Opruimen & organiseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik had een grote pax kast van 2 meter breed en 50 cm diep. Maar ik vond het zo lomp en de helft gebruikte ik niet qua ruimte. Misschien een 30 cm diep wel.

    Ik heb al paar keer verkoop ronde gehad op mp. Maar ik weet niet kinderkleding, speelgoed, boeken het verkoopt gewoon niet. En ik vind dat ik best schappelijke prijzen vraag max 50 cent tot 1 euro per item, merk of bijvoorbeeld een jas soms ietsjes meer.
    En het schiet gewoon niet op. Nu wil ik eea doen en ben weer snipverkouden. Hopelijk kan ik dinsdag is even weer een opruim ronde houden.
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik heb veel van wat we niet regelmatig gebruiken (bv. kleding van de oudste die ik wil bewaren voor de jongste, maar ook de kerstspullen en het eerste pakje, geboortekaartjes, enz.) in plastic bakken in de Pax-kasten. Echt als opberg dus, niet voor dagelijks gebruik, behalve dan de kasten die we als kledingkasten gebruiken. Kleding, boeken en speelgoed verkoopt inderdaad amper, daarom breng ik dat weg naar de kleding- en speelgoedbank of de kringloop. Als ik het zelf niet gebruik en het verkoopt niet (of de moeite en het resultaat wegen niet tot elkaar op) dan ga ik het niet oneindig lang bewaren. Dan kost het alleen nog maar meer (ruimte, ergernis, moeite om het iedere keer weer op te ruimen, dat soort dingen).
     
  3. GoldenClown

    GoldenClown Niet meer actief

    Gisteren leesstoel en voetenbankje in elkaar gezet op de kamer van dochter. Vandaag nog een boekenkastje en een leeslamp. Lamp stond al een jaar ingepakt voor mijn studeerkamer maar zij heeft er meer aan.
    De doos van de stoel wordt goed gebruikt in ieder geval, was een leuk zondagochtendprojectje:thumup:
    Had ook nog stroken bubbeltjesplastic liggen dus inmiddels heeft het huis ook een deur...
    IMG-20230129-WA0006.jpeg

    Woensdag heb ik dan weer tijd voor mijn nieuwe boekenkasten, en kan ik mijn studeerkamer/bibliotheek verder gaan inrichten en opruimen. Dochter kan ondertussen verder op haar eigen kamer, haar voorzolder en haar hobbykamer. Genoeg te doen nog daar voor haar.
     
    Elisje vindt dit leuk.
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Hier lekker bezig geweest afgelopen dagen!

    Jongste zoon heeft een nieuwe kledingkast gekregen. Hij was maandag onverwachts vrij dus samen door zijn oude kast gegaan. 2 pakketten voor de weggeefhoek kunnen maken.

    Ook wat spullen op Vinted kunnen zetten.:thumup:

    Net de lege batterijen, glas en medicatie over datum verzameld. Dat ga ik straks meteen weg brengen.
    Ook weer wat spullen voor de stort (betaal je bij ons 14,- euro voor) wat ik bij mijn ouders kan verzamelen zodat we het samen weg brengen.
    En ook wat spullen voor de kringloop. :thumup:

    Helemaal blij!
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  5. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    Niet veel nieuws gedaan maar wel onderhouden en wat bijwerken van dingen die ik al gedaan had. Het geeft weer wat meer ruimte en het overzicht wordt ook steeds beter.

    Morgen wil ik even het rommelkastje in de keuken nakijken. Er zitten heel wat dingen in die ik in een doos in de berging wil doen en als ik ze na een tijd niet gebruik kunnen ze weg. Nu denk ik soms wel van ah ja maar dan moet ik het halve kastje leeghalen en daar heb ik meestal geen zin in.
    De kast met potten en pannen wil ik morgen ook uitzoeken en ondertussen ook de scharnier repareren.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  6. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.677
    3.944
    113
    Vrouw
    Alle wol uitgezocht en dus weer een stukje verder met de kast leegruimen. Zeker 3/4 gaat weg. Alles wat over is en ik niets meer mee ga doen of wat niet meer mijn smaak is.. voelt lekker :)
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Lokale breiclub allicht weer blij mee.

    Hier vooral ff met de tuin bezig. T grasveld lijkt wel een mijnenveld.

    Er was eens een klein meisje die gek was op "blaasbloempjes"...Het effect heb je jaaaaren plezier van. Maar eens kijken naar graszoden of toch maar gewoon weer een jaartje bijzaaien.
     
