Opstaan, naar bed gaan: drama bij alles wat 'moet'

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nescio, 29 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Het is nu jouw probleem. Draai het eens om. Hun moeten optijd op school zijn. Spullen voor jou verzamelen en loop gewoon eens naar de auto.

Dit gaat jou in de loop van de jaren anders bergen energie kosten.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dus ze gewoon geen aandacht schenken bedoel je, ze moeten maar zorgen dat ze op tijd beneden staan? Ik vrees dan toch dat we te laat op school gaan komen (en er is niets waar ik meer hekel aan heb).

Ik denk ook dat mijn middelste van 4 daar nog een tikje te jong voor is. De oudste van 6 mag het zeker beginnen te leren nu.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind dit een goede, gewoon duidelijke grenzen trekken. Want nu is er een soort wildgroei aan regels, heb ik de indruk. Ze zijn ook gewoon steeds aan het testen hoe ver ze kunnen gaan lijkt wel. Terwijl ik dacht dat we die fase een beetj egehad hadden.

Ik ben altijd consequent maar op het moment wil ik bijna op mijn kop gaan staan om ze toch maar iets te laten doen of luisteren. Dat is toch niet normaal?

tuc vindt dit leuk.
  4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    https://medium.com/@2bfrank/scrum-home-9a999c6cb878

Ik vond dit een heel leuk artikel, wellicht inspireert het jou ook. Geen idee of het 100% over te nemen is, maar misschien kun je er wel dingen uithalen.
    Wij "scrummen" het huishouden en ervaren ook dat dat ontzettend fijn is, denk voor kinderen ook.

Nescio en Fuddey vinden dit leuk.
  5. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Oh pffff zo herkenbaar bij mijn oudste. Ik ben altijd blij als ze op bed liggen. Uitgeput. :o:

Ik zeg ook altijd: Als de wijzer op de ... staat moet je daar mee klaar zijn. En wat 's ochtends hier heel goed helpt: Eerst alles klaar hebben (aankleden, eten, tanden poetsen, haren doen en schoenen aan) en als dat gebeurd is gaat de tv pas aan. Als ze niet op schiet zeg ik: S. Als je nu heel langzaam gaat doen heb je straks minder tijd om iets leuks te doen/zien. En s' avonds net zo: Dan maar geen verhaaltje voor het slapen gaan.

6. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Dat ze dan te laat komen is hun probleem. Op school spreken de klasgenootjes en de leerkrachten direct de kids er op aan. Als je 6 bent is het echt niet leuk om te laat je klas binnen te komen. Een tweede keer probeert een kind dat echt wel te voorkomen.
    Leg kort uit aan de juf hoe en wat.
    Deze touwtjes in handen houden gaat echt mega veel energie kosten.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze vindt (bijna) te laat komen inderdaad vreselijk maar leert er niets van, lijkt wel. Met de juf bespreken is zeker een goede suggestie.

Ik heb dat scrummen ook bekeken, ziet er ook leuk uit. Nu nog even kijken waar we de post-itjes plakken.

Deel Deze Pagina