Opruimen & organiseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik leg ze weg tussen een dekbedset. En de reserve die uit de verpakking zijn heb ik opgerold in 2 verschillende lades van de ladekast. De 1 persoons in de bovenste lade samen met de character handdoeken voor zwemmen. Want ja zwemles dan willen ze een avengers of fnaf of weet ik veel wat handdoek, allesbehalve de saaie handdoeken die we thuis voor douchen gebruiken. En de 2 persoons in de lade eronder en dan gewoon nog extra kussenslopen en washandjes, noem maar op om de lade verder te vullen.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Dan herken ik ze nog niet als ze uit de was komen. ;)

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ah op die manier. Ja ik schud ze uit voor ik ze ophang dus dan zie ik de grootte wel en hang de ene maat links en de andere rechts. Maar kan me voorstellen dat als je er heel wat meer is dat niet zo handig is.

Heb je eventueel lapjes stof? Dan zou ik een soort van label aan de lakens naaien. Bijvoorbeeld blauw aan de 180 en groen aan de 160 en geel aan de 90? Hoeft geen precisie naaiwerk te zijn voor een hoeslaken. Of met verf ofzo aan een hoek een kleurmarkering maken. Met het opmaken van de bedden dan dat gekleurde stukje doen waar het het minst opvalt.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    @Elisje: Één- en tweepersoons houd ik ook wel uit elkaar, maar de twee verschillende tweepersoons dus niet. De eenpersoons hoeven niet gemerkt, die gebruiken we sowieso alleen voor het logeerbed. De rest wel. Misschien met textielstift anders oid…

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik denk dat dat het makkelijkst en goedkoopste gaat zijn als je niet ineens andere kleuren wil of kan gaan kopen. Hoeken markeren tussen de 2 verschillende maten met een andere kleur. Dat valt ergens wel op.
    Misschien naar de toekomst toe als je nieuwe lakens koopt een subtiel kleurverschil dat je wel ziet als je ze uit de was vist maar niet direct te knallend is? Mijn moeder had voor mij lakens die iets meer naar een gele tint gingen en voor hun bed dan spierwit. Bij een opgemaakt bed vloekte het nooit met het dekbed.

6. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.938
    5.970
    113
    Vrouw
    Zit er nog een label aan de binnenkant van een naad ergens? Want dan zou ik daar met textiel stift op schrijven/ kleuren

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    @Elisje: Ik vind zo’n gelige tint altijd zo ‘viezig’ ogen. :|:oops: Bovendien hebben de kinderen wel een eenpersoonsdekbed, dus je ziet er toch aardig wat van.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Niet kunnen vinden, was er inderdaad naar op zoek, want soms staat het daar dan ook al op.

9. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.938
    5.970
    113
    Vrouw
    Ja, alleen zijn ze bij mij allemaal zo vaak gewassen dat de tekst van sommige onleesbaar is. Misschien kun je zo’n naadje kleuren?

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Die labels zijn soms echt zo klein en na een wasbeurt of 2 helemaal verschrompeld en onleesbaar of er gewoon al afgevallen :( Ik kijk zoek soms nog wel eens omdat het label altijd aan het voeteneind gaat, bij mij toch is misschien een lichte vorm van ocd haha, en vind ze meestal niet of heel moeilijk.
    Als je dan toch al een half uur (bij wijze van spreken) gaat staan draaien en keren met dat ding om het label te vinden dan weet je ondertussen ook wel of het 160 of 180 is denk ik dan.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou denk ik met een watervaste stift een kruisje in elk hoeslaken zetten daar op het randje dat onder het matras zit, 1 bijv rood en ander zwart. En anders verschillende kleuren kruisjes naaien. Deden wij vroeger in onze sokken om ze uit elkaar te houden. Elk kind eigen kleur.:roflmao:

Elisje vindt dit leuk.
  12. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Ik zou met watervaste stift een kruisje of iets op het label zetten. Normaal zit het label op de naad in 1 van de hoeken, of/en een mini label halverwege een rand, die is helemaal moeilijk te vinden :roflmao:

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dat van de sokken herken ik. En dan mochten de kinderen de juiste sokken uitzoeken. Ik heb hier geen zin in om kruisjes of wat dan ook in sokken te gaan naaien dus oudste heeft gladde sokken en jongste sokken met ribbels. Is heel goed te doen als je 2 kinderen hebt.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Klopt, gaat hier nu ook nog prima hoor, ook (nog) 2 kids, maar wij waren vroeger met 5 meiden waarvan een heel deel witte sneakersokken van de Hema droeg. :rolleyes:

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dan moet je wel wat inderdaad :)

Olifantje1991 vindt dit leuk.
  16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    De sneakersokken gaan hier gewoon willekeurig in de kast (oudste dochter en ik hebben dezelfde maat). :roflmao: Verder hebben er drie mensen zwarte sokken: man in 43-46, ik in 39-42 met gekleurd randje en de jongste in 35-38 met niet knellende boorden. :D De oudste heeft meestal sokken met een patroontje.

Elisje en Olifantje1991 vinden dit leuk.
  17. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier hebben we nu allemaal zwarte sokken. Man en ik met boordje, jongens dus effen of met ribbels. Man heeft overzetboten en ik heb maar maatje 37 dus dat is heel makkelijk op zicht en dan de jongens heel herkenbaar ook. Lagere school was ofwel grijs of zwart maar middelbare school zegt zwarte sokken vandaar nu ook al zwart voor de jongste. Dan moet ik niet ineens overschakelen.
    Ik heb hier nu het voordeel dat ik 3 paar oude sportschoenen van de oudste kan afdragen haha. Je wil ze natuurlijk in nette sportschoenen op school hebben. Maat 37 nog goed draagbaar maar wat afgeleefd staat hier dus in mijn kast en als ik gewoon even snel naar de buurtwinkel moet dan trek ik die schoenen snel aan omdat ik meestal toch gewoon in jogging broek rondloop op vrije dagen. Dan is het dus echt even sokken en schoenen aan want anders moet ik nog van jogging broek naar legging of jeans om mijn laarzen aan te krijgen.

18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    In de sokken van de HEMA staat de maat toch genoemd in de boord?

Die snoeren, ik ga er maar door heen als hij er niet is. Alle lengtes verlengsnoeren wil hij bewaren. Hij zegt: ik ga het volgend jaar niet opnieuw kopen. Ehm, als het nu al jaren daar ligt, waarom zou je het dan volgend jaar ineens wel nodig hebben?

Fruity90 vindt dit leuk.
  19. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.894
    896
    113
    Vrouw
    Klopt, in bepaalde sokken weet ik het inderdaad zeker.

20. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.835
    9.338
    113
    Gelderland
    Wij hebben heel minimalistisch beddengoed. 1 hoeslaken (moet nog even een tweede kopen) en 2 keer beddengoed. Ik was het altijd in de ochtend en leg het er in de avond weer schoon op.
    Voor de kids heb ik 2 hoeslakens en 2 x beddengoed.

Sokken is altijd wel een dingetje ja. De sokken van de action hebben de maten onderop staan. Die heb ik altijd voor de jongens. Ikzelf heb happysocks of sokken met printjes. Vind ik met de was vouwen echt ideaal :D

Deel Deze Pagina