Er bestaan ook kledingbanken die bij de voedselbank horen. Of waar alleen mensen mogen komen die op een minimum leven, dat zou voor mij persoonlijk dan kan en fijner gevoel geven. Als je echt minder bedeelde wil helpen.
@GossipGirlxoxo wat ik vaak zie op facebook zijn veilingen... En ik vind dat mensen dan voor tweedehands ook nog vaak veel geven bv mayoral,... Vaak nog voor 50% soms zelfs meer... Ze maken een startprijs, en dan mogen mensen dus bieden tot een bepaald moment... Bestaat dat in nederland ook?
Inmiddels ben ik zelf ook weer aan het opruimen geslagen. Ondergoed net uitgezocht (heb echt enorm veel) en nu beddengoed. Nog 3 dekbedovertrekken in de verpakking, dus 3 gebruikte mogen weg.
Ik zou niet zo snel veel op de weggeefhoek zetten. Hier zijn dat zo'n hebberds. Zet je het eerst voor een klein symbolisch bedrag op de lokale verkoophoek (met dezelfde leden), komt er niemand op af. Zet je het dan maar op de weggeefhoek, dan stormen ze er massaal op af. Amehoela, als je het echt wilt hebben, heb je er ook wel een klein bedrag voor over. Die spullen zet ik in de keet van de kringloop die bij het afvalscheidingsstation staat. Kunnen ze zelf uitzoeken of ze het kunnen gebruiken. Hier is de kringloop verbonden aan een sociale werkplek, dus goed doel. Die gun ik het meer dan die graaiers op de weggeefhoek. Ik bewaar vooral veel voor de vrijmarkt (na 2 keer niet doorgaan inmiddels wel heel erg veel dozen op zolder) die bij ons in de straat wordt gehouden. Ik heb nu ook een grabbeldoos erbij waar ik kleine prullaria in stop. Wat ik niet verkoop, scheid ik in gratis weg te geven (op de vrijmarkt zelf), kringloop, goed doel (staat ook altijd een container voor), stort. Ruimt echt lekker op, zo'n jaarlijks moment.
Ik had een goede incentive gehad om te gaan ontspullen... Tenminste.. Goed is anders, we hadden helaas brand gehad op de zolder bij rookkanaal.. gelukkig niet ernstig, maar omdat de zolder bij mij als bergplek gebruikt werd was dat vol en nu goede reden om te ontspullen.. Alles wat kapot/vies iod is weggegooid en de rest van waarde in dozen gedaan en op marktplaats/vinted/facebook groepen gezet. Ik begon met 86 dozen (jaja was een echte hoarder ) waarvan de helft naar de stort ging Nu nog maar 3 dozen over na alles wat verkocht is. Heerlijk die ruimte op de zolder nu! Ben nu ook begonnen met de 1e verdieping nu om daar eens grondig te gaan ruimen. Marktplaats ervaar ik dat ik te vaak de advertenties omhoog moet zetten (opnieuw plaatsen is gratis), omdat er daar veel zakelijke verkopers ook tussen zitten die dagelijks bombarderen met hun spullen. Wel uiteindelijk wat dingen verkocht hoor! Meeste succes had ik met Vinted! Franse markt is heel aantrekkelijk voor mij momenteel, verzend regelmatig daarheen nu. Facebook groepen ben ik selectief in welke groep ik wil en wat ik aanbied met prijs. Eerlijk gezegd verkoop ik hier niet heel veel op. Tips qua opruimen. Ik doe beetje a la Marie Kondo stijl, maar ga wel per kamer ipv per categorie. Kleding wat gelijk WOW effect geeft bewaar ik rest doe ik rigoreus weg. Zelfs geen twijfel gevallen. Eenmaal een twijfel geval blijft een twijfel geval en doe je niet meer aan. Eenzelfde met prullaria en andere producten.