oh brrr wat vervelend zeg! Gelukkig komt er nieuwe schuur en dan alles weer fris opbergen Onze garage is ook zo’n chaos maar nog geen beginnen aan. Er staan nog veel klus spullen die we nog nodig hebben en er staan spullen die in de wasruimte en bijkeuken moeten. Die zijn allebei nog niet klaar nu wel klaar met al die verbouwingen
Ik heb vorige maand alles in huis doorgelopen, ontspult en geordend. Er liggen wel nog wat losse puntjes die ik graag nog op de i had gezet, maar mn lichaam werkt niet mee. Opzich niet gek, want hoogzwanger, maar voel me wel beetje opgesloten in mn lichaam. Heb enorme motivatie en momentum, maar kan het dus niet kwijt...
Hmm hier heb ik niet zo'n kastje maar bij mijn ouders was het er wel. Even denken... mijn moder had er vooral reserve spullen in (denk maar een extra brooddoos want je ook al had ik er 1 als er eentje bij de koekjes zat toen dan wilde ik die wel houden, in die tijd moest de filter van de afzuigkap nog vervangen worden dus de reserve lagen daar ook). Vooral reserve of dingen die je niet vaak nodig hebt maar wel in huis moet hebben lijken mij wel goed om daar op te bergen.
Helemaal blij! Ik ga morgen een boekenkast ophalen bij de Ikea. De billy 40 cm diep, 80 breed en 237 hoog. Deze komt in de garage zodat we daar eindelijk een beetje orde kunnen gaan scheppen Ik koop er meer planken in zodat alle schoenen netjes gesorteerd kunnen worden zonder ruimte tussen de planken. Onderste plank wil ik snelbinders overdwars monteren zodat de voetballen ook opgeborgen kunnen worden. De kast is voor de regenlaarzen, voetbalschoenen, snowboots, skeelers, buitenspeelschoenen, klusschoenen en hopelijk blijft er ruimte over de voetbal tassen. Aan de zijkant wil ik haken voor de sportjassen en jassen voor klussen in de tuin. Daarna wil ik opzoek naar een tuinkast zodat de grasmaaier en overige tuinspullen uit de garage kunnen. Er moet ruimte in de garage komen voor de vriezer zodat we eindelijk kunnen gaan beginnen in de wasruimte.. daar staat de vriezer nu tijdelijk.. De afgelopen weken hebben we zo weinig gegaan en ik zie het tot na de zomervakantie ook eigenlijk allemaal niet meer gebeuren. We hebben elke keer hele volle weekenden dus het echte klussen en opruimen schiet er bij in. Baal ik echt van want ik zie overal rommel en de to do list wordt alleen maar groter en groter To do voor vandaag; - Schoenen garage uitzoeken en schoon maken - handschoenen, sjaals en mutsen wassen en opbergen voor volgend jaar. Mag wel in mei hè - ramen wassen binnen en buiten - Toscaanse jasmijn opbinden
Heerlijk te lezen hoe jullie allemaal lekker aan het opruimen zijn enz, vervelend te lezen dat er ratten zijn maar hopelijk ben je daar snel weer vanaf!! Hier ben ik ook veel aan het opruimen geweest vooral nu met de baby opkomst, heerlijk al die zooi weg enz, hoop dingen ook kunnen verkopen op marktplaats. Als straks de babykamer geleverd is dan kan dat ook allemaal ingeruimd worden en z’n plekje krijgen.
Heerlijk he, dat opruimen! Fijn dat je veel hebt kunnen verkopen op marktplaats. Wanneer wordt de babykamer geleverd? @Luna86 dat klinkt als een goed plan! Al die schoenen zijn hier ook een doorn in het oog....... Zou je een foto willen plaatsen als de kast staat en ingericht is? Mag eventueel ook via pb. Ik ben naarstig op zoek naar een goede oplossing voor schoenen Herkenbaar ook van die volle weekenden. De laatste twee maanden van het schooljaar zijn zo gigantisch hectisch (ivm werk in het PO, verjaardagen in het gezin/familie, vergaderingen van commissies etc), waardoor alles thuis een beetje blijft liggen. Gelukkig kun je wel beginnen met het schoenenproject in de garage! Is het gelukt met je to do lijst? Ik heb afgelopen week nieuwe bakken gekocht voor in onze keukenlades. We hadden plastic bakken van de kringloop, maar dit beviel toch niet helemaal (verschillende afmetingen, zonder deksel etc). Deze bakken heb ik nu in de lades: https://www.action.com/nl-nl/p/curver-vershouddoos-3/ Verder heb ik laatst best wel wat spulletjes verkocht via een garage verkoop en in juni ga ik nogmaals met een garage verkoop mee doen bij een vriendin. Hopelijk raak ik daar ook nog wat spullen kwijt
En @teenslipper hier is dat de plek van de grote EHBO kist. Kruiden vond ik daar nou weer niet heel handig ivm zwaartekracht...Die hangen in de deur een kastje verder.
