Hoi hoi, Even een luchtige topic Zijn er producten/ kruiden/ oefeningen, handelingen (behalve dan gemeenschap natuurlijk) of andere dingen waardoor je uiteindelijk zwanger werd? Ik heb zelf helaas geen bijdrage.
Toen ik zwanger wilde raken van mijn 2e heb ik granaatappelsap geprobeerd 2 rondes na inseminatie, maar helaas hielp het niet. De keer dat mn cryo bleef plakken, deed ik dikke huissokken aan, ook in bed want ik had steen koude poten, en ik bleek dus zwanger.. t was dus achteraf een zwangerschaps kwaal, dus of t door de sokken kwam geen idee
Wat hier hielp, na twee jaar proberen, was een paniekpauze inlassen ipv aan IUI te beginnen en een spiraal te nemen.
Ik had na een jaar proberen (of toch zeker een halfjaar, het eerste halfjaar was wat halfslachtig proberen) schoon genoeg van. Wij hebben een dochter, ik ben 38 en mijn man 51 en ik was het spuugzat. Dan maar niet meer. Dus alle babyspullen uitgezocht en alles te koop gezet. Weinig verkocht maar de volgende maand was ik zwanger Dus nu alle advertenties maar weer verwijdert ha ha ha. Mijn vriendin zei dat ook, toen ze alles weg had gedaan kwam er toch nog een verrassing
Tja of het heeft geholpen weet ik niet maar alle 4 de zwangerschappen heb ik het volgende gedaan; - granaatappelsap drinken - met sokken slapen - geen sex meer na de eisprong - niet warmer douchen/ in bad dan 39 graden ongeveer
Geen idee of het heeft geholpen kan natuurlijk allemaal toeval zijn. Wat voor velen waarschijnlijk niet van toepassing zal zijn gelukkig is in september een laparascopie+hsg en hormoonspuiten (OI traject). Daarnaast: -Verdiept in koude baarmoeder en daarop aangepast. Ik kon vanwege corona nog niet bij de acupuncturist terecht dus ik heb me verdiept in koude baarmoeder. Ik heb denk ik ongeveer 3 maanden niks kouds meer gegeten of gedronken, dik gekleed, sokken aan. Ik dacht eerst dat het niks deed want mijn buik voelde altijd koud. Heel toevallig appte ik iemand in december dat het me ineens opviel dat mijn buik warm was en die maand een positieve test. Nogmaals geen idee of het heeft geholpen, maar het heeft dus even geduurd voor ik een warme buik had maar in die maand was het dus wel raak. Voor mijn gevoel heeft het wel een bijdrage eraan geleverd en ik zou het denk ik bij een volgende kinderwens toch weer doen voor de zekerheid.
Ik had enorme stress op mijn werk. Ik gaf mijn ontslag, voelde de stress bijna letterlijk van mijn schouders afglijden en 2 weken later werd ik zwanger. Stress was dus bij ons de dooddoener.
De eerst ronde was niet raak. Dus ik ging eens zoeken wat er op alternatief gebied was. Ik heb toen het volgende geslikt: - selenium (eicproductie) - omega 3 (verbeterd de eicel kwaliteit) - tarwekiemolie (innesteling) En mijn man: - selenium (beweging en structuur staart zaadcel) - zink (vorming zaadcellen) - vitamine D (bewegelijkheid en snelheid zaadcellen) Na maand slikken waren we in ronde 2 meteen zwanger. Zegt niks. Maar als je je inleest erin geloof ik er wel in.
Na 1,5 jaar proberen was ik er echt klaar mee. Had alles geprobeerd voor m'n gevoel... had telkens een korte lf, zware pms klachten en sterk het gevoel dat het aan m'n hormonen/laag progesteron lag. Na een speurtocht kwam ik uit bij monnikspeper. Ben dat gaan gebruiken en die ronde was ik zwanger. Geen idee, misschien was het pure toeval, maar voor m'n gevoel heeft het gewerkt.
