Opruimen & organiseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ja alle treinspul is eindelijk opgeruimd of weg. Ik ben zo ongeveer klaar met alle speelgoed. De RC auto's passen nu ook onder de bedden. Het enige waar ik geen oplossing voor heb voorlopig is de play d'oh. Die staat nog steeds onder de keukentafel. In princiepe stoort het niet, het staat tegen de muur. Het is alleen maar het idee dat het wel fijn zou zijn als die ook een permanent plaatsje ergens anders kreeg.

De lego op het kastje en op de tafel vind ik wel leuk maar er moet nog het een en ander in de bak. Niet alles zal passen maar de zomer zit eraan te komen en mijn man heeft de jongens beloofd dat we dan een nieuwe hamster halen. Die kooi moet dus op het kastje komen te staan. Vorig hamsters stonden daar ook.

En wat niet in de bak past kan ook niet naar de tafel verhuizen want daar wil ik een broodtrommel gaan neerzetten. Nu is het de bedoeling dat het brood in het keukenkastje gaat maar in werkelijkheid ligt het meer op het aanrecht dan in het kastje. En elke keer ik groenten of vlees wil gaan snijden moet het het brood verleggen.

Kruidenrekje is opgenknapt maar nog niet opgehangen. Bedacht me dat het handiger is om daar mee te wachten tot de muur opnieuw is geschilderd. En het is nu ook niet dat het een dringend iets is dat er vandaag moet komen.

2. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Jaaaa, eindelijk ook eens aan de slag gegaan. En dik tevreden met mijn kelderkast.

20230514_170625.jpg

20230514_125344.jpg

Spoetnik, Luna86 en NiekeKris vinden dit leuk.
  3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.902
    9.423
    113
    Gelderland
    heidiane vindt dit leuk.
  4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.902
    9.423
    113
    Gelderland
    Ik krijg weer zin om te ontspullen!

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.902
    9.423
    113
    Gelderland
    Hebben jullie toevallig nog goede plantentips voor buiten?

Wij hebben de voortuin bijna helemaal klaar op 1 bak na. Nu ijsheiligen is geweest wil ik eigenlijk planten in de bak.
    . Bekijk bijlage 750462

Wie heeft een leuk idee? Bij voorkeur 1 soort, mag groenblijvend zijn maar ik vind het wel leuk als er mooie bloemen of pluimen in komen. Ik dacht aan pampasgras maar dat kan zo ontzettend groot worden zie ik in veel tuinen?

Zonnestralen vindt dit leuk.
  6. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    De oh zo makkelijke hortensia? :p de Annabelle vind ik altijd net wat sjieker ogen.

Luna86 vindt dit leuk.
  7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
  8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Afgelopen weekend de laatste winterkleding opgeborgen en nog wat verstelwerk gedaan. Bedden verschoond en gelijk maar het schap met beddengoed weer netjes gelegd. Ik ben zo van prop het er maar in meestal.
    Wij hebben niet echt een tuin maar een stukje geasfalteerd binnen onze schutting. Dit helemaal schoongeveegd en gekrabt. Vorig jaar enkel licht opgeveegd en eens met de tuinslang over dus ik had nu veel krabwerk om alle bladeren weer los te krijgen. Nu zit ik nog met redelijk wat mosaanslag. Zo maar even kijken om die verdelger te maken, lijkt me het goedkoopste uit te komen.

En aan de kleine berging begonnen. Paar dingen die al in de kliko zitten. Nu wachten op meer plaats. De zanbak van de kinderen staat er ook nog in maar daar zijn ze nu te oud voor. Ik dacht van ik zet het buiten neer met een briefje neem maar mee ofzo... Ik kan daar echt niet mee op de bus om bij een tweedehandswinkel in te leveren haha

9. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.883
    468
    83
    Dat dacht ik ook gelijk. Hortensia Annabelle :)

Luna86 vindt dit leuk.
  10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.902
    9.423
    113
    Gelderland
    Ik heb nog 22 covid testen in huis, iemand een idee wat ik daarmee kan doen?

