Opruimen & organiseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Zijn ze hoog genoeg voor olie en dergelijke?

2. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.899
    4.177
    113
    Vrouw
    Iemand nog handige ideeën voor de inrichting van een hobbykast? Ik heb nog een billykast met wat lege planken waar ik graag mijn hobbyspullen naar wil verhuizen (ik heb veel hobbies, door het hele huis heen inmiddels). Met name de kleine dingen vind ik lastig, kleine tubes verf, rolletjes washitape, een lijmpistool, hobbymesje, kleine elektronica (Arduino, ledjes), zakjes met zaden voor de moestuin. Hoe berg je dat handig op zonder dat het zo'n bak wordt waarin je dan alles kwijt raakt?

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.835
    9.338
    113
    Gelderland
    Fruity90 vindt dit leuk.
  4. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Alle moestuinzaden heb ik in enveloppen gedaan, op de enveloppe geschreven wanneer zaaien, op volgorde in een schoenendoos. Van werk heb ik wel mooie groene schoenendozen, zonder tekst. Dat scheelt

1986Lynn en Fruity90 vinden dit leuk.
  5. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Houten ladekastje van ikea? De Moppe bedoel ik. Je hebt verschillende formaten.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Meerdere kleine bakjes? ;) Of inderdaad een ladenkastje. En dan een bakje/laatje per ‘iets’/soort.

7. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.899
    4.177
    113
    Vrouw
    Ooh ja, die zien er uit alsof ze ook wel mooi in de billy passen!

Mamavandrie34 en 1986Lynn vinden dit leuk.
  8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.971
    15.011
    113
    inzet lades maken? zoals expedit ze heeft en dan lades ala gereedschapslades

Fruity90 vindt dit leuk.
  9. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Ze zijn in hoogte verstelbaar masr ik helaas niet (1.60m) en kan nu nipt bij de onderste 2, dan moeten ze niet hoger worden dus :roflmao:

Ik heb nu de babyflesjes en aventpotjes op t onderste plankje en kruiden op t tweede plankje. Daarboven wordt t voor manlief denk ik :D

Fruity90 vindt dit leuk.
  10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Ik zat ook aan Expeditie/Kallax te denken…maar dat is wel heel veel werk bij een Billy, ben ik bang. En een Billy is heel ondiep. Zou daarbij eerder voor die Moppe kastjes gaan, zelfde idee eigenlijk, alleen kleinere laatjes.

11. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.899
    4.177
    113
    Vrouw
    Ik heb liever ondiep, anders staat alles weer achter elkaar en dan raak ik alsnog spullen kwijt. Liever ook geen nieuw meubel kopen als ik gewoon nog kasten heb. Heb nog een boekenkast die iets dieper is en nog een besta kast, het is maar net welke spullen ik ga verplaatsen :D. Die moppe leek mij ook wel wat, hoop alleen een wat goedkoper alternatief te vinden nog :D

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Daarom had ik eerst ook alleen mbt de Billy gereageerd. :)

In lades heb je van achter elkaar trouwens geen last. :) Naast lades heb ik ook van die inzetjes met planken voor papier en vinyl ed. En dozen/bakken voor grotere dingen. Ik vind Kallax/Expedit juist voor hobbyspul ideaal vanwege de vele mogelijkheden. :)

13. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Moppe is te vinden op marktplaats misschien?

Fruity90 vindt dit leuk.
  14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.835
    9.338
    113
    Gelderland
    Even een schopje omhoog.

Hoe gaat het bij jullie met opruimen en organiseren?

Vorige week zijn we op vakantie geweest en dat geeft altijd een goede boost om thuis weer flink door te pakken. In zo’n vakantie huis zie je altijd goed dat je maar heel weinig nodig hebt..

- ik heb gister al wat spullen op mp en vinted gezet
    - gister in de tuin een flinke slag gemaakt met onkruid plukken en klusjes die nog gedaan moesten worden.

en net een lijst gemaakt met klussen die ik de komende week/weken kan doen.
    Het blijft maar opstapelen :rolleyes: en we zitten echt niet stil, bizar is dat!

RobinBird, rijo en 1986Lynn vinden dit leuk.
  15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Vandaag moet het dressoir leeg. De tv staat daar op en morgen komt er een nieuw tv meubel met minder kastruimte. Ik heb nog wel een keukenlade leeg voor de puzzels. De lades kunnen gelukkig wel 1 op 1 over. En voor de rest moeten we nog even zoeken, maar dat is gelukkig niet zo veel. We hebben het afgelopen jaar al goed ontspuld :D

rijo vindt dit leuk.
  16. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Vinted ligt helemaal stil hier dus veel spullen blijven maar liggen.. das wel jammer.
    Heb ook nog een fatuil op de weggeef staan die niemand lijkt te willen. Ook jammer.
    Verder heel veel spullen weggedaan voor we aan de verbouwing begonnen. En bij het terug inruimen van de keuken enzo ook weer een hoop weggedaan. Lekker geruimd dus. Heb nu in de keuken nog 2 grote laden van 90cm leeg en alles bij elkaar ook nog 1 kastje. Dus best netjes vind ik zo :o:

rijo en Luna86 vinden dit leuk.
  17. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier bezig met de schuur...
    Wat een zooi en we hebben ratten.
    Er hing een plastic tasje met lege zakjes, altijd handig, zelfs die hebben de ratten kapot geknaagd.
    Maar er kan nu wel heel veel weg...
    In september krijgen we een nieuwe schuur en als het nu al wat netter is, scheelt een hele hoop!.
    En kan ik weer spul kwijt, ik kwam nu niet eens binnen...

rijo vindt dit leuk.
  18. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Herkenbaar (niet de ratten gelukkig). Hier doen we meestal 2x pj de schuur uitmesten. Man zijn domein en man man man wat een teringzooi kan hij ervan maken

19. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Goed bezig allemaal!! @goblins wat vervelend dat jullie ratten hebben! :eek: Brr.. @teenslipper balen dat de Vinted verkoop stil ligt. Hier loopt MP ook voor geen meter meer. @Luna86 heel herkenbaar van het vakantiehuisje! Je hebt echt maar weinig nodig. Less = more.

Ik heb nu vakantie, opruimen met kinderen is echt niet handig.. Gelukkig gaan ze morgen een nachtje uit logeren, dan sla ik mijn slag haha.
    Vorige week ben ik wel 2x naar de stortplaats gereden. Ondanks dat we al geruime tijd aan het minimaliseren zijn, verbaas ik me elke keer weer hoeveel zooi we wegbrengen :oops: In juni ga ik meedoen met een garagesale, de spullen daarvoor staan in het hok. Wat ik niet verkoop gaat op marktplaats/de weggeefhoek

teenslipper en Luna86 vinden dit leuk.
  20. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik zal het nog sterker vertellen....
    Er ging een kist aan de kant er daar zit een heel gat onder... we hebben een rattehol onder de vloer!!!!!.

We zijn echt toe aan een nieuwe schuur die 10 jaar geleden al vervangen had moeten worden....

Deel Deze Pagina