Vrouwen willen stemrecht opgeven voor jonger uiterlijk

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Loeki2, Feb 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    AMSTERDAM – Uit onderzoek is gebleken dat het uiterlijk voor vrouwen wel heel belangrijk is. Maar liefst 18 procent zou zelfs haar stemrecht opgeven om er tien jaar jonger uit te zien.

Dat meldt de Telegraaf vrijdag.

Uit het onderzoek bleek eveneens dat slechts 38 procent vindt dat de gezichtshuid er jonger uitziet dan hun werkelijke leeftijd.

Bijna twintig procent denkt dan ook na, of heeft nagedacht, over een facelift. De grootste reden om niet door te zetten is geld.

Offeren

Gelukkig zouden vrouwen niet zomaar alles opgeven voor een jonger uiterlijk. Op de vraag wat ze niet willen offeren, antwoordde ruim 65 procent ‘mijn relatie’.

Het onderzoek werd gedaan op initiatief van Nivea Visage Facelift. Ruim 750 vrouwen tussen de 45 en 60 jaar deden mee.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    :(

Helemaal niet oppervlakkig, :)

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

gelukkig heeft de overige 82 procent wel hersens :(

4. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Iedereen wil oud worden maar niemand wil het zijn. :)

Ik snap dat mensen er graag goed uitzien, maar die ziekelijke zucht naar jong blijven heb ik nooit begrepen...

5. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    idd!

6. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Oh ik wil zeker wel mijn stemrecht daarvoor opgeven. Stemmen heeft hier toch geen ene jota zin want het is allemaal één pot nat!

7. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    He ja, lekker honderd jaar terug de tijd in toen vrouwen geen mening mochten hebben, doe mij maar een rimpel.

8. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Idd lekker genuanceert dit berichtje.
    Als men er dan ook bij zegt hoe men denkt over de politiek enz...

Maar aan de andere kant...vraag me altijd af hoe serieus je zoiets moet nemen....onderzocht door nivea...waar gaat dit over zeg..

Sta je werkelijk voor die keuze dan word het voor velen toch weer anders. Onzin dus!

9. Trees

Trees Niet meer actief

Gezien de reactie van fladdertje ben ik bang van niet... sommige vinden een plastic gladgetrokken rimpelloos gezicht op leeftijd schijnbaar belangrijker dan het stemrecht voor vrouwen :rolleyes:

Hup vrouwen terug naar het aanrecht! Dieptriest...

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Hm...ik zie er liever niet 10 jaar jonger uit.. :)

Ik vind het wel belangrijk dat de vrouw nu ook stemrecht heeft hoor..
    zal het zelf dus altijd wel doen, vond het de 1e keer ook wel spannend, was ook tot nu toe de enige keer hoor hihihi

11. Fladdertje

Ik vind het zó een onzinbericht dat ik er eigenlijk niet eens een serieuze reactie op kan geven :D

ps: Trees,praat voor jezelf ajb :rolleyes:

12. Trees

Trees Niet meer actief

sorry maar ik had je berichtje hiervoor als serieus opgevat en daardoor verkeerd begrepen.

13. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    sarcasme niet verwarren met waarheid...denk dat die "onderzoekers" van deze stelling zich dat ook nog eens moeten realiseren ;)

En wat stemmen betreft....mensen moeten leren uit het hokje denken. Niet stemmen op die partij omdat ze dat al jaren doen of omdat dat een christelijke partij is...of omdat DIE partij vroeger dit of dat.
    Anders kan je idd beter je rimpels glad laten trekken...dat heeft iig wel effect :)

Rimpels en grijze haren zouden juist respect moeten oproepen...geen greep naar een manier die geboren is om afwijkingen en sporen van ongelukken te verbergen...Rimpels zijn toch geen aangeboren afwijking :rolleyes:

14. Fladdertje

Ook mijn exuses dan,normaal zet ik er een ' :) ' achter hihi.

Maar ik vraag me soms serieus af of stemmen zin heeft..Ik stem natuurlijk altijd maar vraag me soms echt af of 'het volk' wel gehoord word. Ik kan echt geen één partij noemen waar ik het mee eens ben. Ja de partij van de dieren gedeeltelijk en die krijgt mijn stem :D

15. Trees

Trees Niet meer actief

Gelukkig fladdertje dacht echt dat je liever rimpelloos door het leven wilde in plaats van stemrecht voor vrouwen ;) Ik schiet soms wat door in mijn feministische opvattingen :oops:

Ik vraag me ook weleens af in hoeverre het volk gehoord wordt, maar wel stemmen is altijd nog zinvoller dan niet stemmen en dus je stem weggeven. Elke keer duik ik er weer diep in en hoop dat die ene stem van mij het verschil gaat uitmaken... ik blijf dromen :rolleyes:

16. Trees

Trees Niet meer actief

helemaal mee eens!

17. Fladdertje

Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever geen rimpels heb,maar ja dat hoort bij het leven! Ik zou noooit botox enzo gebruiken,ahoewel een face lift..Maar goed dat is nu nog niet aan de orde. Wilma,,ik ben het met je eens. Het lijkt wel alsof oud zijn niet meer mag in deze maatschappij! En er word vaak ook gezegd dat het lelijk is,en ik trap er weer in.

Wel grappig,ik ben totaal niet feministisch en sta graag in de keuken met 5 kinderen en geen werk,maar ik vind wel dat iedereen vrij mag zijn om te kiezen wat ie wil. Vroeger werden vrouwen ontslagen als ze trouwden! :confused:

18. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

nou doe mij maar liever stemrecht hoor

19. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Dan ben je dus WEL feministisch!
    Dat je niet werkt en thuis bent met je kindjes heeft vrij weinig met feminisme te maken.
    Dat je de keuze waardeerd en anderen er vrij in laat is juist feministisch!
    Feminisme was voor gelijke kansen en rechten en waardering van de vrouw en het vrouwelijke. Dat thuis blijven en kinderen groot brengen wat vrouwen deden of uit huis werken wat mannen deden even belangrijk was. Dat laatste schiet er ERG bij in tegenwoordig!

Share This Page