  8. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.477
    5.135
    113
    Vrouw
    @aicirtap; kunnen niet van de grote zij kamer haar speelkamer maken, van de kleinste haar slaapkamer (speelgoed hoeft er dan toch niet te staan) en de middelste je bureau neerzetten en je eigen bed? Alleen de was is dan nog een dingetje. Dat heb ik hier ook. Soms staat er in de winter toch een rek in de woonkamer. Die is ook zo’n 20m2
     
  9. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.677
    3.944
    113
    Vrouw
    Ja heb het op de weggeefhoek gezet :)
     
  10. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.824
    2.675
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier weer door wat spullen heen gegaan. Een hoop boeken voor richting kringloop en wat glaswerk. Van de week heeft man al een ritje stort gedaan. Dat moet nog een keer binnenkort met het oude kippenhok. Dus ik heb nog tijd e.e.a. te verzamelen. Er staat daar nl. ook een conatiner vd kringloop, ideaal!
     
    Luna86 en Fruity90 vinden dit leuk.
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ja maar dan heb ik nog een hele berg spullen die ergens heen moet. En ik wil geen was meer in de woonkamer.
     
  12. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    Potten en pannen zijn er niet meer van gekomen. Wel alle kastjes die ophangen in de keuken uitgezocht en het voorraadkastje is ook weer netjes. Amper nog een blik te bekennen. Ja kokosmelk, tomatenblokjes en bonen in tomatensaus maar dat is het nu wel qua blikken.

    In de slaapkamers wordt het ook overzichtelijker. In onze kamer staat nog een bureau dat we niet meer gebruiken. Nichtje wil het wel hebben en komt het deze week ophalen. Dat geeft dan weer plaats voor een betere inrichting.
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Lekker bezig weer allemaal!

    Ik heb in de auto drie zakken met te kleine kleding van de jongste voor de kledingbank liggen. Nu alleen nog weg brengen. :rolleyes:
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Alles in de droger. :p (Ben ik geen voorstander van, niet vanwege de energiekosten en niet vanwege de kleding zelf, maar genoeg mensen die het doen…)
     
  15. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Iedereen weer lekker bezig!

    Ik krijg steeds meer handelingen in mijn dagelijkse systeem en daardoor is het een stuk opgeruimder in mijn hoofd en huis. Dagelijks doe ik een opruimronde en elke week strijk ik de was weg.. (dat laatste kon ik zo weken laten liggen) de meeste kleding van mezelf en jongens vouw ik altijd meteen weg vanuit de droger of verwarming.

    Komende week hebben de jongens vakantie en wil ik graag de knutsel en spelletjes kast opruimen. Eigenlijk doen ze daar nog maar heel weinig mee maar wil wel wat aan blijven bieden.
    Vorige week hebben we alle kinderboeken uitgezocht en er mochten er 14 weg. Ze staan nu op mp maar gaan anders mee naar de kleedjesmarkt met Koningsdag. Ook Vinted is weer aangevuld en heb alweer lekker verkocht. :D
     
    Fruity90 en Elisje vinden dit leuk.
  16. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    Ik begin ook meer routine te krijgen in sommige dingen. Vooral het opgeruimd houden in de keuken (wat al goed opgeruimd is).
    Net weer wat meer in het 'vroegere' rommelkastje kunnen zetten. Onder andere mijn cast iron casserole, die stond op de koelkast. Ook nog een braadslede en daarin pasten nog wat kleine dingetjes.
    Jammer genoeg staan er nog 'lelijke' dingen op de andere koelkast die wil ik ook nog ergens wegwerken. Waarschijnlijk in het halletje maar voorlopig kom ik daar nog amper in omdat ik het bureau in de slaapkamer heb leeggehaald en alles daar maar heb neergezet.

    Hopelijk komt nichtje het bureau snel halen (ergens deze week maar liever gisteren dan morgen). Dan kan de kast in elkaar en het schap voor de slaapkamer en dan kunnen we daar weer verder.

    Pannenkast moet nog steeds gedaan worden dus daar zo meteen maar eens aan beginnen. En ik bedacht me dat er in de hoek van de voorraadkast nog plaats is om wat meer spullen te zetten die ik minder vaak gebruik.
     
  17. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.047
    1.745
    113
    Hier ook weer even wezen struinen in de kasten, 2 tassen vol met spullen voor de kringloop. 1 vuilniszak met overige rommel en 2 zakken kleding. 1 oude vloerkleed ook weg gedaan, ruimt weer lekker op :)
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  18. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.477
    5.135
    113
    Vrouw
    Zijn jullie van het ophangen of opvouwen van kleding in een kast? En als je vouwt dan op een plank of liever een lade/mand?
     
  19. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.677
    3.944
    113
    Vrouw
    Beide: jasjes, blousjes en lange broeken hang ik op.
    T-shirt en truien liggen opgevouwen op een plank, net als de sportspullen en pyama's.
     
  20. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.477
    5.135
    113
    Vrouw
    Ja dat hebben we nu ook zo. Maar ik blijf het zo rommelig vinden. Vooral de kasten van de meiden
     

Deel Deze Pagina