Contactbloedingen, uitstrijkje, spannend, ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey lieve dames,

ik wil even mijn zorgen met jullie delen.
    Ik heb nu een paar keer een contactbloeding(kje) gehad. Elke keer dacht ik, mwah vast een adertje gesprongen maar gister was het weer zo ver en nu meer dan voorgaande keren.
    Het is niet elke keer zo, en ik heb verder geen klachten.
    Ik heb vanmorgen meteen de huisarts gebeld en kan woensdag een uitstrijkje laten maken.

Over het algemeen ben ik vrij relaxed maar ik vind het nu toch wel een beetje spannend. Ook omdat de assistente aangaf dat het niet verstandig was te wachten tot het bevolkingsonderzoek (ben bijna 30) en dat een van de eerste vragen van dat onderzoek is of je contactbloedingen hebt.

Mijn vragen:
    Wie heeft er ervaring met contactbloedingen?
    Hoe lang duurt het voor de uitslag van een uitstrijkje er is?
    Doet een uitstrijkje maken zeer?

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hoi !
    Ja hier ook last van. Vooral gehad, maar nog wel eens.
    Hier ook uitstrijkje laten maken ( waarna ik dus ook bloedverlies had houdt daar rekening mee ) Uitstrijkje was in 1e instantie licht afwijkend na herhaling wel goed.
    Is ondertussen een paar jaar geleden.
    Ik bloed nog steeds snel, maar volgens mijn gynacoloog waar ik ondertussen ook kom hoeft dat niets te betekenen. Bij onderzoek bij de gynacoloog bloed ik ook altijd eigenlijk.
    Het is even een naar gevoel zo'n uitstrijkje echt pijn niet vond ik
    Hoe lang het duurde voor de uitslag weet ik niet meer maar dat is vast te googelen..

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hai,

Ja hier ook ervaring. Heb begin december een herhaling van het uitstrijkje gehad omdat de eerste pap 2 was. Nu weer helaas pap 2. Ik heb ook contactbloedingen, nooit gehad maar een poos na de bevalling van de derde kreeg ik die bloedingen.
    Toch hoeven contactbloedingen niet iets te maken te hebben met baarmoederh.k. Misschien dat dat een geruststelling is voor je. Die bloedingen kunnen ook bv komen door een bepaalde manier van kantelen van je bekken (volgens mij ha dan) of bv door het slikken van de pil.
    Uitstrijkje maken vind ik niet echt pijnlijk, je voelt even een licht gevoel maar het is ook zo weer voorbij.
    Uitslag van een uitstrijkje duurt meestal 2-3 weken.

Succes woensdag. Hopelijk valt het allemaal mee hoor!

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb last van het uitstrijkje maar dat komt omdat ik een hele gevoelige baarmoeder heb en ik het door de huisarts liet doen wat eigenlijk niet verstandig was achter af
    ik heb niet zo lang hoeven te wachten binnen 2 weken had ik mijn uitslag al
    succes

5. mamavanjesper

mamavanjesper Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.135
    0
    36
    Tukkerland
    Ik had er ook last van, een uitstrijkje laten doen.
    daar was niks uitgekomen. Wel vond de dokter dat mijn baarmoedermond erg rood was,en dacht dat het een schimmelinfectie was. Ik had verder geen klachten geen jeuk enz. wel een zalfje gekregen netjes gebruikt 2 weken lang, en weg waren de klachten. Ook adviseerde de dokter om glijmiddel te gebruiken.

6. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hier ook een tijdje vaak bloedingen allerlei onderzoeken gehad waaronder een uitstrijkje, niks aan de hand het bleek te liggen aan de bekleding van de baarmoedermond die wat naar buiten zat en erg gevoelig was. Nu nooit geen last meer van.

7. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook gehad 2 jaar geleden en me er vreeselijk druk om gemaakt.
    Uiteindelijk was het uitstrijkje goed en bleek mijn bmm gewoon erg gevoelig te zijn. De uitslag duurde een week was ook spoed achter gezet.

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Hier ook gehad ze hebben baarmoederslijmvlies weggebrand ...

