hallo ik heb een paar dagen geleden een topic geopent dat mijn meisje voor t eerst ziek was . ze had een flinke buik griep en deze leek gister eigenlijk zo goed als over ze spuugde soms een klein beetje maar dat kan natuurlijk toch wel . ze ziet ook niet meer zo wit en ze is vrolijk en speelt weer lekker in de box maar t volgend probleem dient zich weer aan nu wil ze helemaal niet meer eten. vanmorgen heeft ze bijna haar fles op van 180-200 cc en om half 11 nog maar 40cc nu wilde ik haar net weer een beetje geven omdat ze zo weinig op had maar zo gauw als ze de fles ziet begint ze kei hard te krijsen . is dit bekent bij jullie (als ze net is ziek geweest)??????
het kan spruw zijn, het kan ook nog van de griep komen, vaak komt het echte honger gevoel pas na een paar dagen weer terug, heeft ze witte puntjes op haar tong of de binnenkant van haar wangetjes? hoe dan ook, ik zou er sowieso de huisarts even voor bellen voor de zekerheid. beterschap voor je meisje!
heeft ze een paar dagen minder gegeten? Of bijna niet? Dan kan het ook zijn dat haar buikje gewoon nog niet zo hersteld is en ook wat minder kan hebben nu nog. Mijn dochter had dat vorig jaar ook en toen snapte ik het ook niet, dat ze maar niet wilde eten. Tot ik het zelf kreeg.. Ik was beter, maar m'n eetlust was helemaal weg, had totaal nog geen zin in eten en dat heeft best nog een dag of 4 geduurd...! Dus mogelijk kan dat het zijn, dat haar eetlust gewoon weer terug moet komen.
nu heb ik ze net nog wat gegeven wel minder dan normaal maar nu loopt t er weer net zo hard onderuit als dat t erin gaat dus denk toch nog steeds buikgriep. heb haar ook geprobeerd ors te geven maar dat vind ze niet lekker aan haar gezicht te zien en gaat dan ook weer huilen . heb net de HA weer gebeld en dan gaan we daar morgenvroeg maar weer naar toe
Er wordt vaak aangeraden om haar dan vaker kleine beetjes aan te bieden. Zo heeft ze vaker de kans om wat binnen te krijgen, en hoeft ze niet van die grote flessen naar binnen te werken. Even van je schema afwijken en vaker kleine beetjes doen denk ik! Hopelijk kan de ha je morgen gerust stellen!
jah heb dat al geprobeerd maar dan huilt ze al dat kleine beetje wel op is . ik geef ze nu 5x 150+5 schepjes inplaats van 180+6 schepjes
150/5 vind ik nog een hele hap hoor, drinkt ze dat helemaal op? Probeer eens 90/3 aan te bieden, kijken hoe dat gaat en dan gewoon wat vaker de fles. Laat je schema maar even voor wat het is, komt wel weer goed.
dat zou kunnen ze weegt bijna 6 kg en op t pak staat vanaf 5kg 5x180+6scheppen . en vorige week dronk ze dat gewoon altijd op soms liet ze een beetje staan .
Ik denk dat haar buikje nu met die buikgriep zo'n grote hap niet kan hebben. Als dat voorbij is, kan je natuurlijk wel weer terug haar eigen ritme. Mijn dochter is ook bijna 6 kg en zij is sinds van de week over op 4 flessen (8.30u/12.30u/16.30u/20.30u), eigenlijk uit zichzelf, ik volg vanaf het begin haar ritme en dat is altijd goed gegaan. Nu krijgt ze dus 4 x 210/7 aangeboden, ze drinkt de flessen nagenoeg leeg. Ik wil hiermee zeggen dat wat er op het pak staat een richtlijn is en alle kindjes zijn verschillend.
hier ookal 2 en halve week. voor het eerst flink verkouden en nu nog een beetje snotteren en het eten is een drama. heel vervelend want je maakt je zo ongerust. maar hejt schijnt dat ze toch alles pakken wat ze nodig hebben. mijn zoon wordt nu soms s nachts wakker en dan geven wij hem een fles die hij wel opdrinkt. gewoon regelmaitg wat proberen aan te bieden wat kleinere hoeveelheden als je je echt zorgen maakt wel aan de bel trekken ze drogen heel snel uit. yinte
hey, ik heb het met mijn dochtertje ook gehad na haar buikgriep. Je schreef dat ze nu wel weer speelt en aanwezig is. Dat is een goed teken. Ze kunnen goed aangeven of ze wel of geen eten willen. Lekker aanbieden en als ze niet wil is het ook goed. ORS werkt vaak wel rustgevend op haar buikje, wellicht kan je wat op een lepeltje geven als ze niet uit de zuigfles wil. Trouens mijn dochter ging pas na ruim een week weer eten. Succes
ze is sinds gister weer aan de 180+6 dat gaat weer goed . haar ontlasting iss nu oo weer normaal dus ze is weer beter . alleen nu lag i gister de hele dag op bed met buikgriep. gaat nu ook weer iets beter.