Werkgever stopt maar nog niet in ww nieuwe baan aanvulling ww

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Panda81, Oct 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hallo,

even een vraagje.
    Mijn huidige werkgever is ermee opgehouden ivm bedrijfseconomische redenen. Hieryoor heb ik een beëindigingsovereenkomst getekend met behoudt op recht ww.
    Mijn werkgever moet mij echter nog doorbetalen tot 1 dec ivm opzegtermijn, dus zit nog niet in de ww (ook nog niet aan kunnen vragen aangezien dat pas een maand van tevoren kan).
    Nu ben ik natuurlijk al aan het solliciteren geslagen, aangezien dat moet als je met ontslag bedreigd wordt, en heb waarschijnlijk een baan. Alleen zal deze mij niet uren en dus loon kunnen garanderen omdat het in de horeca sector zit.
    Kan ik dan evengoed aanvulling krijgen vanuit de ww op het gederfde loon tov mijn huidige baan? En zo ja, gaat dat dan van mijn ww maanden af die ik heb opgebouwd?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes Krista.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Krista,

Wat rot dat je jouw baan verloren bent.

Je wilt weten hoe het zit met recht op WW wanneer je voor wisselende uren voor een nieuwe werkgever gaat werken.

Je hebt recht op aanvulling vanuit de WW wanneer je per week voor minimaal 5 uren werkloos bent. Werkte je bij je oude werkgever 10 uren per week of minder? Dan vult de WW-uitkering je aan wanneer je voor minimaal de helft van je gewerkte uren werkloos bent.

Wanneer je de WW-uitkering aanvraagt, wordt het gemiddeld aantal uren berekend over de laatste 26 kalenderweken. Dit noemen we het GAA (Gemiddeld Aantal Arbeidsuren). De uren die je werkt, worden hierop in mindering gebracht.

Elke week waarin je aanvulling betaald krijgt vanuit de WW, wordt van de duur van je WW-recht afgetrokken. Voor de uren die je werkt, bouw je tegelijkertijd weer nieuwe WW-rechten op.

Actuele informatie over werken naast je WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je veel succes met solliciteren!

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page