Opruimen/weggooien/ordenen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sokkie87, 2 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Oh leuk! Bedankt voor de tips! :thumup:

2. FatihaSakura

FatihaSakura Actief lid

28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Oee ga ik ook eens opzoeken op Youtube, thanks!

3. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Heb hier een tas vol voor de kringloop staan, slowcooker gaat ook de deur uit gebruiken hem niet en staat dus in de weg, van de week even een kast opruimen en dan komt er vast nog wel meer uit wat naar de kringloop kan!

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ja ging even kijken naar most organised woman, ik kreeg er moordneigingen van. Maar ondertussen hier ook weer aan de gang. Mijn grootste probleem is als ik iets vind dat ergens anders thuishoort ik dan gelijk ook die plek 'even' aanpak. Met als gevolg dat de plaats waar ik begonnen ben nog steeds een puinhoop is.

Ik zal het er maar moeten bijnemen, ben ondertussen wel van flink wat spullen af.

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.610
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik heb vrijdag een shopper gebracht naar de kledingbank. Nu weet ik waar ze zitten en heb ik een tas klaar staan om goede dingen die hier niet nodig zijn in te gooien en daarheen te brengen.

Ik moet binnenkort maar eens het kleine kinderspeelgoed uitzoeken. Vormensloven ed zijn niet meer zo interessant. Ik twijfel nog een beetje of ik een basis setje bewaar voor het geval dat. Of dat ik al die dingen in een zak ga doen en aflever bij de speelgoedbank. Nu ik alle cadeaus uit de kasten trek om in te pakken voor alle komende feestdagen en verjaardagen moet ik ook weer ruimte gaan maken om deze op te gaan bergen.

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Hier staat weer een grote doos klaar voor de kringloop en twee volle zakken voor de textielbak. Ik heb mensen blij gemaakt via de weggeefhoek en marktplaats ook weer aangevuld. @Zonnestralen ik ga deze week toevallig ookeen speelgoedopruimronde houden (met de kinderen), met het oog op de naderende feestdagen :o:

Zonnestralen vindt dit leuk.
  7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Qua opruimen: ik doe sowieso 5x per dag 5 dingen extra opruimen. Dan gaat het hard ;)

Speelgoed te veel, dus dat wordt afgewisseld met dozen via zolder.

Van nieuwe meuk bonnetjes bewaren en soms idd ook terugbrengen....

Voldoende kastruimte en regelmatig de kastjes bijwerken (ik neem me voor als ik klaar ben om iedere week 1 kastje te doen, dat betekent dat ze iedere 3mnd allemaal gaan).

Dingen die je langer dan een jaar niet gebruikt kunnen weg: hier muv babyspullen en skispullen. Alhoewel ik nu al 5j niet heb kunnen skiën . Ik hou mijn skischoenen en skis, maar ik heb mijn snowboard verkocht, en ik ga ook de helft van mijn ski-outfits wegdoen. Er is zoveel gebeurd met mijn lijf dat ik maatje 38 toch niet meer ga halen...

En ik heb 1 doos met dingen "eigenlijk moet het weg maar ik kan het niet". Als de doos vol is en er moet iets bij, dan moet er dus iets anders weg.

Gratis weggeven op Facebook Vind ik dan prima

8. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ooh ik moet ook weer beginnen....
    Speelgoed en meubels op mp/fb zetten. Zie alleen op tegen het werk (goede foto's en teksten maken) en het weinige resultaat (vorige keer na 7 maanden aantal goede spullen weggegooid, in Coronatijd was de kringloop dicht en zelfs gratis waren de Hape puzzels niet in trek).

De zolder is één grote bende, hier geen schotten om alles achter te bergen. Maar als het goed is kan ik dit weekend even een uur of 2 ordenen, dat alles gesorteerd bij elkaar staat.

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.610
    8.359
    113
    Vrouw
    Hebben jullie geen voedselbank in de buurt? Ik weet niet of het overal hetzelfde is maar hier hebben ze een container voor kleding, speelgoed en huisraad staan. Dat lijkt mij ook niet zo snel sluiten als de kringloop.

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ja maar geen container voor speelgoed of huisraad. Alleen containers voor kleding.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  11. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Hier waren een paar planken krom getrokken in onze oude enorm grote kledingkast. Staat in de hal van het souterrain volgestouwd met speelgoed. Aan een kant was alles naar beneden gelazerd...
    Gisteren nieuwe planken gehaald, zelfs 1 extra paste precies. Heb nu 4 planken met 6 samla bakken, 1 plank met wat andere bakken en onderin pasten net 3 plastic bakken die ik nog had. Aan deze kant feestspullen, knutselspullen , wetenschappelijk speelgoed nog van de oudste, AH mini's etc en een bewaarbak voor knutselwerkjes.
    De andere kant staat vol met spelletjes en puzzels en bovenin de cadeautjesvoorraad.
    Onderin 4 laden, moet ik ook maar eens doorheen.
    Probleem is het leeftijdsverschil van 9 jaar, deze dingen gaan gezien zijn interesses allemaal nog wel gebruikt worden op termijn.

Minimaliseren gaat hier in huis niet lukken hoor, dat past niet bij ons , nou ja, bij mij vooral niet, bij mijn man wel maar die heeft niets over de speel- en bibliotheekverdieping te zeggen ;)

En verder wacht ik heel dringend op rommelmarkten, de hele zolder staat vol!

Deel Deze Pagina