Vier vermisten na aanvaring Maas | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Hier ben ik dus ook bang voor, dat dat een keer bij ons gebeurd. Hoe het hier gebeurd is weet ik niet. Maar als ik soms zie hoe dicht recreatievaart langskomen, voor de kop oversteken, dicht achter de kont gaan varen, nog even snel er langs willen terwijl je al met de bocht bezig bent... Vaak blijkbaar niet beseffende dat wij een grote dode hoek hebben en niet zomaar stilliggen. Paar weken terug hadden we het toppunt. Man die midden op de rivier zwom (Maas) en kwaad werd op ons omdat wim er wat van zei. Wij moesten zelf maar aan de kant gaan
De trauma helicopters vliegen hier over heen. Ik weet hoe ze daar kunnen varen en soms vragen ze er gewoon om. Zo roekeloos en hard. Ik ken een aantal met een speedboot en probeer er achter te komen wie de slachtoffers zijn. Nog niks gehoord helaas.
De 4 vermisten zijn 4 mannen uit Gennep. In de leeftijd rond 30 jaar. Ze hebben de zoektocht gestaakt en gaan ervan uit dat ze niet meer leven. Morgenvroeg gaan ze weer verder zoeken. Triest en zeker omdat er ook al verschillende geruchten zijn. Er zou drank in het spel zijn, roekeloos vaargedrag en veel te hard. Ben benieuwd wat er uit de onderzoeken komt.
Ik ben zojuist thuisgekomen. De families worden opgevangen in de sporthal. Dit wens je niemand toe! Ik ben er gewoon naar van! Er werd gezegd dat het mensen waren uit ons eigen dorp cuijk. Dat blijkt niet zo maar dat maakt het niet minder erg. In de speedboot werd een lichaam gevonden. Nu nog 3 vermisten. Ze zijn nu gestopt met zoeken en gaan morgen verder. Een hele hoop pers aanwezig.
Het is verschrikkelijk, eigen schuld of niet. De vermisten komen uit mijn geboortedorp. Ik hoop zo dat het geen bekende zijn.
Heb net op nu.nl gekeken en nog steeds 3 vermisten.....bah. Hoop dat ze snel gevonden worden! Ondertussen zijn al wel een aantal namen bekend van de vermisten.
Heel triest verhaal dit! Vooral voor de families en vrienden, die onzekerheid over de vermisten en een persoon overleden! Diep triest.. Nu las ik net dat er alcohol in het spel was bij de opvarenden van de speedboot.. dit maakt het nog triester..
De mannen komen uit Ottersum, Afferden en Gennep. Het zijn allemaal vaders met jonge kinderen. Ik heb nog geen namen voorbij zien komen, maar we zullen ze wellicht wel kennen. Mijn man zit in dezelfde leeftijd en komen hier allemaal uit de buurt. Zeer triest! Dadelijk om 13.00 uur is er een persconferentie op Omroep Brabant.
Mijn tante kent ze ook allemaal. Wij hebben er een aantal weleend daar gezien. Bah. Ik ga idd straks de persconferentie kijken. Zo erg allemaal! En dan nog vaders met jonge kindjes......
hoi vanmorgen op de sportschool was het een droevige sfeer de zoon van de sportinstructrice hier wordt vermist vreselijk , weinig hoop op goed nieuws spinnekop
Ik vind het ongelooflijk dat jonge vaders zo onverantwoord bezig kunnen zijn. Met alcohol op, met (te) hoge snelheid, en ook nog in de avond als het al schemerig wordt... Heel triest voor de gezinnen die achterblijven.
Zojuist de persconferentie gekeken. Er is nu nog 1 vermiste. Er zijn drie mensen geborgen. Idd zei de burgemeester dat er jonge vaders tussen zitten......
Het is zeer triest wat er gebeurt is. Mannen die getrouwd zijn, vader zijn van kinderen rond een jaar. Het is nog helemaal niet zeker of er gedronken is door de bestuurder van de boot. Laten we eerst het onderzoeken afwachten, voordat we al conclussies gaan trekken. Ik wens alle nabestaande heel veel sterkte toe!
Zeker triest nieuws allemaal. Heb bij 1 van de slachtoffers in de klas gezeten. Ben er best wel van geschrokken toen ik de naam hoorde. Kan hier helaas de persconferentie niet terugkijken dus dat zal donderdag worden als ik weer in ned ben.