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    hier jaren geleden echt een bloedbad bij seks :$
    toen idd uitstrijkjes en alles gehad, en doorgestuurd naar de gyn.
    wat bleek; teer weefsel (bmm)
    dit zouden ze aanstippen met stikstof, maar uiteindelijk hebben ze het gebrand met schokjes om littekenweefsel te vormen/weefsel steviger te maken zodat het niet zo gauw en zo erg meer zou bloeden.

ze vertelden mij toen dat het na ongeveer 10 jaar weer terug kon komen en ik opnieuw die ingreep moest ondergaan (stelde echt niks voor, en ik heb een bepaald verleden en nogal moeite met zulke dingen).

nu 9 jaar en een bevalling later ook weer steeds contactbloedingen, uitstrijkje vorige weer opgestuurd en kon 2 weken duren zei de HA.
    nu alleen nog urine inleveren morgen tbv SOA test en als uit beide niks komt word ik gelijk naar de gyn gestuurd.

10. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Ook hier ervaring met contactbloeding. Vorig jaar heb ik een uitstrijk laten maken bij de huisarts omdat ik me er zorgen over maakte. Voor mijn zwangerschap had ik dat nooit en daarna wel steeds dus vond ik het hoogtijd om even langs te gaan. Ik vond het niet prettig toen dat uitstrijkje gemaakt werd. Voelde naar en gevoelig. Ik heb ongeveer na 5 dagen de uitslag gekregen en er was niks aan de hand. Blijkbaar gewoon een gevoelige BBM na de bevalling overgehouden.

11. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Dit heb ik ook gehad. Bij mij hebben ze toen 2 keer wat gevoelige cellen bevroren aan mijn baarmoeder en toen was het over.

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Nou, dat klinkt hoopvol in elk geval.
    Ben er nu wel rustiger onder. Dankjewel hoor!

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Nou net geweest, stelde inderdaad niet veel voor.

Wel wat bloedverlies na het uitstrijkje, hadden jullie dat ook?

14. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook contactbloedingen sinds de zwangerschap. Voor een deel was de mirena de boosdoener, t was heel onrustig daarbinnen. 2 uitstrijkjes gehad en weefsel op kweek, maar gelukkig was alles goed. Bloedingen blijven, dus nu moet ik een echo laten maken.

Eerste uitstrijkje was door de assistente, echt een hel. Ze kon mijn baarmoedermond niet vinden, bijna 24 uur van gebloed. De 2e door de HA, heb die dag misschien 1 drup gezien, maar de mirena was er toen ook uit, dus het was sowieso wat rustiger. Volgens mij is een beetje bloed normaal, ze schrapen wat weefsel weg toch?

Duimen voor een goede uitslag!

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb soms wat bloedverlies van het uitstrijkje, soms ook niet. Bij mijn gyn werd dat standaard elk jaar op controle gedaan (België). Vanaf nu nog om de 2 jaar, maar de reden weet ik niet meer...

Hier 2 weken wachten op de uitslag.

16. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hier ook contact bloedingen gehad. Uitstrijkje gehad en uitslag was pap 3a. Kreeg te horen dat het op het randje van goed- en kwaadaardig zat en het eerst goed moest zijn voordat ik zwanger mocht raken en dit weleens moeilijker kon gaan lukken. Nou 2 weken later bleek ik zwanger te zijn haha

Nu toevallig deze week weer terug voor een uitstrijkje, duimen dat de pap nu minder is of iig niet slechter.

Uitslag duurt een week ofzo

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja, hier zou het ongeveer een week gaan duren ook.
    Ik heb geen spiraal of andere anticonceptie.

Ze kijken ook gelijk of er een bacterie of schimmel zit. (maar heb verder geen klachten).

18. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Toch raar.. ik had Pap3b voor de zwangerschap en dat was volgens de HA geen belemmering om zwanger te worden. Kort daarna bleek ik ook zwanger. Dus na de bevalling naar de gyn voor een uitstrijkje. Toen bleek het Pap 2, maar wel positief op HPV. Vervolgens nog een keer terug voor uitstrijkje en colposcopie. Dit was een CIN I. Sindsdien altijd Pap1.Ik moet nu wel jaarlijks op controle blijven komen, maar het is nu dus al 3x normaal geweest (tussendoor nog een zwangerschap).
    Dus probeer je niet te druk te maken, het komt meestal goed. Ik had overigens nergens last van, het kwam toevallig aan het licht bij mijn eerste deelname aan het bevolkingsonderzoek.

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Dankje.

20. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Ja! Hier ook altijd gehad ( totdat ze dus die gevoelige cellen hebben bevroren)

Deel Deze Pagina