt dit leuk.
  18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Tuin klaar, buurman brengt vrijdag het groenafval weg. Bijna een kuub :)

Bijgevoegde bestanden:

Luna86 en goblins vinden dit leuk.
  19. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    damed, wie heeft wat kijktips voor mij? ik heb je huis op orde (NL en UK) gezien, vond ik erg leuk, Marie Kondo op netflix ook gezien, vond ik wat minder, de docu die hier gedeeld is (waar de maakster haar spullen telt) ook eerder gezien, ik ben op zoek naar makkelijk vermaak :) wie heeft een tip?

20. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik zit bij breien op de bank, dat gaat wel, de gewone harde stoel aan mijn naaitafel (of aan de eettafel) dat kan ik maar 15 minuten ofzo...
    Maaruh, breien is niet zo moeilijk hoor! Ik heb drie jaar geleden besloten dat ik niet dommer was dan een ander en dat het me ook wel moest lukken en ben begonnen (ik kon wel ongeveer rechts en averechts, van mijn moeder geleerd). Veel hulp op afstand gehad van mijn moeder (ik had na elke pen bijvoorbeeld een ander aantal steken, wat niet kan, maar ik zag gewoon niet wat ik verkeerd deed), heel wat oefenlapjes en toen 2 dekentjes gebreid. Daarna meteen op zoek gegaan naar leuke patronen. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik vind veel oudbollig, maar als je eenmaal weet waar te zoeken, vind je zoveel moois! Geen gratis patronen, ben ik nooit een leuke en goed beschreven tegenkomen, voor een paar euro heb je super leuke dingen. En de ultieme tip wat mij betreft: leer jezelf meteen in het Engels te breien, veel makkelijker op youtube filpmjes te vinden en leuke patronen.
    dit was dus volledig offtopic, sorry!

Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina