Opruimen & organiseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Wij hebben geen vlakke tegels. Zou t dan nog werken? Wel hele goede optie!

2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.763
    18.879
    113
    Vrouw
    Ik heb deze voor aan de kraan.

Luna86 en teenslipper vinden dit leuk.
  3. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Oei. Dat durf ik niet te zeggen. Denk het niet dan..

teenslipper vindt dit leuk.
  4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Die heb ik ook in de douche hangen. Zag ze hier eens bij lidl liggen.

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.835
    9.338
    113
    Gelderland
    Ik zag net een goede tip voorbij komen om de foto’s op je telefoon op te schonen.

Elke dag even bovenin bij zoeken de datum van die dag en je krijgt een overzicht van alle foto’s die gemaakt zijn. Ik heb zojuist tot vandaag gedaan en ik heb een hoop onzin foto’s kunnen verwijderen! Aan het einde van het jaar is alles weer netjes en kost me misschien 1 min per dag.

bababoe, zegenwens en Fruity90 vinden dit leuk.
  6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Ik ga morgen voor de zoveelste keer aan onze zolderkamer beginnen. Die fungeert als opslagkamer, maar er worden zo makkelijk spullen neergezet, dat het altijd rommelig is.

Ik kan ook weer eea op marktplaats zetten. Weg ermee.

wij hebben nog DVD's die we af en toe nog kijken (I know...). Ze staan nu in een kast op die zolderkamer die eigenlijk behoorlijk in de weg staat. Iemand enig idee in welke bakken je die goed kunt opruimen? We hebben ook een kalax kast met nog vakken over.

7. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.899
    4.177
    113
    Vrouw
    Eindelijk een tas voor de kringloop weggegooid gister. Meteen een nieuw rolgordijn gekocht. Er is 1 kamer met al een paar jaar een kapot rolgordijn met een laken ervoor, tijd om er eens iets aan te doen.

Kerstboom wordt vandaag ook weer afgetuigd.

Verder vooral overal en nergens dingen aan het weggooien zonder structuur. Kok ergens iets tegen wat we al jaren niet gebruiken, hup de prullenbak in.

8. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.939
    5.971
    113
    Vrouw
    Mijn man had 2 grote verhuizen vol oude cd’s en boeken naar de kringloop gebracht. Stond al 3 weken in onze mini keuken. Was blij dat hij er even tijd voor had

9. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Oh wat een super tip! Net 1 tm 14 januari even gedaan. Nu volhouden :roflmao:

Luna86 vindt dit leuk.
  10. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Gangkast check ✅ (3 tassen schoenen, 2 voor neefjes en 1 voor schoenenbak, 2 zakken jassen).

We krijgen een nieuwe bank dus goede reden om;
    - de hele kamer leeg te maken.
    - alle houten jaloezieën schoon te maken.
    - alles af te nemen.
    - stofzuigen, dweilen, stofzuigen (deze keer dubbel stofzuigen om echt goed schoon te maken).
    - alle kussentjes en dekentjes in de wasmachine (met wasmiddel rituals).

Dan komen straks de nieuwe bank en lamp en dan weer inrichten.

NiekeKris vindt dit leuk.
  11. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Vandaag maar weer op rustig tempo verder met wat makkelijke dingetjes. Heb een paar dagen aan een stuk barstende hoofdpijn gehad. Gisteren ook het grootste deel van de dag in bed gelegen. De hoofdpijn is voorlopig weg maar mijn hoofd voelt nog een beetje licht aan. Bijna het gevoel van aangeschoten te zijn maar dan net anders.

Denk dat ik de hotwheels van de jongste ga uitzoeken. Hij heeft een hele tas vol met autootjes maar er zitten er een paar tussen die kapot zijn. En dan de 2 grote sets uit elkaar halen zodat die weer onder het bed kunnen opgeborgen worden.

12. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.899
    4.177
    113
    Vrouw
    Uitgescheurde recepten uitgezocht, gesorteerd en netjes in een map gedaan.

Had een aantal al in een map, maar de sortering was niet handig. Lagen nog verschillende plastic insteekmapjes ook met stapels recepten.

Ruim de helft is de papierbak ingegaan wegens verandering van smaak, eetpatroon of "hoeveel AH kaartjes met noedels, roerbakgroenten en willekeurige saus" heb je nodig?

Luna86 vindt dit leuk.
  13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Kliko is geleegd vandaag dus daar weer wat in dat klaarstond.

Nog een paar setjes playmobil uitgezocht die weer compleet zijn en er konden er 2 van weg.
    1 van die setjes gaat naar een vriendinnetje van mijn jongste. Haar moeder vertelde vorig jaar dat ze een playmobil setje wou die ze nu niet meer konden vinden. Ik heb toen gezegd dat ik het wel had maar niet zeker was of het compleet was.
    Het meisje zelf is al sinds vorige week bezig met haar verjaardag en nog steeds dat dat playmobil setje haar 'verzameling' zou afmaken.
    Ik heb dus even mijn best gedaan om alles uit te zoeken en het is compleet dus ze krijgt het morgen voor haar verjaardag.