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.902
    9.423
    113
    Gelderland
    Dat gaat hem worden! Vind ik idd heel mooi en we hebben veel siergrassen dus staat vast heel mooi.

miepje77 vindt dit leuk.
  12. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    Ritueel verbranden ;)

Luna86 vindt dit leuk.
  13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.660
    8.404
    113
    Vrouw
    Aan de kinderen geven als experiment om te kijken of het op andere dingen wil reageren :p

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.902
    9.423
    113
    Gelderland
    Whahahha geweldig! als ik ze weg gooi moet ik ze toch scheiden tussen rest en papier.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.459
    10.383
    113
    We hebben onze zoon verplaats van kamer. In de zomer stijgt de temperatuur zo hard aan die kant.

Gelijk alles in de handen gehad en spullen met zoon uitgezocht. (Was hij zo blij mee:roflmao:)
    Maar alles wat weg kon hebben we verkocht met koningsdags. Alles wat over was naar de kringloop. (Zoon was blij met de opbrengst:D) ook met zijn kamer.

Onze werkkamer/ spellenkamer is heel netjes. Extra kasten gekocht en 2 helemaal af.

Kamer voor kamer gaan we verder.

Luna86 en Saartje33 vinden dit leuk.
  16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.902
    9.423
    113
    Gelderland
    @owly dat klinkt lekker zeg! Een frisse kamer is sowieso altijd weer fijn om in de slapen. Nog veel kamers te gaan?

Ik heb de kampeerartikelen uitgezocht en er zijn wel wat dingen die weg mogen. Ik wacht nog even af of ik ze deze zomervakantie wil of ga gebruiken, zo niet dan gaat het weg.

Verder gaan wij volgende maand eindelijk beginnen met onze nieuwe slaapkamer. Er komt een dakkapel, nieuwe isolatie, misschien een extra dakraam, kasten op maat onder het schuine dak en een nieuwe vloer. Als dat klaar is kan ik onze kleding uitzoeken. We hebben onze kleding nu in 9 verschillende kastjes (waardeloos!) en dan zit er ook nog wat in curvers en opbergtassen en een kledingrek. Echt een mega zooi zo.. en ben er ook helemaal klaar mee.
    Ik hoop dat wat ik wil met de kasten ook lukt, ik heb een Ikea systeem gezien waarbij je met wat kleine aanpassingen kasten onder een schuin dak kan zetten.
    Daarna kunnen dan alle kastjes weg en een paar ga ik opknappen of hergebruiken.

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.459
    10.383
    113
    Dan hebben jullie ook nog aardig wat te doen. Wij hebben alles wel 6 keer in de handen gehad. We hebben geen zolder dus het was tig keer tetris spelen.

Zoon heeft ook een mooie kleur gekozen voor de muur dus dat is ook gelijk fris.

We moeten nog door naar onze slaapkamer, kast onder de trap, keukenkasten.
    Kastjes in de woonkamer, schuur.

Dus voorlopig niet te vervelen.

Tuin laatst gedaan dus we zijn goed op weg.

Wel fijn dat je extra ruimte gaat krijgen. Kost tijd en veel rotzooi maar zo fijn wanneer wat af is.

Laatst de dekbedden in een hoes gedaan waar je de lucht uit kan halen. Ideaal!

18. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.491
    2.602
    113
    Vrouw
    Friesland
    Kledingkasten uitgezocht en ook veel gekregen kleding uitgezocht. Alles gewassen en wat niet meer past is 4 bigshoppers vol die ik morgen weg breng. Ook weer 3 zakken vol met lege flesjes en blikjes. Verder ligt achterin de tuin ook nog een grote bult grof vuil, maar dat word pas 12 juni opgehaald. Maar goed, het ruimt op. :D

Luna86 vindt dit leuk.
  19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.902
    9.423
    113
    Gelderland
    Jullie hebben ook nog genoeg te doen zeg! Het zijn ook van die dingen waar je echt even zin en tijd in/voor moet hebben.
    Succes!

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.459
    10.383
    113
    We hebben ook niet dat het meteen moet. De 2 kamers wisselen moesten we wel flink doorzetten. Man werkt ook thuis.

De rest mag met een tandje minder gelukkig :D

Deel Deze Pagina