@Luna86 billy als schoenenkast...geniaal! Dr komt er hier nog een aantal vrij waar ik nog geen plan voor had en met een serieus schoenen organisatie issue in een super kleine gang. Gaat gelijk op mn lijstje!!!
Bekijk bijlage 725496 Bekijk bijlage 725497 zo zijn ze volgens mij ook echt ideaal. Alles per gezinslid gesorteerd. Tassen, schoenen, gymspullen, handschoenen enz zijn altijd drama om op te bergen.
Hier een lage trofast met planken voor de kinderschoenen. Staat alleen hoofdzakelijk leeg: zoontje draagt maar 1 paar en trapt die onder de kapstok, en dr martens maat 42 met plateauzool van dochter passen er niet in Moet ook de bijkeuken eens gaan uitmesten maar staat niet bovenaan mijn lijstje
Hier zijn we ook weer begonnen met de grote opruiming. Vanmorgen 120 kilo oudijzer weggebracht wat we in de achtertuin hadden verzameld en een bigshopper vol kinderkleding naar de textielcontainer. Gisteren is het slot van onze schuur gemaakt door de woningbouw, dus kunnen nu gelukkig de schuur weer gebruiken waar ie voor bedoeld is. Deze week dus alle gereedschap wat we op zolder hebbem bewaard opruimen in de kast die we in de schuur hebben gezet.
Bekijk bijlage 725552 Ik ben toch een partij trots met een klein beetje hulp van mijn zoon heb ik de kast helemaal in elkaar en op zijn plek gekregen! Mijn man is op zakenreis en ik wilde deze taak gewoon af kunnen vinken. Ik probeer zo nog even naar de action te gaan voor bagagebinders en hopelijk hebben ze degelijke haken voor aan de zijkant van de kast. Ik koop er nog een keertje een plankje bij en dan kan ik het nog strakker indelen. De garage krijgt nog een keer een opknapbeurt (nieuwe vloer en muren stucen/betegelen) maar tot die tijd toont het in ieder geval al een stuk netter!
Bekijk bijlage 725556 Action had snelbinders die passen. Ik laat mijn man morgen mini gaatjes aan de buitenkant van de kast maken zodat ze erin ‘haken’ Kunnen we op die plek mooi alle ballen opbergen!
Of hij nu helemaal binnen dit topic past.... Wij hebben het speelhuis van de kinderen aangepast i.p.v. opgeruimd (lees weggegooid). Ze pasten niet meer onder het dakje, dus die er af. En ook het huisje aan de onderkant is weer terug in originele opstelling, een picknicktafel. Al het hout wat er van af kwam gaat van de week naar de stort. Ik heb 'm ook schoongespoten met de hogedrukspuit. Hij is weer bijna als nieuw
We hebben de Lego tafel geleegd om hem te verplaatsen en de kamer gereed te gaan maken voor onze dochter. Dat klinkt als een paar minuten werk. Maar we hebben de boekjes bekeken en elke middel tot grote set gecontroleerd en een eigen bakje gegeven en de kleine setjes gecontroleerd en voorzien van een zakje. Van alle opruim acties was dit toch wel het meeste werk. We hebben inmiddels een aardige verzameling en dan is het toch een uitdaging om het bruikbaar te houden voor kinderen die het graag overzichtelijk willen hebben. Mijn jongens zijn niet zo van de fantasie, maar meer van het bouwen. Hierna wordt het weer makkelijker op te bouwen in de juiste kamer. De tafel verplaatsen in zijn geheel was geen optie want hij past niet door een deur.