Haar ouders weten ervan en gaan ermee akkoord. Ze geven zelf ook wel eens tweedehands.
    Als het setje niet compleet was geweest had ik het alsnog gegeven maar dan natuurlijk niet als cadeautje.

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Hier heb ik 4 bakken met kabeltjes en snoertjes voor mijn mans neus klaargezet.

Ik vrees dat er 1 snoertje weg mag :D

Elisje vindt dit leuk.
  15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Herkenbaar. Ik zoek eerst die dingen uit en dan laat ik mijn man nog eens uitzoeken. Ik laat er opzettelijk dingen tussen die echt weg mogen maar hij gooit die telkens terug in de doos om bij te houden haha.

16. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Hier heeft alles na een vliegende start even op zijn gat gelegen... iets met veel hooi en een vork:rolleyes:
    In speelkamer heeft dochter de vloer flink opgeruimd en ben ik bezig met de spelletjes organiseren. Deel staat namelijk in mijn studeerkamer. Na inventarisatie stuk of 6 nieuwe spellen bijgekocht, maar we hadden ook nog weinig wat voor iedereen geschikt was en de oudste wil ook graag 1 op 1 spelletjes doen die wat volwassener zijn.

Binnenkort 2 boekenkasten voor mijn bibliotheek bestellen en ook 1 voor kamer van dochter. Die mag ze zelf vullen, ik heb nu overal stapels boeken liggen omdat de kasten vol zijn.

Zolderkamer (hobbykamer voor dochter en algemene stortplaats:|) een dag flink aan de gang geweest, nu kunnen we bij de lichtknoppen komen:p. Veel gesorteerd daar, nog niet klaar maar we kunnen de tafel die er staat weer wat beter zien.

Alles gaat in etappes en best ongeorganiseerd maar we zien vooruitgang en dat telt het meeste voor ons.

Elisje vindt dit leuk.
  17. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Zo ben ik ook begonnen hoor. Overal wat doen en aan het eind van de dag heb je best heel wat gedaan maar je ziet er amper iets van. Eenmaal alles wat overzichtelijker wordt gaat het makkelijker worden. Dus niet opgeven en blijf tegen jezelf zeggen dat je goed bezig bent.

GoldenClown vindt dit leuk.
  18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Nou, hij had het gedaan toen ik even weg was: ca een kwart van 1 bakje mag weg... Hij zei: dat kan altijd nog handig zijn.

Dus we gaan er nog een keer langs en alles wat ik niet ken, vraag ik aan hem wanneer hij het voor het laatst gebruikt heeft en waarvoor het is. Hij had het al over 'om iets aan te sluiten'. Ja, mooi, maar tegenwoordig heb je niets meer aan een SCART-kabel zeg maar, dus we moeten ervan uitgaan dat voor nieuwe apparaten we die oude kabels niet meer hoeven te hebben.

Hij had ook nog 2 oude fietscomputers die hij niet meer gebruikt, omdat hij een nieuwe heeft. Antwoord: misschien dat zoon dat ooit nog wil gebruiken. Zucht...

en heel veel korte verlengsnoeren, terwijl we juist besloten hadden om een lange te kopen, zo'n haspel.

19. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dan zou ik er zelf nog even doorgaan. Ik heb bijvoorbeeld wel nog een scartkabel omdat we nog een dvd speler en oudere tv hebben met scartaansluiting. Maar als je niks meer hebt me scart dan weg ermee. Fietscomputers misschien de meest recente bijhouden en de andere weg.

Op een gegeven moment zaten wij hier met een stuk of 20 verlengsnoeren. Nu nog 5 (buiten degene die in gebruik zijn). Alle kabels die ik niet herken gaan meestal ook weg. Of ik zoek even uit waar ze eventueel voor kunnen gebruikt worden en beslis dan of ze wegkunnen of niet. Nu weet ik wel waar de meeste snoeren bijhoren aangezien ik hier altijd opdraai voor het aansluiten van apparaten. 1-3 op reserve en de oudste de deur uit.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Wij hebben hoeslakens voor matrassen van 90cm, 160cm en 180cm. Die van 90cm vis je er wel tussenuit, maar het onderscheid tussen 160cm en 180cm is po het oog lastig te maken... Ik wil de hoeslakens dus eigenlijk merken, iemand daar een goede/handige tip voor? (Verschillende kleuren zou ook handig zijn, maar wit blijkt qua passen bij overtrekken veelal het meest handig te zijn, dus ja...)

Deel Deze Pagina