Hier na m'n mk werd ik maar niet zwanger. Uiteindelijk bij fertiliteit terecht gekomen omdat k dacht dit komt nooit goed en mankeer vast vanalles. Kwam natuurlijk niks uit, ben alleen wat te zwaar. Arts die zei je hoeft niet te sporten al ga je elke week 3x een uur lopen nou dit gedaan en zwanger. Precies op de dag dat ik de keer ervoor zwanger was maar dan een jaar later. Achteraf denk ik dat lopen en goed voor je lijf is maar ook voor je geest want ga maar piekeren enz als je loopt. Dat lukt niet. Bij zoon 2 was k niet begonnen aan de pil na m'n stopweek en zwanger. PS. Van lopen alleen word je niet zwanger
Een best wel lang en intensief icsi traject heeft geholpen , zonder was het niet gelukt. Ik geloof niet in al die kruiden, therapie etc, daar is al zoveel onderzoek naar gedaan en als het echt zo helpen dan raden ze het in het ziekenhuis ook wel aan vertelde een van de artsen in het ziekenhuis. Maar ach, als het houvast geeft!
“Er niet zo mee bezig zijn” dat goedbedoelde advies van iedereen, waar ik echt een hekel aan heb! Maar voor mij bleek het de truc. 1,5 jaar lang bezig, in een IUI traject. Ik vroeg me altijd af hoe je er niet-niet mee bezig kon zijn. Alles geprobeerd qua vitaminen, voeding, rust en beweging, maar geen succes. Tot die ene maand waarop ik flink gefeest heb (wat ja, het lukt toch nooit ) en bijna vergat te spuiten... Bingo! Ik baal gewoon van dit antwoord, want je kunt er niks mee. Ik ben nu ook weer langer bezig en kan moeilijk mijn gedachten afleiden. Hoe dan ook: veel succes gewenst en hopelijk is het bij jou gewoon een eenvoudig trucje zoals sommige dames hierboven aangeven!
Hi, De eerste ronde na het verwijderen van mijn spiraal en een korte cyclus was ik gelijk zwanger. Helaas werd dit een vroege miskraam met 4.6 weken. Ik had die ronde wel getemperatuurd en ovulatietesten gebruikt omdat ik, na het verwijderen van mijn spiraal, een cyclus van 21 dagen had. Ik heb de ronde erna het tempen en de ovulatietesten losgelaten. Ik ben mij toen gaan verdiepen in wat te eten in welke fase van de cyclus, en welke vitamine en mineralen ik nodig had. Dat zag er ongeveer zo uit; Veel ijzerrijke voeding, gecombineerd met vitamine C, als je ongesteld bent en heel veel eiwitten. Veel vitamine E, D en eiwitten om het eitje goed te laten ontwikkelen voor de eisprong. Tijdens de eisprong; veel B- vitamine, om zowel een goede eisprong en innesteling te laten plaatsvinden. Zink, helpt de productie van progesteron. En vitamine C ook voor de productie van Progesteron. En voor, tijdens en na de innesteling vooral, wat boven al een aantal keer benoemd is, warmte. Naast warme gerechten, zoals soep, stoofpotten en ovengerechten ook je lichaam warm houden met inderdaad sokken en je warm kleden. Ik werd die ronde, met 'het eten volgens je cyclus' meteen na mijn miskraam, weer zwanger en blijvend zwanger!
Ik heb acupunctuur en fertilieitsmassage laten toepassen en met pcos op een natuurlijke manier zwanger geraakt.
Hier zoveel dingen geprobeerd, niks hielp. Al die dingen losgelaten en gewoon gaan doen wat goed voelde. Geen gekke fratsen maar gewoon doen wat goed voelde voor mij. Dat hielp niet direct maar gaf mij zoveel meer rust in de wachtweken! Mijn vriend is onvruchtbaar dus we moeten het echt hebben dan de pogingen met donor. Daardoor kwam er veel druk te liggen op iedere (letterlijk) kostbare poging. Relaxte wachtweken waren echt heel fijn. Geen teststress: ik testte pas wanneer het echt moest. Heerlijk.
Hier ook monnikspeper in combinatie met Progesterall creme. Voor die ronde dat het raak was in 5 rondes 3(v)mk's gehad. Daarom mijn heil in deze middelen gezocht.
Humor hielp ons. Tuurlijk word je er niet zwanger door maar t maakte die verplichte nummertjes luchtiger en elke keer de kijkdoos ten toon sprijden bij de gyn ook. Lachen heeft ons geholpen. De gyn kon t ook waarderen. Dat ik zei: ik heb mij deze week vaker voor jou ontkleedt dan voor mijn man Bij de oudste ging t overigens soepeler en was ik vlot zwanger zonder hulp, ik lag wel na de daad met kussen onder de kont tot hilariteit van mijn man (helaas na de bevalling was mijn cyclus niet helemal top)