Als echte import-duitser ben ik gek op schnapsjes, en maak die als 'Hausfrau' natuurlijk ook zelf, zoals het hier vaak wordt gedaan. Ik wil jullie t zelfmaak-recept van Baileys niet ontnemen; 200gr. Poedersuiker 1 zakje vanillesuiker 2 pakjes slagroom 250ml jenever 4 eetl. rum 3 eigeel 1 eetl. oploskoffie de eigelen en koffie mengen (ik heb gewoon een kop errrrrrug sterke koffie koud laten worden, ga hier geen poeder voor kopen). poedersuiker met een beetje jenever losroeren tot het opgelost is. vanillesuiker, rum en rest van de jenever toevoegen bij de poedersuiker, dan het eigeel-koffie mengsel, alles vermengen als laatste de slagroom erbij. belangrijk is dat alles de zelfde temp. heeft. de schnaps is t lekkerst als ie 1-2 nachtjes in de koelkast staat. niet te lang bewaren ivm het ei. daarom maak ik vaak de helft. je kunt ook varieren, dus meer rum en minder jenever. en ik heb laatst een half theelepeltje kakao toegevoegd, jammie!!!
ooh.. ik had beter moeten weten dan dit topic lezen. Klinkt superlekker, ben ook gek op baileys! Maar ja, 25 weken zwanger...
hmmm ik hou van baileys haha.. alleen denk ik dat ik dan toch liever een flesje zo koop want anders moet ik een fles jenever en rum kopen en geen idee of het uberhaupt lukt haha... maar wist niet dat je dit zo zelf kon maken dus ga het wel ergens noteren voor als ik er de tijd voor heb en me verveel