Opruimen, uitmesten...waar ga ik met de zooi naartoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door luca75, 13 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.317
    113
    Gelderland
    Zulke topics werken altijd heel motiverend voor mijn eigen zooi. :p

Ik zet de bruikbare spullen op de weggeefhoek. Ik geef mijn adres en leg het voor de deur neer. Zo hoef ik er niet voor thuis te blijven. Ook goede spullen waar ik op Mp best nog wat voor kan krijgen gaan tegenwoordig op de weggeefhoek.
    Soms probeer ik iets op de verkoop hoek te zetten maar daar is zo weinig animo voor dat ik er alsnog te lang mee blijf zitten.

De rest van de zooi gaat hier in de kliko. Deze legen ze 2 keer per maand dus ik wacht af of er ruimte voor is of ruim pas op als ik weet dat hij aan de weg gaat.

Meteen een vraagje voor jullie;
    Wat doe je met gekregen spullen die niet bruikbaar voor je zijn, of die je eigenlijk niet zo mooi vind? Of waarvan de persoon inmiddels is overleden.
    Dit vind ik altijd zo’n dingetje.

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Dat doen er wel meer tegenwoordig. Met het gevolg dat ik goede spullen niet meer verkocht krijg op mp, want elders is het gratis :(

Die doe ik gewoon na een tijdje weg. Of verkopen, of weggeven, of weggooien. Ik verbind geen herinneringen aan voorwerpen, dus voor mij is de emotionele waarde laag.

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Per ruimte direct naar de miliue straat / kringloop wat nog herbruikt kan worden. Zeker niet verplaatsen of fotos gaan maken voor evt. verkoop op marktplaats of vraag en aanbod pagina's want dan kom je nooit van de zooi af.
    Of alles wat nog goed is verzamelen in de schuur en je gelijk inschrijven voor een rommelmarkt, wat daarna niet verkocht is kan alsnog naar de milieu straat.

Ysabella vindt dit leuk.
  4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.317
    113
    Gelderland
    Dat bovenste klopt idd. Maar helaas heb ik het zo vaak geprobeerd met bijv nog nieuwe kleding. Zelf voor een euro krijg ik het niet meer verkocht. Dan maar op de weggeefhoek ermee.

Ik verbind ook geen herinneringen aan spullen maar het voelt zo fout om ze weg te doen. Wat als ooit iemand er naar vraagt :confused:

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Kleding, boeken, speelgoed, oude apparaten of meubels die toch zowat niets opbrengen gaan gewoon naar de kringloop.
    De rest naar de milieustraat en wat nog wel echt iets waard is zet ik op MP.

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik verkoop bijna niets meer, alleen spullen/kleding waar ik heel zeker van weet dat ik er minimaal 10 euro voor krijg. Anders vind ik het de moeite niet.
    Alles wat nog goed is, gaat dan naar de kringloop.
    Alles wat stuk is, gaat direct naar de stort of in de kliko.

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik ben daar zo makkelijk in, alles wat ik niet meer wil hebben gaat gewoon weg, het liefste doe ik alles naar de stort of de kringloop. Ik krijg er altijd de kriebels van, dat gezeur met weggeef hoeken of marktplaats, mensen die persee willen afdingen of niet komen opdagen.:oops:

Uilenmama vindt dit leuk.
  8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    De kringloop en de milieustraat zitten bij ons vlakbij elkaar. Bij de kringloop zit ook een leer/werk project voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zelfs kapotte spullen nemen ze nog aan, want dat kunnen ze mooi reparen. Eerst met de kofferbak vol naar de kringloop dus en die paar dingen die over zijn naar de milieustraat.

9. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Een tafel op de oprit zetten en alles wat nog goed is er op zetten en een plakkaat met gratis mee te nemen.
    Wel aangeven dat je de tafel wilt houden anders nemen ze die ook mee.

Advertentie zetten op je fb pagina, weggeefhoek en dat soort pagina's dat je op de oprit dit hebt staan met Evt een adres erbij.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Meeste dingen die ik doe zijn hier al gezegd. Waar ik nog wel op let bij een kringloop is of de opbrengst voor het goede doel is of niet. Dat vind ik erg belangrijk.

11. Treez

Treez Niet meer actief

Ik zet het vaak aan de kant van de weg met een bordje gratis. Meestal binnen no time weg en ik hoef er niet voor thuis te blijven.

12. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Weggeefwinkel? Die zijn in elk geval minder kritisch dan de kringloop. Bij ons accepteert de kringloop niet alles maar bij de milieustraat kun je het wel meteen weggooien dan.

13. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Grote spullen wil ik nog wel verkopen mar het meeste geef ik weg: vrienden, Facebook, Kringloop of een goed doel.

Maar ik ben vreselijk opruimerig dus het gaat altijd in etappes.

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, zo ook bij ons. En ik zet veel op Marktplaats tegen een zacht prijsje of gratis op te halen. Meer vanuit het principe dat ik niet zoveel weg wil gooien.

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.156
    113
    Home
    De kringloop
    kleding en babyspeelgoed breng ik naar een winkeltje hier waar jonge moeders gratis kunnen winkelen

16. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Hier werkt het goed om het op de plaatselijke weggeefhoek te zetten. Ik zet er ook bij dat ze alleen reageren wanneer ze het die avond tussen dan en dan ophalen. Vaak komen er dan meerdere mensen voor meerdere dingen en ben ik er snel van af. Ervaring is dat ze 9 van de 10 keer gewoon netjes komen.

17. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ook hier druk bezig.

Deel van de spullen in dozen op zolder.
    Bruikbaar spul op marktplaats of weggeefhoek.
    Deel in de container.

Grote spullen gooi ik op de tandemasser, eens in de zoveel tijd naar de stort (bezig met verbouwing dus voldoende bouwafval).

Ik ga straks onze slaapkamer aanpakken. Wat zal daar nog een zooi uit komen! Alvast kleding inpakken (zomerspul) voor de verhuizing. Deel naar de leger des heils bakken, zoveel mogelijk eigenlijk haha betekent minder verhuizen.

18. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Ik breng het naar de kringloop of ik bewaar het voor de voortuin rommel markt.
    Volgende weekend weer. Is het niet verkocht, dan gaat het naar de kringloop.

19. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik sorteer de spullen. Wat kapot is gaat de bak in. Wat gebruikt kan worden nog gaat op/naar facebook, marktplaats, leger des heils of kringloop.

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Exact dit.

Kapot is hier trouwens weg. Niet naar de kringloop ofzo.

Deel Deze Pagina